TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prie Lietuvos sienų artėja kinai

2014 05 27 6:00
Masiškai pirkti kiniškus automobilius "Geely" ukrainiečius vilioja ir modernus jų dizainas. Gamintojo nuotrauka

Jau artimiausiais metais Kinijos mašinų gamintojai žada atsiriekti 6 proc. Rusijos naujų automobilių rinkos. 2013 metais jų automobiliai „Geely“ buvo geriausiai parduodami Ukrainoje. Pernai šis kinų prekės ženklas pirmąkart pateko tarp dvidešimties perkamiausių mašinų markių Baltarusijoje.

Praėjusiais metais kinų automobilių pardavimas Rusijoje, kaip praneša šalies automobilių statistikos kompanija „Avtostat“, padidėjo 1,1 proc. - iki maždaug 100 tūkst. naujų lengvųjų keleivinių ir komercinių automobilių. Vadinasi, pernai 3,7 proc. iš 2,6 mln. rusų nupirktų naujų mašinų buvo kiniškos. Galbūt šis skaičius ir neatrodytų didelis, jei ta pati statistikos kompanija neskelbtų, kad 2012 metais kiniškų automobilių dalis Rusijos rinkoje sudarė tik 2,6 procento.

Dar spartesniu tempu prekyba kinų transporto priemonėmis didėja Ukrainoje. Šios šalies tyrimų kompanijos „Autokonsulting“ duomenimis, net 12,4 proc. ukrainiečių 2013-aisiais nupirktų naujų lengvųjų automobilių atkeliavo iš Kinijos.

Svarbiausias koziris - maža kaina

Iš trijų šalia Lietuvos esančių slavų šalių kol kas visiškai menkas kiniškų automobilių pardavimas fiksuojamas tik Baltarusijoje. Tačiau jos valdžia, siekdama rasti atsvarą Vakaruose ir Japonijoje bei Pietų Korėjoje gaminamoms mašinoms, dėl politinių priežasčių akivaizdžiai proteguoja kinų transporto priemones. Tai gali reikšti, kad jau artimiausioje ateityje tikėtinas jų pardavimo šuolis.

Į Ukrainą verslo reikalais dažnai vykstantis Vokietijos koncerno BMW AG konsultantas Rolandas Statulevičius dienraščiui LŽ teigė, jog didėjančiu kiniškų automobilių populiarumu bent jau tarp ukrainiečių nėra ko stebėtis. „Pagal sutartį su vokiečiais Ukrainoje prižiūriu vietos BMW automobilių importuotoją. Reguliariai lankausi šioje šalyje jau trejus metus ir matau, kaip čia populiarėja kiniškų markių mašinos. Dauguma Kinijoje pagamintų automobilių, kuriuos noriai perka ukrainiečiai, priklauso vidutinei klasei. Didėjantį kiniškų mašinų populiarumą pirmiausia aiškinčiau maža kaina - jos pigios", - pabrėžė LŽ pašnekovas.

Rolandas Statulevičius: "Kadaise neginčijamas naujų automobilių pardavimo lyderis Ukrainoje buvo "AvtoVAZ" - rusiškų „Lada“ sedanų ir hečbekų gamintojas."/Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Kiniškais keičia rusiškus

Tačiau R.Statulevičius pridūrė, kad ukrainiečių susidomėjimą naujais kiniškais automobiliais skatina ir kitas dalykas. „Kadaise neginčijamas naujų automobilių pardavimo lyderis Ukrainoje buvo rusiškų „Lada“ sedanų ir hečbekų gamintojas "AvtoVAZ". Vėliau šalies rinką sparčiai pradėjo užkariauti vietoje surinktos korėjietiškų markių mašinos. Nors Ukrainoje atliekami tik minimalūs surinkimo darbai, jie padeda išvengti drakoniškų muito mokesčių įvežamoms mašinoms, kurių kaina dėl muitų dažnai pakyla net dvigubai. Kinai į Ukrainos rinką, mano duomenimis, atėjo neseniai, gal prieš trejus ar dvejus metus, tačiau jau spėjo atsiriekti nemenką jos dalį. Ir ne vien dėl vidutines pajamas gaunantiems gyventojams prieinamų kainų. Kiniškų ir iš dalies korėjietiškų automobilių pranašumas yra tai, kad juose už tokią pat kainą, kokia siūlomos rusiškos mašinos, sumontuota kur kas daugiau saugumo ir komforto įrangos, pavyzdžiui, elektriniai langai, klimato kontrolės sistema. Akivaizdžiai geresnis ir kiniškų bei korėjietiškų mašinų vidaus ir išorės dizainas“, - aiškino R.Statulevičius.

Pernai Kinijos kompanija „Geely“ Ukrainoje pardavė 12,1 tūkst. naujų lengvųjų automobilių ir buvo trečia tarp gamintojų. Šių metų balandį, asociacijos „Ukrautoprom“ duomenimis, „Geely“ automobiliais prekiauta jau geriausiai.

Šimtamilijoninės investicijos

Turtingesnės įrangos ir modernesnio dizaino kiniškos transporto priemonės neabejotinai užkariaus vis daugiau vairuotojų simpatijų ir Rusijoje bei Baltarusijoje. Juolab jog Kinijoje pagamintų mašinų kainos, kad ir kokie būtų drakoniški muitai, taikomi iš trečiųjų šalių į Muitų sąjungos valstybes importuojamiems naujiems automobiliams, vis tiek panašios į tas, kurių rusai prašo už „Lada“ ar „Niva“. Pavyzdžiui, Baltarusijoje "Geely" kainuoja nuo 12 790 JAV dolerių (apie 32 tūkst. litų), Rusijoje puikaus dizaino hečbekas „FAW Oley“ – nuo 430 tūkst. rublių (31,7 tūkst. litų). Tik labai nedaug, gal pusantro tūkstančio litų, mažiau atsieis naujasis „Lada Vesta“, kurį Toljatyje (Rusija) įsikūrusi „AvtoVAZ“ gamykla žada jau artimiausiu laiku padaryti savo flagmanu.

Tačiau kinai irgi nemiega. Visai neseniai Rusijos leidinys „Komersant“ paskelbė, kad jau netrukus Kinijos koncernas „Great Wall Motor“ Tulos srityje žada statyti milžinišką automobilių gamyklą, į kurią bus investuota apie 853 mln. JAV dolerių (maždaug 1,6 mlrd. litų). Tikėtina, jog pradėjus ridenti automobilius nuo konvejerių Rusijoje ir nustojus juos vežti iš Kinijos, „Great“ taps dar pigesni ir atims dar didesnę dalį pyrago iš vietoje pagamintų mašinų rinkos. Maža to, „Great Wall Motor“ - tik vienas iš daugybės Kinijos gamintojų, ketinančių investuoti Rusijoje šimtus milijonų ar jau investavusių dešimtis milijonų JAV dolerių.

Populiariausi kiniškų markių automobiliai Rusijoje 2013 m.

VietaMarkėParduota (vnt.)Pokytis (proc.)
1."Lifan"27 467+34
2."Geely"27 263+55
3."Great Wall"19 954+39
4."Chery"19 855+4.

*Palyginti su 2012 metais.

Šaltinis: "Avtostat"

Populiariausių markių automobiliai Ukrainoje 2014 m. balandį, vnt.

1."Geely"964
2."Toyota"913
3.ZAZ775
4."Hyundai"382
5."Kia"326

Šaltinis: "Ukrautoprom"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"