TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prieš jubiliejų pristatė naujausius gaminius

2013 03 05 6:00
Naujausių gaminių parodos svečiams programą parengė Nacionalinio operos ir baleto teatro artistai/Algio Palionio nuotraukos

Praėjusį savaitgalį bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" antrinė įmonė UAB Vilniaus lokomotyvų remonto depas surengė naujų gaminių parodą. Rudenį bus minima ir bendrovės 10 metų sukaktis.

Vilniaus lokomotyvų remonto depas buvo įkurtas 2003 metais. Kaip skelbiama, "Lietuvos geležinkeliai" tokiu būdu siekė pertvarkyti ir sustiprinti riedmenų ūkį, remonto bazę, optimizuoti traukos riedmenų remonto paslaugas ir padaryti jas ekonomiškai efektyvias bei konkurencingas. Naujoji įmonė atsirado tuomet, kai vienas "Lietuvos geležinkelių" padalinių buvo išskaidytas į dvi dalis.  

Antrinės bendrovės įkūrimas pasiteisino - vos per dešimtmetį Vilniaus lokomotyvų remonto depo apyvarta išaugo nuo 42,6 mln. iki 164,8 mln. litų. Šiuo metu tai viena moderniausių įmonių Baltijos  regione. Pagrindinis jos uždavinys - teikti riedmenų parko atnaujinimo ir remonto paslaugas savo pirminei bendrovei "Lietuvos geležinkeliai" ir kitų šalių įmonėms.

Tačiau nuo 2009-ųjų Vilniaus lokomotyvų remonto depas užsiima ir gamyba. Iš pradžių pradėti gaminti lokomotyvai, o šiemet - ir kelių mašinos, skirtos geležinkelių priežiūrai. Per trejus metus įmonės cechuose jau suspėta pagaminti 35 lokomotyvus.

Vilniaus lokomotyvų remonto depe gaminami TEM serijos šilumvežiai, kurių galia iki 1550 kW.

Pranašumas - ekologija

Kur slypi Vilniaus lokomotyvų remonto depo sėkmės paslaptis? Bendrovės generalinis direktorius Valentas Stadalnykas sako, kad pirmiausia - tai įmonės modernumas.

"Lokomotyvai yra dviejų tipų - manevriniai ir magistraliniai. Magistraliniai gali tempti iki 6000 tonų sveriantį traukinį, o jų tikslas - nuvežti krovinį iš taško A į tašką B. Atstumas tarp taškų gali siekti tūkstančius kilometrų", - dienraščiui LŽ pasakojo Vilniaus lokomotyvų remonto depo vadovas.

Tuo tarpu manevriniai lokomotyvai, kaip dėstė V.Stadalnykas, tampo vagonus ir atlieka kitus manevrinius darbus daugiausia geležinkelio stotyse. "Tačiau mūsų įmonėje gaminami naujoviški lokomotyvai TEM TMH, kurių galia siekia 1550 kW, jau gali tempti ir krovinius iki šešių tūkstančių tonų", - teigė pašnekovas.

V.Stadalnyko teigimu, šiandien lokomotyvus gamina daugybė šalių. Vis dėlto Vilniuje gaminamais klientai domisi ir juos noriau perka.  "Mūsų pagaminti lokomotyvai yra ne tik patikimi, bet ir, palyginti su konkurentais, gerokai taupesni. TEM THM lokomotyvai naudoja net 35-40 proc. mažiau degalų ir 60 proc. mažiau tepalų nei kitur nuo konvejerių nuridenti analogai. Tokios ekologiškos geležinkeliams skirtos technikos negamina daugiau nė viena buvusios Sovietų Sąjungos valstybė, konkurencingi esame ir tarp kitų Europos šalių", - džiaugėsi Vilniaus lokomotyvų remonto depo generalinis direktorius.

Anot jo, pačią moderniausią techniką įmanoma gaminti tiktai įsigijus ir įvaldžius pačias aukščiausias technologijas. "Visa tai jau esame padarę, investuodami iš savo pačių uždirbtų pinigų", - sakė bendrovės vadovas.    

Nebetelpa patalpose

Vilniaus lokomotyvų remonto depas pradėjo gaminti ir manevrinius lokomotyvus su hibridine pavara. Pirmas jų, TEM 35, buvo pagamintas bendradarbiaujant su Rusijos bendrove "Transmašholding" ir Čekijos kompanija CZ LOKO. Jo ratus suka dyzelinas ir elektra. Kai TEM 35 bus sertifikuotas, jis važinės Rusijoje.

Pasak V.Stadalnyko, greitai bus pradėta ir dar vieno lokomotyvo su hibridine pavara gamyba. "Dabar Rusijos ir mūsų konstruktoriai kartu baigia tobulinti naujojo šilumvežio konstrukciją, tad greitai jis bus pradėtas surinkinėti ant konvejerio", - kalbėjo LŽ pašnekovas.

Jo teigimu, 164,8 mln. litų apyvartą turinti geležinkeliams skirtos technikos gamintoja (būtent tokia ir yra "Lietuvos geležinkelių" antrinė įmonė) tarp kitų Europos tos pačios paskirties bendrovių tėra vidutiniokė. "Tačiau greitai plečiamės. Jau dabar mums trūksta patalpų, tenka dirbti labai mažoje erdvėje. Šią problemą, manau, teks spręsti jau pačiu artimiausiu metu", - teigė bendrovės vadovas.

Kol kas į parodą atvykę Seimo pirmininko pavaduotojas Algirdas Sysas ir kiti Seimo nariai, susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, verslo partneriai iš Rusijos, Estijos, Italijos ir kitų šalių svečiai  eksponatus apžiūrėjo senose patalpose. Ceremoniją pradėjęs susisiekimo ministras pažymėjo, kad antrinė "Lietuvos geležinkelių" įmonė yra pavyzdys visai šalies ekonomikai. "Jeigu mes sugebėsime eksportuoti į užsienį gaminius, kaip tai daro Vilniaus lokomotyvų remonto depas, o ne žmones, kurie šiuo metu tapo vos ne pagrindinė "eksporto" prekė, tuomet tikrai galėsime pradėti kalbėti ir apie Lietuvos ekonomikos suklestėjimą", - kalbėjo Susisiekimo ministerijos, kuriai priklauso "Lietuvos geležinkeliai" su savo antrinėmis bendrovėmis, vadovas.        

V.Stadalnykas tvirtino, kad pačią moderniausią techniką įmanoma gaminti tiktai įsigijus ir įvaldžius pačias aukščiausias technologijas.

Pristatė naujausius gaminius

Kartu Vilniaus lokomotyvų remonto depas parodė ir tą techniką, kurią šiuo metu yra pagaminęs ir kuri netrukus iškeliaus pas užsakovus. 2012-2013 metais įmonė atvertė naują savo veiklos puslapį, šįkart - specializuotų geležinkelių infrastruktūros mašinų gamybos srityje. Svečiams buvo pristatyta autodrezina KTD, skirta kontaktinių tinklų apžiūrai ir remontui. Ji pagaminta bendradarbiaujant su Italijos geležinkelio transporto gamybos įmone "SVI S.p.A." ir Austrijos koncernu "PALFINGER RAILWAY" bei jų atstovu mūsų šalyje "PATFINGER LIETUVA".  

Be to, buvo pristatyti naujoviškas manevrinis hibridinis lokomotyvas TEM 35, naujas manevrinis lokomotyvas TEM TMX su kintamosios ir pastovios srovės elektrine pavara, naujas keturių ašių manevrinis lokomotyvas TEM LTH su kintamosios srovės elektrine pavara, naujas manevrinis lokomotyvas TEM TMH, SIEMENS ER20CF, kuriems bendrovėje atliekamas remontas, taip pat anksčiau bendrovėje modernizuoti lokomotyvai 2M62M, ČME3M.

Parengta bendradarbiaujant su AB "Lietuvos geležinkeliai"

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"