TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Prieš lenktynes - jėgų svarstyklės

2011 03 16 0:00
Atnaujintas "Mercedes" bolidas nušluostė nosis visiems konkurentams, nors ankstesnis modelis pasirodė beviltiškai.
Sipa/Scanpix nuotrauka

Iki pirmojo "Formulės-1" etapo skaičiuojamos paskutinės dienos ir didžiausia intriga kyla spėliojant, kas šįmet bus patys greičiausieji. Pagal bandymų rezultatus aiškaus lyderio nėra.

Artėjant 2011 metų "Formulės-1" čempionato pradžiai specialistai ir gerbėjai svarsto, kas šįmet nuskins geidžiamiausius vaisius - pilotų ir konstruktorių čempiono titulus. Ar vėl dvigubą čempionų titulą pelnys "Red Bull", gal ant pačių aukščiausių nugalėtojų pakylos laiptelių grįš "Ferrari" ar "McLaren", o gal ateis laikas puikiai pasirodyti kuriai nors komandai vidutiniokei.

Vardų painiava

Naują sezoną pradės tiek pat ekipų, kaip ir pernai. Šįmet prie čempionato neprisidėjo nė viena nauja ekipa ir nė viena iš jo nepasitraukė, tačiau pasikeitimų dalyvių sąraše yra. "Renault" palengva traukiasi iš automobilių sporto kaip gamyklinių ekipų savininkė ir ketina likti tik dalių tiekėja, todėl ketvirtadalį komandos pardavė "Group Lotus", valdančiai serijinių "Lotus" automobilių gamybą, ir nuo šių metų vadinsis "Lotus Renault". Tačiau tikėtina, kad patogumo dėlei komanda neoficialiai ir toliau bus vadinama "Renault", nes rikiuotėje lieka pernai debiutavusi "Team Lotus", kurios savininkai teises į vardą yra įsigiję iš istorinės "Lotus" ekipos savininkų.

Nauji reikalavimai

Pernai dėl aukščiausiųjų apdovanojimų net trys ekipos rungėsi iki paskutinio čempionato etapo, o šįmet kova gali būti dar atkaklesnė. Net pernykščiai lyderiai negali būti tikri dėl savo sėkmės, nes naujas sezonas pasitinka ekipas su naujais reikalavimais. Uždraustas dvigubų difuzorių, užpakalinių sparnų apipūtimo sistemos "F-duct" naudojimas, užpakalinių sparnų reguliavimas, pakeisti reikalavimai dėl priekinių sparnų plokštelių bei pristatytas naujas padangų gamintojas.

Todėl iki pat pirmųjų lenktynių ekipos negali žinoti, kiek stiprūs jų varžovai. Net per bandymų sesijas, tikėtina, ne visos ekipos atskleidžia savo tikrąjį pajėgumą, kad konkurentai nespėtų pradėti modifikuoti savo bolidų. Tiesa, kartais rikiuotėje pasitaiko tokių greitų bolidų, kad jų potencialo nuslėpti neįmanoma. Paskutinį kartą tokį stiprų ažiotažą sukėlęs automobilis buvo vos vieną sezoną egzistavusios "Brawn GP" 2009 metais pristatytas bolidas, kuris tapo komandos raktu į čempionės titulą.

Lyderiai neaiškūs

Bet šių metų ikisezoniniams bolidų bandymams baigiantis aiškaus lyderio nematyti. "Red Bull", "Ferrari", "Renault", kiek stipriau nei tikėtasi atrodo "Force India". Per pirmuosius bandymus Valensijoje (Ispanija) vasario 1-3 dienomis itin prastai pasirodė "Mercedes". Michaelis Schumacheris nuo lyderių atsiliko beveik trimis sekundėmis, o Nico Rosbergas buvo lėčiausias trasoje. Tuo tarpu visas tris dienas stebino "Force India" lenktynininkai. Tarp lyderių buvo ir Adrianas Sutilas, ir "F-1" naujokas Paulis di Resta. Bet nė viena ekipa neužėmė aiškių lyderio pozicijų.

Vasario 10-13 dienomis sportininkams persikėlus į Jerezą "Force India" rezultatai kiek suprastėjo, o tarp greičiausiųjų pirmą dieną šoktelėjo "Sauber" naujokas Sergio Perezas, lyg norėdamas nutildyti skeptikus, manančius, kad mažai žinomas jaunuolis į komandą buvo priimtas tik dėl jį remiančios korporacijos "Telmex" pinigų. Jis nusileido tik Felipe Massai iš "Ferrari". Antrąją bandymų dieną staigmenų pateikė ir "Mercedes" - M.Schumacheris buvo greičiausias trasoje, tačiau kitomis dienomis jį vėl lenkė "Ferrari" ir "Renault". Nors šių komandų lenktynininkai ne visada būdavo greičiausi, bet per visus bandymus išlaikė gana stabilius rezultatus, o tai gerokai svarbiau už puikų pasirodymą vieną kartą. Vieną greitą ratą galima nesunkiai apsukti išleidus bolidą į trasą pustuščiu degalų baku ir naujomis padangomis, bet per visas lenktynes daugiau svarbos įgauna gebėjimas sukti ratus stabiliu greičiu.

Žaibiški pakeitimai

Trečioje bandymų sesijoje, vykusioje Barselonoje vasario 18-21 dienomis, savo pozicijas dar labiau įtvirtino "Red Bull", "Ferrari" ir praėjusio sezono pabaigoje atsigavusi "Renault". Taip pat geresnius nei pernai rezultatus demonstruoja "Williams". Silpniau nei tikėtasi per bandymus pasirodė "McLaren" ekipa, pernai turėjusi vieną greičiausių bolidų trasoje. Šįmet ji nuo lyderių atsilieka apie sekundę per ratą, o lenktynėse tai didelis pajėgumų skirtumas. Tačiau tai nereiškia, kad komanda pasmerkta. Patyrusi, turtinga "McLaren" ekipa neabejotinai gali per keletą savaičių sukurti tam tikrų bolido pakeitimų, kardinaliai pakeisiančių jos pajėgumą trasoje.

Per paskutinius bandymus Barselonoje kovo 8-11 dienomis vėl dominavo "Red Bull", "Ferrari" ir "Renault", o tarp jų vis įsiterpdavo "Sauber" ir "Toro Rosso". Paskutinę bandymų dieną netikėtai greita tapo "Mercedes" komanda, į trasą atgabenusi modifikuotą bolidą su naujomis aerodinamikos detalėmis ir privertusi spėlioti specialistus, ar atnaujintas automobilis išties toks greitas, ar jie tik norėjo pagerinti savo įvaizdį. Ekipos atstovai bei lenktynininkai teigia, kad komandos sportinė forma tikrai pagerėjo, bet kaip yra iš tikrųjų, pamatysime po pusantros savaitės vyksiančiame pirmame šių metų "Formulės-1" etape Australijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"