TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Privatumas nepaiso įstatymo

2009 03 04 0:00
Nors tamsinti priekinius automobilio langus draudžiama, kai kurie vairuotojai to nepaiso.
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse, draudžiama tamsinti priekinius automobilių stiklus, patenkančius į vairuotojo matomumo lauką. Valdininkai šį sprendimą motyvuoja eismo saugumu, bet mašinų savininkų tokie argumentai neįtikina.

Pagal Lietuvoje nustatytus techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms draudžiama tamsinti priekinį, priekinius šoninius ir priekinių durų stiklus, patenkančius į vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu. Papildomai galima tamsinti tik ne daugiau kaip 15 centimetrų viršutinės priekinio stiklo dalies. Kitais atvejais norint užtamsinti visus automobilio stiklus reikia gauti tam tikrą leidimą, o jis išduodamas tik aukštų valstybės pareigūnų ir specialiųjų tarnybų transporto priemonėms. Neturint specialaus leidimo mašina, kurios priekiniai langai šiek tiek pritemdyti, galima važinėti tik tuo atveju, jei jie buvo 15-30 proc. tonuoti gamykloje.

Už šių reikalavimų nesilaikymą skiriama 100-200 litų bauda. Vis dėlto ji neatbaido privatumo ar paslaptingo įvaizdžio besivaikančių vairuotojų.

Slėpynės su įstatymu

Pernai balandį vilnietė Jolita įsigijo apynaujį iš Italijos atvežtą BMW, kurio visi langai, išskyrus priekinį, buvo padengti juoda plėvele. Mašinos priekinių durelių stiklai blokavo net 80 proc. šviesos, tačiau, savininkės teigimu, matomumui visiškai netrukdė: "Įsėdus į mašiną net nepasakytum, kad yra kažkokia plėvelė, viskas buvo matyti ir naktį." Mergina neskubėjo nuplėšti draudžiamo patobulinimo, nes gana greitai įvertino tamsintų langų pranašumus. Savo automobilyje Jolita jautėsi saugiau ir jaukiau, nes praeiviai nevarstė jos žvilgsniais, o orams šylant saulė neįkaitindavo juodų sėdynių.

Pirmo priminimo apie įstatymą merginai neteko ilgai laukti - policijos pareigūnai ją nubaudė vos po savaitės. Jolita sumokėjo baudą, bet plėvelės nepašalino. "Ėmiau važinėti labai atsargiai, kad tik neatkreipčiau policijos dėmesio. Tikrai, tapau pavyzdinga vairuotoja", - tikino ji. Nors draugai merginai tvirtino, jog ilgai naudotis neteisėtu privatumu nepavyks, Jolita automobiliu tamsintais stiklais važinėjo aštuonis mėnesius, kol dar kartą įkliuvo pareigūnams. Ji prisipažino, kad gavusi antrą baudą ėmė mąstyti apie plėvelės pašalinimą, tačiau nesuskubo to padaryti. Lyg tyčia kitą dieną vairuotoją vėl sustabdė policijos pareigūnai ir, išbarę už piktybišką reikalavimų pažeidinėjimą, skyrė trečią baudą. Tada, bijodama prarasti teisę vairuoti, Jolita nusprendė neberizikuoti ir savo rankomis nuplėšė plėvelę. "Nemaniau, kad tai bus taip lengva. Iškart viską nuplėšiau. Paskui tik langą reikėjo nuvalyti", - pasakojo ji.

Daugiau pranašumų

Vienos automobilių stiklų tamsinimu užsiimančios įmonės pardavimo vadovas Gintaras Baniulis tvirtino, kad vis dar pasitaiko vairuotojų, nepaisančių draudimų ir pageidaujančių užtamsinti visus mašinos langus, įskaitant ir priekinius. Tačiau klijuoti ant priekinių stiklų itin tamsią plėvelę nebėra taip populiaru kaip prieš keletą metų. Automobilių savininkai stengiasi nors iš dalies paklusti įstatymui ir dažniau renkasi iki 30 proc. šviesos blokuojančią plėvelę. Tiek patamsinti langai iš išorės yra beveik visiškai permatomi ir neslepia salone esančių žmonių ar daiktų. Tačiau, pasak G.Baniulio, mašinų savininkai įvertina ir apsauginę langų plėvelės funkciją. Šia priemone padengtas stiklas ne taip lengvai dūžta avarijos ar vagystės atveju. "Daužiamas stiklas suskyla, bet prilipęs prie plėvelės nesubyra. Norint pramušti skylę reikia labai ilgai daužyti. Tai išsigelbėjimas nuo magnetolų vagių", - vieną pagrindinių tamsinimo plėvelės pranašumų paminėjo specialistas.

Tamsintų stiklų šalininkai išvardija jų dar daugiau. Toks langas ne tik sunkiau dūžta, bet ir apsaugo automobilyje esančius daiktus nuo vagilių akių, išlaiko vairuotojo ir keleivių privatumą, karštomis vasaros dienomis neleidžia salonui įkaisti ir sumažina sėdynių apmušalų blukimą.

Brangus malonumas

Plėvelės klijavimas iš pažiūros atrodo nesudėtingas darbas, bet G.Baniulis įspėja verčiau nebandyti to daryti patiems. "Labai retai pavyksta. Žmogus privalo turėti auksines rankas ir būti ne kartą klijavęs plėvelę. Tai nėra taip paprasta, be to, reikia specialių įrankių", - kalbėjo jis.

Vieno automobilio patobulinimas gali atsieiti 200-500 litų ar dar daugiau. Kaina priklauso nuo plėvelės rūšies, kokybės ir stiklų ploto. Tarp kokybės šalininkų populiariausios yra amerikietiškos žinomų firmų plėvelės. Tiesa, jos gana brangios, bet atsparesnės įbrėžimams, ilgiau išlieka nenublukusios. Gerokai pigiau langus galima užtamsinti kiniškais gaminiais, tačiau jie greičiau blunka, skeldėja ir apsunkina matomumą.

G.Baniulis pabrėžė, kad vis populiaresnės tampa bespalvės apsauginės plėvelės. Jos puikiai praleidžia šviesą, ant stiklo yra visiškai nematomos, tačiau išmušti tokiame lange skylę prireiktų didžiulės jėgos. Nors šios plėvelės brangesnės už tamsinančias, vis daugiau vairuotojų renkasi jas, kad taip apsaugotų savo turtą ir sveikatą.

Nekokybiškai atliktą darbą labai lengva pastebėti. Jei tarp stiklo ir plėvelės matyti oro burbulų, nešvarumų, iškarpos dydis neatitinka lango, galite drąsiai reikalauti grąžinti pinigus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"