TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Privatus keleivių terminalas: būti ar nebūti?

2007 05 31 0:00
Vilniaus oro uostas vertinamas vos 3-4 balais iš 10.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Tarptautiniame Vilniaus oro uoste pastačius privatų keleivių terminalą papildomos ir pagalbinės transporto veiklos sukuriama bendra pridėtinė vertė vidutiniškai padidėtų 1,8 mlrd. litų per metus

Tokias išvadas padarė Norvegijos investicinis bankas "Orion Securities", atlikęs planuojamo statyti keleivių terminalo poveikio analizę. Ji pristatyta Susisiekimo ministerijai.

Visapusiška nauda

"Privatus keleivių terminalas leistų padvigubinti Vilniaus oro uosto pajėgumą iki 7 mln. žmonių per metus, o kiekvienas į mūsų šalį atvykęs asmuo duotų ekonominės naudos tiek valstybei, tiek oro uostui, tiek aviakompanijoms. Dalis tranzitinių keleivių greičiausiai taptų "tranzitiniais" turistais, jie 1-3 dienoms liktų Vilniuje", - dėstė banko "Orion Securities" vadovas Lietuvai Alius Jakubėlis.

Anot jo, sukūrus pridėtinės vertės iš tiesioginės, papildomos ir pagalbinės oro transporto veiklos, bendra pridėtinė vertė padidėtų ir kitose šalies ūkio srityse. Prognozuojama, kad maisto produktų, gėrimų ir tabako gamybos, viešbučių ir restoranų, didmeninės ir mažmeninės prekybos bei telekomunikacijų srityse bendrasis vidaus produktas (BVP) pakiltų 2,5 mlrd. litų per metus. Pasak A.Jakubėlio, kasmet į Lietuvą vis daugiau atvyksiančių turistų čia papildomai paliktų apie 360 mln. litų per metus.

Trigubai daugiau keleivių

Kaip teigiama "Orion Securities" atliktame "flyLAL Group" keleivių terminalo tarptautiniame Vilniaus oro uoste poveikio vertinime, optimistiniais duomenimis, maksimaliai išnaudoti visų čia planuojančių veikti terminalų pajėgumą būtų galima nuo 2012 metų. Tuomet, įskaitant valstybinio oro uosto keleivių srautų prognozes, keleivių, vykstančių per Vilniaus oro uostą, padaugėtų maždaug iki 5,5 mln. per metus, tai yra jų būtų 3,5 karto daugiau nei dabar.

Pastačius privatų keleivių terminalą tiek aviakompanija "flyLAL - Lithuanian Airlines", tiek dauguma bendrovės bendrojo kodo partnerių būtų finansiškai suinteresuoti didinti keleivių per Vilnių skaičių, nes vežėjai turėtų galimybę teikti įvairias kitas paslaugas. Jų

sąskaita būtų galima kompensuoti laikinus nuostolius, atsiradusius skraidinant žmones naujomis kryptimis. Vėliau, padidėjus keleivių srautui, A.Jakubėlio manymu, bendrovės sugebės pakankamai užsidirbti iš didžiosios dalies reisų. Šiam projektui pritaria ir kiti didieji vežėjai.

"Lyginant oro transporto keleivių ir Lietuvos gyventojų santykį, jis - vienas mažiausių Europoje, todėl perspektyvų šioje srityje išties esama nemažai. Tačiau pirmiausia reikėtų išspręsti menko veiklos produktyvumo klausimą ir sudaryti sąlygas iš Vilniaus oro uosto organizuoti jungiamuosius skrydžius", - kalbėjo A.Jakubėlis.

Pagal viešai teikiamas paslaugas Vilniaus oro uostas, skirtingų tyrimų duomenimis, vertinamas tik 3-4 balais iš 10. Tai lemia prastas ir nepatogus sostinės pasiekiamumas oro transportu. "Daryčiau realią prielaidą, kad dar vienas keleivių terminalas Vilniaus oro uoste paspartintų tiek tiesioginių, tiek tranzitinių skrydžių ir keleivių gausėjimą, o tai gerintų šalies pasiekiamumą", - sakė A.Jakubėlis.

Anot jo, "flyLAL Group" siūlymas bendrovės lėšomis įgyvendinti naujo ir modernaus keleivių terminalo statybos projektą nėra naujiena žmonių vežimo oro transportu sektoriuje. Panašius terminalus turi ir sėkmingai juos valdo žinomos aviakompanijos Šveicarijoje, Didžiojoje Britanijoje, Rusijoje bei Vokietijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"