TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Privers keisti vairuotojo pažymėjimus

2016 03 02 6:00
"Regitra" laukia, kad minios seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus turėsiančių atnaujinti vairuotojų jos padalinius užplūs metų pabaigoje. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Iki 2017 metų vasario 3 dienos 216 tūkst. šalies vairuotojų privalės pasikeisti seno pavyzdžio (laminuotus) pažymėjimus naujais. Kadangi šių dokumentų galiojimo termino pabaigos nėra, daliai vairuotojų kyla įtarimų, kad valstybės įmonė (VĮ) „Regitra“ galbūt sumanė iš pažymėjimų keitimo pasipelnyti.

Seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus keičianti valstybės įmonė „Regitra“ apie privalomą jų atnaujinimą paskelbė sausio viduryje – likus daugiau nei metams iki termino, nuo kada sumanyta uždrausti naudoti laminuotus dokumentus.

„Regitros“ generalinis direktorius Dalius Prevelis „Lietuvos žinioms“ teigė, kad anksti apie būsimą vairuotojo pažymėjimų atnaujinimą pranešusi įmonė tikisi, jog tai padės senų dokumentų savininkams. „Šių metų pabaigoje tikimės apsilankant kone dvigubai daugiau gyventojų mūsų įmonės padaliniuose. Žinoma, išankstinis vairuotojų apsilankymas taupytų jų pačių laiką, taip pat ir pinigus. Juk ilgesnį laiką gaminamas pažymėjimas kainuoja pigiau“, – tikino „Regitros“ vadovas.

Seno pavyzdžio (laminuoti) vairuotojo pažymėjimai Lietuvos vairuotojams buvo išduodami nuo 1992 metų ir tebegalioja.LŽ archyvo nuotrauka

Į eiles išrikiuos šimtus tūkstančių

„Lietuvos žinioms“ paprašius suskaičiuoti, kiek šalies vairuotojų naudojasi seno pavyzdžio pažymėjimais, gavome tokį „Regitros“ atsakymą: „Pagal 2016 metų sausio 15 dienos kelių transporto priemonių vairuotojų registro duomenis, prognozuojama, kad atnaujinti vairavimo teisę patvirtinantį dokumentą turės per 216 tūkst. vairuotojų.“ Įmonės atstovė Aurelija Juodytė atkreipė dėmesį, kad „paprastai šitiek žmonių „Regitroje“ sulaukiama per visus metus“.

„Reikalaujamų pakeisti seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimų dalis sudaro apie 7 proc. visų registre į apskaitą įtrauktų dokumentų, kurių nuo registro sukūrimo datos šiandien galiojančių yra apie 1,5 milijono“, – skaičiavo A.Juodytė.

Pasak D. Prevelio, šios įmonės duomenų analizė rodo, kad seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus turintys asmenys yra daugmaž tolygiai pasiskirstę visoje Lietuvoje – nėra didelės koncentracijos viename kuriame nors regione. „Daugiausia – 8 proc. – vairuotojų, kuriems būtina atnaujinti pažymėjimus, gyvena Vilniuje“, – nurodė D. Prevelis.

VĮ „Regitra“ atstovė A.Juodytė iš dalies patvirtino visuomenėje populiarią nuomonę, kad dauguma laminuotų vairuotojo pažymėjimų turėtojų yra vyresnio amžiaus. Anot jos, didžiausią vairuotojų grupę, kurie bus priversti keisti seno pavyzdžio pažymėjimus, sudaro vyresni nei 60 metų vyrai – jų eilėse turės išsirikiuoti beveik 46 tūkstančiai. „Tokio pat amžiaus moterų beveik perpus mažiau. Yra šiek tiek ir jaunų gyventojų. Tarkime, amžiaus grupėje tarp 30 ir 39 metų seno pavyzdžio pažymėjimus tebenaudoja per 30 tūkst. vairuotojų“, – vardijo A.Juodytė.

Gąsdina nemalonumais užsienyje

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas perspėjo, kad su seno pavyzdžio pažymėjimais vis dar važinėja vairuotojai, kurių socialinis aktyvumas yra maksimalus. „Todėl labai svarbu, kad juos pasiektų žinia apie būtinybę keisti vairuotojo pažymėjimus, nes, tikėtina, kad jiems diena be automobilio gerokai sutrikdytų nusistovėjusius įpročius ir įprastą rutiną“, – kalbėjo S. Šuminas.

Jo teigimu, nepatogumai laiku pažymėjimų nepasikeitusius vairuotojus gali pasiekti, sakykime, išvykusius pailsėti į užsienį. „Lietuviai mėgsta nuomotis automobilius. Tačiau kitais metais tiems, kurie laiku neatnaujins vairuotojo pažymėjimų, to padaryti gali ir nepavykti. Antai nuo šaltos žiemos bėgsiantiems su laminuotais pažymėjimais atostogų į užsienį, tarkime, į Turkiją, Graikiją ar Italiją, ten automobilio išsinuomoti gali nepavykti, nes pareigūnai ten turi vadinamuosius dokumentų pavyzdžius, kuriuose parašyta, kiek Lietuvoje galioja laminuotas vairuotojo pažymėjimas“, – kalbėjo S.Šuminas.

Įtaria prievartą dėl pasipelnymo

Vis dėlto dalis vairuotojų neatsikrato įtarimų, kad keisti tebegaliojančius laminuotus pažymėjimus į neva modernias vairuotojų korteles gali būti verčiami tik dėl galimo „Regitros“ siekio ne pirmą kartą pasipelnyti vairuotojų sąskaita.

„Kažkur skaičiau, kad ta įmonė („Regitra“ – aut.) grindžia savo sprendimus tuo, jog neva keisti seno pavyzdžio pažymėjimus reikalauja Europos Sąjunga. Domėjausi ir paaiškėjo, kad Bendrijos direktyvose iš tikrųjų toks reikalavimas yra, tačiau jis įsigalios tik 2033 metais. Dėl to sunku suprasti motyvus, kuriais vadovaujantis Lietuvoje reikalaujama per prievartą tai padaryti nedelsiant. Negi vairuotojas negali pats nuspręsti, ar jam reikia, ar ne modernios vairuotojo kortelės? Ji šiuo metu kainuoja 14 eurų. Suskaičiuokime, kiek iš tokios prievartos vairuotojams uždirbs „Regitra“, – piktinosi į „Lietuvos žinių“ redakciją paskambinęs vilnietis.

Europos Komisijos (EK) atstovybės Lietuvoje Ryšių su žiniasklaida grupės vadovas Giedrius Sudikas netiesiogiai patvirtino, kad Vilniaus gyventojas gali būti teisus. EK atstovo teigimu, vadovaujantis ES direktyvos 2006/126/EB 7 straipsniu, po 2013 metų sausio 19 dienos išduotiems vairuotojo pažymėjimams yra nustatyti 5, 10 ir 15 metų galiojimo terminai. Bet, tikino G.Sudikas, „kas bus su pažymėjimais, išduotais iki šio termino, išsamiau galėtų atsakyti nebent Lietuvos institucijos, nes tai yra nacionalinė kompetencija“. Visi laminuoti pažymėjimai vairuotojams buvo išduoti iki 2013-ųjų sausio 19-osios.

Tiesa, „Regitra“ turi savo paaiškinimą, kodėl buvo nuspręsta priversti vairuotojus keisti galiojančius seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimus. Įmonės siekis užsidirbti, kaip ir būsimos jos pajamos, jame neminimas. „Nauji vairuotojo pažymėjimai turi stipresnę apsaugą, atnaujinta nuotrauka leidžia lengvai identifikuoti asmenį, laiku susitvarkius dokumentą sutaupoma laiko, nes vizitai dėl sveikatos patikros ar į „Regitrą“ yra suplanuoti, nereikia gaišti paskutinės minutės eilėse, brangiau mokėti už pažymėjimo gaminimą skubos tvarka. Ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse su naujomis teisėmis važiuojantys vairuotojai yra pareigūnų sutinkami kaip tvarkingi eismo dalyviai“, – raštiškame atsakyme „Lietuvos žinioms“ teigė A.Juodytė.

„Regitra“ taip pat pabrėžia, kad „politinį sprendimą dėl seno pavyzdžio vairuotojo pažymėjimų atnaujinimo priėmė ne įmonė, o Vidaus reikalų ministerija“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"