TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Problema dviem ratais

2010 04 14 0:00
Besibūriuojantys motociklininkai labiausiai erzina gyventojus, negalinčius pailsėti dėl jų keliamo triukšmo.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Motociklininkų sezonas oficialiai prasidės tik gegužės 1 dieną, bet atšilus orams didžiausi plieninių žirgų mėgėjai jau išriedėjo į gatves. Ir iš karto pateko į avarijų suvestines.

Nutirpus paskutiniam sniegui keliuose greta automobilių atsiranda ir vis daugiau dviračių transporto priemonių - motociklų ir motorolerių. Tai paaštrina amžinus automobilių ir motociklų vairuotojų nesutarimus.

Automobilininkai kaltinami, kad yra neatidūs, nekreipia dėmesio į dvirates transporto priemones. O automobilių vairuotojai tipinio motociklininko portretą piešia kaip nuolatos greitį viršijančio kelių chuligano. Policijai kasmet tenka tarp drausmingų motociklininkų ieškoti savo ir kitų saugumu nesirūpinančių skrajūnų.

Pradeda stebėti

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos Veiklos organizavimo skyriaus viršininkas Jaunius Malinauskas tvirtino, kad policija daugiau dėmesio motociklų vairuotojams pradėjo skirti jau nuo balandžio 1 dienos, o skaudžių nelaimių padaugėjimo laukiama gegužę, kai prasidėjus motociklų sezonui dviračių transporto priemonių keliuose ypač padaugėja. "Pavasarį atkunta vadinamieji kelių ereliai, todėl bus pasitelktos visos priemonės. Specialių akcijų metu bus matuojamas greitis, atliekami patikrinimai", - teigė J.Malinauskas.

Policija šįmet tikina radusi būdą, kaip pažaboti greičio mėgėjus magistralėse, nes anksčiau jie be baimės skriedavo būdami tikri, kad patruliai net užfiksavę viršytą greitį pažeidėjo nepavys. Kadangi motociklai priekyje neturi valstybinio numerio, greičio viršytojai nekreipdavo dėmesio ir į stacionarius greičio matuoklius. Taigi nuo šiol kai kurie fotografuojantys radarai bus nukreipti tolstančių transporto priemonių link ir fiksuos motociklų numerius, pritvirtintus jų gale.

Taip pat J.Malinauskas žadėjo daugiau dėmesio skirti važinėjantiems "be galvos". "Daugiau dėmesio bus skiriama dviračių transporto priemonių ir keturračių motociklų vairuotojų pavojingam ir chuliganiškam vairavimui. Skirsis ir patruliavimas - dalis pareigūnų persės ant motociklų, eismą stebėsime nežymėtais policijos automobiliais. Greitis bus matuojamas stacionariais matuokliais ir automobiliuose įrengtais radarais", - dėstė pašnekovas.

Triukšmadariai netramdomi

Naktimis po miesto centrą važinėjantys motociklininkai labiausiai piktina gyventojus, negalinčius ilsėtis dėl galingų transporto priemonių skleidžiamo triukšmo. Tačiau eismo priežiūros specialistai šios problemos spręsti nėra pasiruošę.

J.Malinauskas tvirtino, kad pernai kartu su techninių apžiūrų įmone "Transeksta" policija bandė matuoti, ar motociklų duslintuvų skleidžiamas garsas neviršija leistinos normos, tačiau ši akcija nebuvo itin sėkminga.

"Gal per vėlai susiėmėme. Policija pati neturi garso matuoklių, todėl teko dirbti su "Transekstos" specialistais", - teigė jis. Tačiau pareigūnai, regis, nepasimokė iš praėjusių metų klaidos, nes šįmet dar iki šiol neapsispręsta, ar duslintuvų skleidžiamo garso stiprumas bus matuojamas. "Jei padažnės tokių atvejų, kai skleidžiamas garsas viršys normą, tada žiūrėsime, ką daryti", - teigė J.Malinauskas.

Jis tikino, kad policija nėra nusistačiusi prieš motociklų vairuotojus, ir pripažino, kad didelė dalis jų yra drausmingi eismo dalyviai. Anot jo, stovėjimo aikštelėse besibūriuojančių motociklininkų patruliai nevaikys, nebent susirinkusieji viešai vartotų alkoholį, triukšmautų ar kitaip pažeistų viešąją tvarką. "Yra ir tvarkingai važinėjančiųjų. Šie turi visus dokumentus, taigi ar verta juos vaikyti, jei jie nekelia jokių problemų?" - klausė J.Malinauskas.

Pasipylė nelaimės

Daugiau dėmesio kelių chuliganams prašosi eismo įvykių suvestinėse pasirodžiusios pirmosios aukos. Praėjusią savaitę beveik kasdien įvyko po nelaimę, kurioje žuvo ar buvo sužaloti motociklu važiuojantys žmonės.

Tiesa, ne visų eismo įvykių kaltininkai buvo motociklo vairuotojai - neatsakingi automobilių vairuotojai taip pat dažnai tampa susidūrimo su motociklu kaltininkais.

Antrąją šv. Velykų dieną Anykščių rajono Raguvėlės kaime žuvo motociklu "Honda XL 600" važiuojantis ir neturintis teisės jo vairuoti 35 metų šio kaimo gyventojas. Be šalmo važiuojančio vyriškio gyvybė užgeso jam atsitrenkus į pakelės medžius.

Balandžio 7 dieną Marijampolėje avariją sukėlė neblaivus automobilio vairuotojas. Nepastebėjęs priekyje važiuojančio motociklo "Suzuki GSX-R 600", vyras atsitrenkė į jo galą. Dėl patirtos kojos traumos motociklo keleivė paguldyta į traumatologijos skyrių. Per kitą eismo įvykį nukentėjusiai motociklo keleivei lūžo koja, kai ją vežantis vilnietis nesuvaldė transporto priemonės ir pora nukrito nuo motociklo. Dar dvi nelaimės įvyko savaitgalį - vienoje jų motociklo buvo sužalotas neblaivus pėsčiasis, o kitoje susižalojo keturračio motociklo nesuvaldęs vairuotojas.

Nėra vieno kaltojo

Labai skirtingomis aplinkybėmis įvykusios eismo nelaimės sufleruoja, kad nėra vienos nuolat problemas keliančios eismo dalyvių grupės. Motociklininkų bendruomenės "Motomanai" įkūrėjas Antanas Petrauskas teigė, kad eismo nelaimių galėtų būti mažiau, jei tarp motociklininkų ir automobilių vairuotojų atsirastų daugiau abipusio supratingumo ir atidumo.

"Kaip visada po ilgos žiemos, kai motociklininkai išvažiuoja į gatves, vairuotojai būna atpratę juos matyti - reikia tam tikro laiko priprasti. Vairuotojams reikėtų atidžiau apsidairyti prie sankryžų, ar pagrindiniu keliu neatvažiuoja motociklas, dažniau žiūrėti į užpakalinio vaizdo veidrodėlius persirikiuojant", - tvirtino jis.

Pasak patyrusio motociklininko, eismo įvykių, į kuriuos patenka dviratės transporto priemonės, pagausėjimas pavasarį pastebimas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Nors dažniausiai motociklai susiduria su automobiliais, nevertėtų visos atsakomybės suversti ant jų vairuotojų pečių. "Vienas efektyviausių būdų apsisaugoti yra pačiam motociklininkui važiuoti itin apdairiai, stebėti kelią ne tik už save, bet ir už automobilininkus", - dėstė A.Petrauskas.

Begalviai netoleruojami

Motociklininkų bendruomenės įkūrėjas patarė kritiškai įvertinti ir savo motociklo būklę - patikrinti, ar stabdžių kaladėlės nesusidėvėjusios, ar nenudilęs padangų protektorius. Be to, kaip jokios kitos transporto priemonės vairuotojui, motociklininkui ypač svarbi yra apranga, nes nelaimės atveju smūgiai kliūva tiesiai jo kūnui. Reikėtų apsirūpinti ne tik gyvybiškai svarbiu šalmu, bet ir specialiu kombinezonu, batais, pirštinėmis.

Pasak A.Petrausko, vis daugiau žmonių renkasi motociklą ne tik kaip būdą praleisti laisvalaikį, bet ir kaip kasdienę transporto priemonę važiuoti į darbą. Itin populiarūs nedaug degalų vartojantys motoroleriai.

Kaip tarp automobilininkų, taip ir tarp motociklininkų yra ramių, atsakingų vairuotojų, bet yra ir tikrų kelių chuliganų. Pašnekovas tvirtino, kad patys motociklų mėgėjai netoleruoja neatsakingų "erelių", kurie elgiasi su motociklu tarsi su žaislu ir mano, kad važinėti be šalmo ar lakstyti dideliu greičiu neva yra šaunu.

"Jei jie negalvoja apie save, turėtų susimąstyti nors apie aplinkinius - kitus vairuotojus, pėsčiuosius, vaikus. Šie bet kada gali išbėgti į gatvę, o tada sustabdyti motociklą bus per vėlu. Toks tariamo kietumo demonstravimas yra visiškai nepriimtinas", - komentavo A.Petrauskas.

Tokių kelių chuliganų kasmet pagausėja pavasarį, nes vos gavę teisę vairuoti motociklą jie ne visada suvokia galimas savo elgesio pasekmes. Netrukus krašto keliuose pasirodys dar daugiau motociklų ir mopedų vairuotojų, nes VĮ "Regitra" jau paskelbė pradedanti A kategorijos vairavimo egzaminų sezono pradžią. Teisę vairuoti motociklą be galios apribojimų gali gauti sulaukę 21 metų arba turintys ne trumpesnį kaip dvejų metų A kategorijos motociklų su apribojimais vairavimo patirtį asmenys. Nuo 18 metų gyventojai gali įgyti teisę vairuoti A kategorijos transporto priemones su apribojimais - motociklus, kurių galia ne didesnė kaip 25 kW ir galios ir svorio santykis ne didesnis kaip 0,16 kW/kg.

Šešiolikmečiams leidžiama laikyti egzaminus A1 kategorijos motociklams vairuoti. Jų variklio darbo tūris turi būti ne didesnis kaip 125 kub. cm, o galia neviršyti 11 kW. Pačių paprasčiausių dviračių motorinių transporto priemonių - mopedų - vairuotojais gali tapti vos 15 metų sulaukę jaunuoliai. AM kategorijos vairuotojo pažymėjimas išduodamas išlaikius tik teorinį egzaminą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"