TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Projektas „Rail Baltica” įgyvendinamas laiku

2013 12 18 5:00
"Rail Baltica” įgyvendinamas laiku - tuo įsitikino premjeras Algirdas Butkevičius, su didele komanda traukiniu nukeliavęs per visą būsimos europinės vėžės ruožą nuo Kauno iki Mockavos. Kristinos Kučinskaitės (LŽ) nuotrauka

Didžiausias investicinis projektas Lietuvos istorijoje „Rail Baltica” įgyvendinamas laikantis tų terminų, kurie iš anksto numatyti jį tvirtinant.

„Rail Baltica”, arba kitaip – europinė traukinių vėžė, atkeliauja iš Lenkijos, kerta valstybės sieną ir per Mockavą, Šeštokus bei Marijampolę keliauja į Kauną. Tai, kad darbai vyksta sklandžiai, pademonstruota parodomosios kelionės metu praėjusią savaitę. „Darbai vyksta jau kelis mėnesius, jų apimtis – įspūdinga“, - patikino „Rail Balticos“ direkcijos vadovas Antanas Zenonas Kaminskas. Anot jo, iš daugiau nei 1,2 mlrd. litų vertės projekto jau įsisavinta apie 360 mln. litų. Netrukus ruože bus pradėti kloti bėgiai. Lietuvą jau yra pasiekęs trečdalis reikiamo jų kiekio.

Pradėta įrengti modernaus geležinkelio „Rail Baltica” linija drieksis 123 kilometrus. Joje rekonstruojama esama rusiško standarto vėžė, kurios plotis 1520 milimetrų, ir šalia tiesiama europinio standarto vėžė, turinti būti 1435 milimetrų pločio. Nuo Lenkijos sienos iki Mockavos tiesiama nauja vėžė. Tuo tarpu nuo Mockavos iki Šeštokų eina sugretintos rusiško ir europinio standarto vėžės. Nuo Šeštokų per Marijampolę iki Kauno bus rekonstruota rusiška ir nutiesta nauja europinė vėžė.

Iš viso bus rekonstruota, įrengta ir pastatyta 18 tiltų, 125 iešmai, 34 pervažos, 90 pralaidų, taip pat bus sutvarkytos šešios geležinkelio stotys, 18 peronų bei 61 kelynas. Šiuos darbus per dvejus metus atliks apie tūkstantis darbuotojų, kurie į pagalbą pasitelks maždaug 700 vienetų įvairiausios žemės dirbimo, statybos bei geležinkelio tiesimo technikos, įrenginių bei mechanizmų. Visiems darbams atlikti iš viso bus panaudota 30 tūkst. tonų metalo ir plieno geležinkeliui tiesti, tiltams ir kitiems objektams statyti ar rekonstruoti bei 800 tūkst. tonų skaldos.

Kaip geriau suprastume šiuos milžiniškus skaičius? Norėdami visą metalą ir skaldą sukrauti į krovininius vagonus, turėtume sudaryti maždaug 10 tūkst. vagonų sąstatą, kurio ilgis būtų 130 km, arba panašiai tiek, kokia bus europinė vėžė nuo Kauno iki Lenkijos sienos. Tuo tarpu visai žemei pervežti prireiktų net 20 tūkst. vagonų, o jų ilgis siektų net 260 km arba atstumą, tolygų nuo Kauno iki Rygos.

„Rail Balticos“ geležinkelį atskirose atkarpose tiesia penki generaliniai rangovai – Geležinkelio tiesimo centras, bendrovių „Kauno tiltai“ ir „Mitnija“ konsorciumas, „Panevėžio keliai“, „Hidrostatyba“, bendrovių „Eurovia“ ir „Eurovia Lietuva“ konsorciumas. Jiems talkins daugiau kaip 15 subrangovų.

Visas europinės vėžės 123 kilometrų atstumas padalytas į dvylika skirtingo dydžio ruožų. Pirmasis jų, besidriekiantis nuo Mockavos iki Šeštokų, baigtas rekonstruoti dar 2011-ųjų liepos mėnesį. Didžioji projekto dalis bus įgyvendinta kitų metų antroje pusėje. Vėliausiai darbus planuojama baigti teritorijoje nuo Marijampolės iki Šeštokų. Rangovai modernų geležinkelį nuo Lenkijos sienos iki Kauno nuties 2015 metais. Ir tai bus istorinis įvykis, kai Lietuvos didmiestis ir vienas svarbiausių logistikos centrų šalyje – Kaunas – pirmąkart susijungs su Lenkijos, o per ją - su Europos geležinkelių infrastruktūra.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"