TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

R.Sinkevičius: Lenkiją dar reikia įtikinti tiesti "Rail Balticą"

2014 01 21 10:45
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Lietuva kol kas nežino Lenkijos pozicijos dėl jos dalyvavimo transeuropinės vėžės "Rail Baltica" projekte. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigia, kad Lenkiją reikia įtikinti projekto nauda, nes kitaip greitoji "Rail Baltica" vėžė neteks prasmės.

"Ką reiškia greituminė vėžė, jei jos greitis 50 ar 80 kilometrų, kaip dabar. Reikia bandyti įtikinti Lenkijos pusę, Europos Komisiją, kad Lenkijai būtų padėta įsitikinti šiuo projektu", - antradienį susitikime su Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija sakė R.Sinkevičius.

Anot jo, jau pusantro mėnesio jis negauna atsakymo iš Lenkijos kolegų į savo laišką, todėl susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius ketina vykti pasikalbėti: "Estų pozicija, kad lenkus kada nors prilenksim, bet pasikeitus politinei valdžiai gali viskas pasikeisti".

"Mano idėja buvo kurti ne bendrą įmonę, o Europos interesų grupę, kuri apimtų visas penkias valstybes (Baltijos šalis, Suomiją ir Lenkiją - BNS). Jos nepalaikė ir latviai, ir estai. (...) Iškyla klausimas, kaip lenkai elgsis. Jie būtų prie grupės prisijungę, bet prie bendros įmonės šiame etape atsisakė jungtis", - aiškino R.Sinkevičius.

Neoficialiomis žiniomis, penkių šalių (Baltijos valstybių, Lenkijos ir Suomijos) politinę deklaraciją dėl "Rail Baltica" Lenkijos atstovai pernai pasirašė tik su sąlyga, jeigu joje nebus nurodyta, kad šalis įsipareigoja padidinti traukinių greitį geležinkeliuose.

Šiuo metu nuo Lenkijos sienos iki Kauno tiesiamos "Rail Baltica" atkarpos greitis sieks iki 160 kilometrų per valandą, o būsimoje atkarpoje nuo Kauno link Latvijos jis siektų 240 kilometrų. Toks pat greitis būtų ir tuo atveju, jei vėžė būtų tiesiama nuo Lenkijos sienos per Vilnių link Latvijos.

Šiuo metu dėl "Rail Baltica" projekto vyksta ginčai, Estijai nesutinkant, kad Lietuva Europos Sąjungos lėšomis prijungtų Vilnių prie transeuropinės vėžės - estai baiminasi, kad lėšų pritrūks pačiai Estijai.

Lietuvoje "Rail Baltica" trasos vertė turėtų siekti 4,4 mlrd. litų, tačiau R.Sinkevičius pirmadienį pareiškė, kad dėl žemės paėmimo visuomenės reikmėms kaina gali pakilti iki 7 mln. litų - tokiu atveju 2-3 mlrd. litų Lietuvai tektų sumokėti iš savo lėšų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"