TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ragina nekurti piktnaudžiavimo židinio

2009 10 14 0:00
M.Walshas (centre) ir B.Sara (kairėje) ypač domėjosi Lietuvoje įdiegta techninių apžiūrų informacine sistema.
LŽ archyvo nuotrauka

Naujosios Zelandijos automobilių techninių apžiūrų (TA) specialistai, viešėję Lietuvoje, palygino abiejų valstybių transporto sistemas, apžiūrėjo TA centrus ir įspėjo nesukurti piktnaudžiavimo židinio.

Naujosios Zelandijos techninių apžiūrų organizacijos "Vehicle testing New Zealand Limited" vadovas Mike'as Walshas ir jo pavaduotojas Brianas Sara įžvelgė nemažai panašumų tarp kito pasaulio pusrutulio salose įsikūrusios valstybės ir Lietuvos.

Naujosios Zelandijos keliais rieda per 2 mln. automobilių, panašiai, kaip ir mūsų šalyje, bet jų naudojimo vidurkis mažesnis - apie 8 metus, o Lietuvoje jis siekia 14 metų.

Specialistai perspėjo

Australijos kaimynystėje esančios salos avaringumo vidurkis svyruoja apie 380-390 mirtinų atvejų per metus (Lietuvoje - per 498 žuvusiųjų avarijose). Tačiau vienu aspektu Lietuva ir Naujoji Zelandija visiškai panašios - avarijų priežastimis, M.Walsho teigimu, dažniausiai tampa per didelis greitis ir neblaivūs vairuotojai.

Be šių panašumų, esama ir skirtumų. Vienas jų - transporto srautų įvairovė. Per Lietuvą, kaip tranzito šalį, rieda daugybė automobilių iš užsienio. Tuo metu Naujojoje Zelandijoje, kuri įsikūrusi saloje, visos transporto priemonės tarsi "verda viename katile".

Abiejų kraštų Valstybinės automobilių techninės apžiūros tvarka taip pat skiriasi. Kol Lietuvoje svarstoma, ar verta leisti transporto priemonių remontu užsiimančioms įmonėms atlikti TA, svečiai perspėjo nepadaryti klaidos - nesukurti piktnaudžiavimo židinio.

Naujojoje Zelandijoje technines apžiūras atlieka per tris tūkstančius automobilių remonto įmonių. Tai, pasak atvykusių specialistų, yra didelė problema, skatinanti piktnaudžiavimą ir žlugdanti pasitikėjimą techninėmis apžiūromis. M.Walsho teigimu, kiekvienas automobilių servisas stengiasi atlikti kuo daugiau remonto darbų, dėl to kyla interesų konfliktas. Ypač tuo skundžiasi vairuojančios Naujosios Zelandijos moterys. Joms bet koks atvykimas pasitikrinti automobilio baigiasi primestais nepigiais ir nebūtinais remonto darbais.

TA tenka riboti

Reaguodama į tokį piktnaudžiavimą Naujosios Zelandijos valdžia daugeliui šalies autoservisų uždėjo apynasrį - ėmė riboti leistinų atlikti techninių apžiūrų skaičių. Tad dabar automobilių priežiūros stotys turi teisę atlikti vos dvi ar net vieną TA per mėnesį.

Darbą ir korupcijos kontrolę apsunkina tai, kad Naujojoje Zelandijoje nėra viską jungiančios informacinės sistemos, o techninių apžiūrų rezultatus kontrolieriai į duomenų bazę suveda rankomis. Tačiau tokios paslaugos Naujojoje Zelandijoje ne iš pigiųjų - lengvojo automobilio TA čia kainuoja beveik 100 litų.

Didžiausias skirtumas tarp Naujosios Zelandijos ir Lietuvos transporto sistemų - techninių apžiūrų organizavimas. "Lietuvoje įdiegta transporto priemonių privalomųjų techninių apžiūrų sistema, todėl svečiai ir atvyko į mūsų kraštą, tikėdamiesi pasisemti iš lietuvių patirties", - teigė "Transeksta" prezidentas Antanas Dadurka.

Sudomino sistema

Naujosios Zelandijos techninių apžiūrų organizacijos vadovas M.Walshas ir jo pavaduotojas B.Sara ypač domėjosi techninių apžiūrų informacine sistema. Išsamius šalies automobilių duomenis sauganti sistema padeda techninės apžiūros įmonėms vykdyti TA proceso vidinę kontrolę ir palengvina TA kontrolierių bei ekspertų darbą. Ji suteikia galimybę naudotis visa informacija apie eksploatuojamas transporto priemones: techniniais duomenimis, sužinoti apie atliktas TA, draudimą, Lietuvoje sumokėtus kelių ir kitus mokesčius. Be to, sistema leidžia teikti informaciją, susijusią su tikrinamomis transporto priemonėmis, Valstybinei kelių transporto inspekcijai, Kelių transporto priemonių registrui, draudimo įmonėms bei kelių policijai, taip pat ir gauti reikiamų duomenų iš minėtų institucijų. Planuojama, kad iki Naujųjų Metų ši sistema bus pasiekiama visiems kelių patruliams.

M.Walsho teigimu, jis sieks, kad sekant Lietuvos pavyzdžiu Naujojoje Zelandijoje techninių apžiūrų kontrolė būtų atsieta nuo remonto paslaugų ir taip užkirstas kelias nesąžiningai atlikti TA.

Svečius iš Naujosios Zelandijos lydėjusio dano Michelo Larseno manymu, Lietuvoje įdiegta TA ir informacinė sistema turi perspektyvą būti pritaikyta Europoje. Jis ketina mūsų šalyje veikiančią TA sistemą pristatyti per Švedijoje, Goteborge, organizuojamą CITA pasaulinę konferenciją, kuri prasideda šiandien ir vyks iki penktadienio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"