TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ragins investuoti į ekologiją

2016 03 13 14:37

Daugiau nei 2 mln. eurų – tiek dviems Lietuvos kompanijoms, besidarbuojančioms turizmo sektoriuje, kainavo įsigyti šešis itin saugius bei ekologiškus autobusus, skirtus aptarnauti mūsų šalies keliautojus. 

Iki 2017 – ųjų modernių transporto priemonių parkas turėtų išaugti tris kartus.

„Keliaujantieji autobusu pastaruosius kelerius metus net neraginami prisisega saugos diržus, o išlipę pasivaikščioti tamsiu paros metu segi atšvaitus. Tai jau tampa nebe išimtimi, o taisykle“, – patikino vienos iš į autobusų įsigijimą investavusių įmonių vadovas Linas Aldonis.

Anot jo, pirmieji technologiškai pažangiausi autobusai Lietuvoje pasižymi didžiausiu saugumu, ekologiškumu ir komfortu. Be visų privalomų saugumo sistemų, naujuosiuose autobusuose įdiegta eismo juostos žymėjimo sekimo sistema (Line Assist (SPA) – kamera, sumontuota už priekinio stiklo nuolat seka kelio žymėjimo linijas ir jei vairuotojas kerta liniją, sistema įspėja jį, virpindama tą pusę sėdynės, į kurią nukrypo transporto priemonė. Dėmesingumo asistentas (AtAs) atpažįsta vairuotojo nuovargio simptomus ir garsiniu bei vizualiniu signalais paragina padaryti vairavimo pertrauką.

Kitas saugumo aspektas – priekinio susidūrimo apsaugos sistema – ji absorbuoja smūgį, sugeria ir sušvelnina smūgio energiją, o vairuotojo vieta smūgio atveju paslenka atgal, taip padidindama jo apsaugą. „Dėl išmanių technologijų, Setra ComfortClass 500 HD yra patys saugiausi autobusai, todėl turistai galės būti ramūs – nelaimingo įvykio rizika dabar yra minimali“, – pabrėžia L. Aldonis.

Autoparko atnaujinimą UAB „Novaturas“ vykdo kartu su partnere, transporto bendrove „Vilneda“, su kuria pasirašyta penkių metų sutartis. Vieno autobuso vertė, priklausomai nuo komplektacijos – apie 350 tūkst. eurų. Tikimasi, jog po penkių metų pažintinių kelionių turistai keliaus tik moderniais autobusais.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliskas Petrauskas pabrėžė, kad transporto paslaugų teikimo sektorius per pastaruosius dešimt metų gerokai patiko – vartotojų skundų sumažėjo tris kartus.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, jog per artimiausius penkerius metus investuoti į ekologiškesnes transporto priemones teks daugeliui įmonių, nes šiuo metu jau pradedami ruošti vadinamieji „Judumo planai“, kurie numatys, į kuriuos daugiau nei 25 tūkst. gyventojų turinčius miestelius galės įvažiuoti tik aplinkos neteršiantys autobusai bei automobiliai.

„Šiuo metu planai tik pradėti ruošti. Juos tvirtins vietos tarybos, kurios ir numatys, kur eismas bus ribojamas, kokios transporto priemonės į konkrečias teritorijas gali įvažiuoti. Gali būti ir tokių miestų, kur automobiius teks palikti prie įvažiavimo į juos ir vykti dviračiais ar viešuoju transportu“, – dėstė R. Sinkevičius.

Jo teigimu, „Judumo planai“ bus keičiami tik itin svarbiais atvejais ir nuo besikeičiančių politinių valdžių nepriklausys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"