TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Reeksporto augimas slepia realybę

2015 11 16 6:00
Per Lietuvą daugiausia yra reeksportuojami mažyliai "Fiat 500".  Gamintojo nuotrauka

Šiais metais jau reeksportuota 2250 naujų automobilių. Jau dabar matyti, kad tai greičiausiai bus antras didžiausias rezultatas po Nepriklausomybės atkūrimo.

Tai rodo bendrovės „Autotyrimai“ dešimties mėnesių naujų automobilių registravimo rezultatai. Iki šiol neprilygstamas Lietuvoje reeksporto rezultatas buvo pasiektas 2014 metais. Tada registre atsirado ir greitai išnyko įrašai apie 3020 reeksportuotų mašinų, arba 74,4 proc. daugiau nei 2013-aisiais. Pernai buvo reeksportuota, skelbia „Autotyrimai“, net 18,4 proc. naujų automobilių. Šiemet sudėjus „Autotyrimų“ patektus duomenis aiškėjo, kad 2015 metų sausį-spalį per Lietuvą buvo reeksportuota 2250 naujų automobilių, arba 7,2 proc. nuo viso registruotų mašinų skaičiaus (16 369). Jau dabar tai yra 518 mašinų daugiau nei per visus 2013 metus.

Uždarbis – minimalus

Naujų mašinų reeksportas per mūsų šalį vertinamas prieštaringai. Vienus Lietuvos naujų automobilių rinkos dalyvius jis erzina, kiti žavisi mokėjimu „nieko neveikiant“, vien iš perpardavimo uždirbti. Bet kokiu atveju ir reeksporto priešininkai, ir jo šalininkai sutinka, kad šis reiškinys iškraipo automobilių statistiką. „Žinoma, kad rinka tada atrodo lyg per kreivą veidrodį. Jei paskelbus eilinius rezultatus puolama pirštais badyti, kad populiariausias šalyje yra mažylis „Fiat 500“, kurių apskritai gatvėse retai pamatysi, vadinasi, kažkas ne taip“, – kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu dėstė Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) generalinis direktorius Rokas Knyva.

Jis iškart atkreipė dėmesį, kad šiuo metu per Lietuvą savo naujai pagamintas mašinas reeksportuoja tiktai vieno gamintojo – Italijos „Fiat Chrysler Group“ atstovai. „Anksčiau reeksportu užsiimdavo ir kitų gamintojų atstovai, tačiau vėliau tokią veiklą nutraukė“, – prisiminė LAA vadovas.

R.Knyva teigė, kad sprendimas reeksportuoti ar nereeksportuoti per tam tikras šalis savo automobilius priklasuo nuo vieno ar kito gamintojo rinkodaros politikos. Anot LAA vadovo, jis netgi nelabai suprantąs, dėl ko naujos mašinos yra reeksportuojamos. „Iš to jeigu ir užsidirbama, tai labai minimaliai“, – sakė LŽ pašnekovas.

„Fiat Chrysler Automobile“ atstovai Lietuvoje paprastai nėra linkę kalbėti apie prieštaringai vertinamą veiklą.

Lygioj gretoj su Latvija

LAA generalinis direktorius sakė, kad jo vadovaujama organizacija teikia duomenis Europos automobilių gamintojų asociacijai (ACEA), tačiau pašnekesio metu negalėjo pasakyti, ar tarptautinei asociacijai kas mėnesį pateikiant registravimo rezultatus reeksportuoti automobiliai jau yra minusuoti. Esą reikėtų pasikonsultuoti su rinkos tyrimų bendrove „DataCenter“, iš kurios LAA ir gauna skaičius. Tačiau pati ACEA pripažįsta, kad skelbia registravimo duomenis tik apie lengvąjį keleivinį transportą (M1).

Registravimo duomenis Lietuvoje dar viešina jau minėti „Autotyrimai“ ir valstybės įmonė „Regitra“. Beje, pasak „Autotyrimų“, ji skaičius gauna iš „Regitros“, po to juos analizuoja pagal ES šalims įprastas metodikas, ir tik tada paleidžia į viešumą.

„Autotyrimai“ skelbia bendrai keleivinių (jas bendrovė vadina asmeninėms reikmėms skirtomis mašinomis, kurios oficialioje klasifikacijoje įvardijamos kaip M1 klasės automobiliai) ir komercinių (N 1) lengvųjų automobilių statistiką, taip pat – duomenis apie asmeninėms reikmėms skirtus automobilius (M 1). Atsinaujinusi „Regitros“ svetainė pateikia visų rūšių naujo transporto registravimo (lengvųjų ir komercinių automobilių, motociklų, autobusų ir t.t.) rezultatus ir atskirai duomenis apie M1.

Skaičiai, kuriuos pateikia visos trys organizacijos, tarkime, apie šių metų 9 mėnesių lengvųjų automobilių (M1) registravimo rezultatus, beveik sutampa. Pagal ACEA ir LAA šiemet sausį-rugsėjį Lietuvoje šiemet buvo įregistruoti 12 864, pagal „Autotyrimus“ – 12 866, pagal „Regitrą“ – 12 700 keleivinių lengvųjų (M1) automobilių. Žinoma, tarp skaičių yra nedidelė paklaida, tačiau ji visuomet egzistuoja dėl skirtingų metodikų.

Tačiau visai kitaip skaičiai atrodytų, jei iš minėtų rezultatų atimtume reeksportuotas M1 klasės mašinas, kurių, „Autotyrimų“ duomenimis, nuo sausio 1 d. iki spalio 1 d. buvo 2007. Tada atsidurtume lygioj gretoj su Latvija, kurioje per tą patį laiką buvo įregistruota 10 286 automobiliai, bet mūsų kaimynė turi trečdaliu gyventojų mažiau.

Naujų keleivinių (asmeninės paskirties) lengvųjų automobilių registravimas ir reeksportas, 2015 m. 1–9 mėn.

MėnuoRegistravimo rezultatas (vnt.)Iš jų buvo reeksportuota automobilių (vnt.)
Sausis1422159
Vasaris1070147
Kovas1271238
Balandis1749244
Gegužė1467213
Birželis1590252
Liepa1562356
Rugpjūtis1206193
Rugsėjis1529205
Spalis1574243

Šaltinis: „Autotyrimai“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"