TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Reeksporto detektyvas: „Volkswagen“ ir „Škoda“ seka paskui „Fiat“

2016 03 07 6:00
Vasario mėnesį malonią staigmeną pateikė japonų visureigis "Suzuki Vitara", kuris pagal registravimą tarp naujų automobilių Lietuvoje modelių buvo antras.    Gamintojo nuotrauka

Lyginant vasario mėnesio valstybinės įmonės (VĮ) „Regitra“ ir tyrimų bendrovės „Autotyrimai“ naujų automobilių registravimo duomenis, aiškėja sensacingų dalykų. Pasirodo, aktyvi visų smerkiamo reeksporto aktyvi dalyvė galimai jau yra ne tik „Fiat“, bet ir „Volkswagen“ su „Škoda“.

Naujų automobilių pardavėjai apie reekportą apskritai atsisako kalbėti. Ir ne vien dėl to, kad ši veikla iškreipia statistiką. Gali būti, kad pardavėjams iš dalies nesmagu dėl to, jog šiuo metu Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba kartu su Valstybine mokesčių inspekcija atlieka daugybę tyrimų, kurių herojai grobstė iš Lietuvos biudžeto dideles pridėtinės vertės mokesčių sumas, o savo nusikalstamoms veikoms pasitelkė prabangių automobilių reeksportą. Bet teisėsaugos pareigūnai tikina, kad mūsų šalyje veikiantys gamintojų atstovai šioje kriminalinėje veikloje nedalyvauja. Todėl įtikinamesnis nenoro atskleisti tikrųjų reeksporto motyvų paaiškinimas greičiausiai yra kitas. Neoficialiai teigiama, esą registruodami ir perregistruodami po kelis kartus vienas ir tas pačias mašinas daugelyje šalių gamintojai dirbtinai gerina veiklos rezultatus. Tuo tarpu jų atstovai tėra vykdytojai. Iki šių metų didelėmis reeksporto apimtimis Lietuvoje garsėjo italų „Fiat“. Bet paskelbus sausio mėnesio rezultatus kyla įtarimų, jog į tokią veiklą galėjo įsitraukti ir „Volkswagen“ su „Škoda“.

Registravimo bruzgynai

Iš pirmo žvilgsnio nieko stebėtino sausio statistikoje nėra. VĮ „Regitra“ paskelbė, kad 2015 metų vasario mėnesį Lietuvoje buvo įregistruoti 1394 nauji lengvieji keleiviniai (M1 klasės) automobiliai, arba 32,1 proc. daugiau nei pernai tą patį mėnesį (1055). Panašius duomenis pateikė ir „Autotyrimai“. Anot šios bendrovės, kuri teigia informaciją į viešumą teikianti tik ją išanalizavusi pagal Europos Sąjungos reglamentuotą metodiką, praėjusį mėnesį mūsų šalies fiziniai bei juridiniai asmenys įregistravo 1401 naujas M1 klasės mašinas. Registravimo augimo (+32 proc.) pokytis beveik sutampa su tuo, kurį „Lietuvos žinios“ paskaičiavo iš „Regitros“ pateiktų oficialių duomenų įmonės svetainėje regitra.lt.

Tam tikras neatitikimas tarp „Autotyrimų“ ir „Regitros“ pateikiamų registravimo rezultatų buvo visada. Tyrimų bendrovės direktorius Robertas Cickevičius juos nuolat aiškindavo tuo, kad „Autotyrimai“ išmeta iš „Regitros“ pateikiamų duomenų automobilius, kurie, pavyzdžiui, buvo įrašyti valstybinės įmonės darbuotojų į Valstybinį kelių transporto registrą per klaidą. Kadangi VĮ „Regitra“ pateikiami skaičiai neretai buvo mažesni nei tie, kuriuos skelbdavo „Autotyrimai“, valstybės įmonės atstovai padėtį aiškino kitaip. Esą „Regitra“ į apskaitą netraukia tų mašinų, kurios Lietuvoje būdavo greitai įregistruojamos ir lygiai taip pat žaibiškai išregistruojamos.

Bet dar niekuomet nebuvo tokio didelio rezultatų skirtumo tarp atskirų markių registruotų transporto skaičiaus, išskyrus „Fiat“. Atrodo, 2016 metų vasaris tradicijas keičia.

Metėsi į reeksportą?

Pagal populiarumą antros ir trečios – „Volkswagen“ ir „Škoda“ – vasario mėnesio registravimo rezultatų skirtumo tarp „Regitros“ bei „Autotyrimų“ pateiktų duomenų palyginimas daug kam sukels nuostabą.

Pirmą vietą abiejų bendrovių suvestinėse užėmė „Fiat“. Nieko nestebina ir didžiulis įregistruotų itališkų automobilių skaičiaus skirtumas „Regitros“ ir „Autotyrimų“ pateiktoje statistikoje, nes taip pastaraisiais metais buvo visada. „Autotyrimai“ skelbia apie 233 praėjusį mėnesį įregistruotus naujus itališkus automobilius, „Regitra“ – apie 182. Skirtumas – net 51 automobilis.

Tačiau „Autotyrimų“ bendrovė tuoj pat pabrėžia, kad „Fiat“ automobilių labai daug reeksportuojama, o tai lyg ir paaiškina stulbinamo neatitikimo priežastį. Juolab, kad sykiu priduriama, jog sausio mėnesį įregistruotų ir greitai išregistruotų 177 naujų M1 klasės net 148 buvo nauji „Fiat“.

Visai kita kalba – dėl „Volkswagen“ ir „Škoda“. „Autotyrimai“ paskelbė, kad praėjusį mėnesį mūsų šalies gyventojai ir įmonės registravo 192 „Volkswagen“ (2-a vieta) ir 167 „Škoda“ (3-ia vieta), tuo pat metu „Regitros“ duomenys rodo, kad „Volkswagen“ buvo įregistruota 171, „Škoda“ – 145. Vasarį šių markių registravimo skirtumas sudarė atitinkamai net 21 ir 22 mašinas. „Tai neįtikėtinai daug“, – konstatavo netgi „Autotyrimų“ vadovas R.Cickevičius.

Nors tikslios neatitikimų piežasties „Lietuvos žinių“ pašnekovas negalėjo įvardyti, tačiau spėjo, kad dėl jų greičiausiai kaltas reeksportas. „Mes („Autotyrimai“ – aut.) į statistiką įtraukiame visas mašinas, kurios visai nesvarbu kokį laiką ir kokiu pagrindu buvo registruotos. Nes visus kitus kartus tas mašinas jau registruos kaip naudotas. Papildomai iki 121 dienos dar sekame visus tuos pirmąkart įregistruotus automobilius, kurie yra išregistruojami. Ir jeigu jie („Regitra“ – aut.) taip sudėliojo, gali būti, kad apvalė savo statistiką nuo tų trumpalaikių registravimų“, – svarstė R.Cickevičius.

Anot „Autotyrimų“, iš modelių vasarį lietuviai daugiausia įregistravo „Fiat 500“ (Kelių transporto registre atsirado 152 nauji įrašai apie šias mašinas), antroje vietoje atsidūrė „Suzuki Vitara“ (85), trečioje – „Škoda Octavia“ (84).

„Ducato“ triumfas

Mažiau painiavos – dėl praėjusio mėnesio naujų komercinių automobilių registravimo statistikos. „Regitra“ skelbia duomenis bendrai apie visas (N1, N2, N3, O1, O2, O3 ir t.t.) komercines transporto priemones, o „Autotyrimai“ – tik apie N1 (mažiau nei 3,5 tonos veriančias) mašinas.

Abiejų įmonių skelbiami duomenys yra įspūdingi. Anot „Regitros“, vasarį Lietuvoje buvo įregistruota 1481 komercinė transporto priemonė, arba net 76,5 proc. daugiau nei pernai tą patį mėnesį (839).

„Autotyrimų“ duomenimis, praėjusį mėnesį Lietuvos rinkoje atsirado 211 naujų iki 3,5 tonos svorio (N1 klasės) komercinių transporto priemonių, arba 77 proc. daugiau 2015 metų vasarį. Populiariausia šios kategorijos mašina buvo „Fiat Ducato“ (42).

Populiariausios naujų lengvųjų keleivinių (M1) automobilių markės 2016 metų vasarį pagal VĮ „Regitra“

VietaMarkėRegistravimo rezultatas (vnt.)
1. „Fiat“182
2.„Volkswagen“171
3.„Škoda“145
4–5.„Nissan“113
4–5.„Toyota“113
6.„Suzuki“86
7–8.„Kia“56
7–8.„Renault“56
9.„Opel“46
10.„Dacia“41.

Šaltinis: VĮ „Regitra“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"