TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Reikliausias kontrolierius (3)

Kaip ir kasmet, po nemalonaus šlapio rudens atėjo panaši, o kartais ir dar blogesnė, žiema. Kaip važiuoti jos keliais?

Žiemą po mūsų automobilių ratais toli gražu ne visada yra tegu ir šlapias bei slidus, tačiau lygus asfaltas. Vietiniai keliai, o kai kada ir gatvės virsta giliomis daugelio ratų išspaustomis ir iki blizgesio nupoliruotomis vėžėmis.

Kritus į provėžas.

Jei provėžos nėra itin gilios, jomis galima važiuoti stabiliai, nes jos pačios lyg bėgiai "veda" automobilio ratus reikiama kryptimi leisdamos posūkiuose net nemažinti greičio, kadangi padangos remiasi į tvirtą provėžos kraštą. Tačiau pernelyg džiaugtis tuo nereikėtų. Važiuojant vėžėmis gali atsirasti nemalonus automobilio "blaškymosi" efektas. Ratai ima slidinėti nuo vieno provėžos krašto iki kito, kol galiausiai šoninių svyravimų amplitudė tampa tokia didelė, kad inercija išmeta automobilio priekinius arba galinius ratus iš provėžų, ir jis įstringa skersai jų negalėdamas pajudėti nei pirmyn, nei atgal.

Pajutus tokį "blaškymąsi", jį reikia tuojau pat nutraukti. Reikia atsargiai, kad ratai neslystų, pristabdyti ir vairu švelniai priglausti ratus prie vidinio ar išorinio provėžos krašto.

"Pasodintas" automobilis

Jei gilios provėžos sušalo į ledą, jomis važiuojant galima "pasodinti" automobilį dugnu, pramušti variklio karterį ar sulaužyti pakabą. Tokiame kelyje reikia važiuoti "apžergus" vieną provėžų, aišku, geriau dešiniąją, kad nebūtų problemų prasilenkiant su važiuojančiaisiais priešpriešais. Reikia įvertinti ir tai, kad dešinysis kelkraštis dažniausiai būna nelygus. Ne toks, kaip automobilių pakabos nulygintas sniego ir ledo pylimėlis tarp vėžių. Todėl ir greitį verta sumažinti, kol baigsis pavojingas ruožas.

Kelios atsargiai važiuojant sugaištos minutės padės išvengti ilgo kapstymosi, jei automobilis nuslys nuo kelio ar skersas įstrigs provėžose.

Beje, jei norite provėžas pervažiuoti skersine kryptimi, jokiu būdu nevažiuokite skersai jų stačiu kampu. Devyniais atvejais iš dešimties įstrigsite provėžos griovelyje - jei ne priekiniais, tai galiniais ratais. Tada be pagalbos ar ilgoko ir alinančio darbo kastuvu niekaip nepajudėsite.

Nors ir būtų sudėtinga manevruoti, stenkitės kirsti gilias provėžas maždaug 45 laipsnių kampu. Tik vienas arba du, bet skirtingų tiltų ratai bus grioveliuose, ir kliūtį pervažiuoti bus lengviau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"