TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Reikliausias kontrolierius (4)

Visi, ne pirmus metus važinėjantys, žino, kad variklis šaltu oru užvedamas kur kas sunkiau. Jo darbo sąlygos irgi sudėtingesnės, tad ir dyla greičiau. Pravartu prisiminti, ką pataria specialistai, kad žiemą varikliui būtų "lengviau gyventi"?

Nors tikra žiema kol kas nė nekvepia, tačiau tokius dalykus verta žinoti kiekvienam vairuotojui... Kaip jau supratote, baigdami rašinius žiemos tema kalbėsime ne apie važiavimo šaltuoju sezonu ypatumus, o apie variklio užvedimą.

Profilaktika

Varikliui žiemą tikrai sunkiau nei vasarą - žema aplinkos temperatūra padidina tepalo klampumą, šaltas oras ilgiau neleidžia pasiekti darbinės temperatūros, tad padidėja vidinė trintis, variklis sukasi sunkiau, didėja degalų sąnaudos. Jei automobiliui ne keleri, o keliolika metų, jo variklis ir taip neišvysto gamintojo žadėto nominalaus galingumo.

Vis dėlto nėra padėties be išeities - šiuolaikinė chemijos pramonė sukūrė ne vieną specialios mažesnio klampumo alyvos, skirtos naudoti šaltuoju metu, rūšį. Reikia tik teisingai pasirinkti, ir net didžiausias speigas nebus varikliui toks baisus, kaip tada, kai karteryje - vasarinė alyva.

Ir šiaip jau sinoptikų žadama žiema - puikus pretekstas imti ir profilaktiškai išvalyti automobilio variklio maitinimo ir tepimo sistemas.

Variklio darbo metu jo tepimo sistemoje cirkuliuojanti alyva laipsniškai, veikiama aukštos temperatūros ir variklio cilindruose degimo metu išsiskiriančių dujų, praranda dalį savo savybių. Taip pat ilgainiui joje atsiranda dervų ir degėsių, o variklio cilindrų ir stūmoklių paviršių padengia vadinamasis lakas - sunkiai suardomos į plėvelę panašios nuosėdos. Kuo ilgiau cirkuliuoja alyva, tuo greičiau joje kaupiasi nešvarumai.

Tačiau keičiant pasenusią alyvą, su ja iš tepimo sistemos pašalinama tik dalis degėsių ir nešvarumų, o prie variklio detalių paviršiaus prikepusios nuodegos lieka. Pripylus naujos alyvos, joje esantys priedai dalį šių nuodegų greitai nuplauna, bet jos niekur nedingsta - užteršia ką tik supiltą alyvą. Todėl reikia nuolat specialiais plovikliais išplauti automobilio variklio tepimo sistemą.

Plovikliai

Juos sąlygiškai galima suskirstyti į tris grupes - ilgai veikiantys, greito poveikio ir itin aktyvaus poveikio. Ilgai veikiantis ploviklis supilamas į variklio tepimo sistemą prieš keičiant alyvą, ir tada nuvažiuojama nuo 200 iki 300 kilometrų. Ploviklis sluoksnis po sluoksnio ištirpdo nuosėdas, kartu neleisdamas nuodegoms ir nešvarumams vėl nusėsti. "Pakibusios" alyvoje, šios nešvarumų dalelės pašalinamos iš sistemos kartu su išleidžiamu tepalu.

Greito poveikio plovikliai ("Engine Flush" tipo) variklio tepimo sistemą išplauna maždaug per 15 variklio darbo laisvąja eiga minučių.

Minėtų tipų variklio tepimo sistemos ploviklius rekomenduojama naudoti antrą ar trečią kartą keičiant alyvą, jei naudojate pakankamai kokybišką (API SJ/CE; SH/CF klasės) tepalą.

Trečiosios grupės - aktyvaus poveikio tepimo sistemos - plovikliai ("Motor Clean" tipo) veikia itin agresyviai, vaizdžiai tariant, nuplauna metalą iki baltumo per kokias 5-8 variklio darbo laisvąja eiga minutes. Tokį ploviklį rekomenduojama naudoti ne dažniau kaip kas 50 tūkst. kilometrų ridos. Naudojant šį ploviklį dažniau gali nukentėti variklio sistemų sandarikliai.

Laikykitės instrukcijų

Bet kuris ploviklis tik tada atliks savo darbą, jei prieš jį naudodami įdėmiai perskaitysite pridedamą instrukciją ir jos laikysitės. Dažnas vairuotojas pila daugiau ploviklio nei nurodyta instrukcijoje - atseit, jei įpilsiu daugiau, bus tik geriau.

To nedarykite! Aktyviai veikiančio cheminio preparato perdozavimas gali pakenkti varikliui. Beje, ta pati taisyklė taikytina bet kokiam į variklį pilamam priedui, pavyzdžiui, degalų įpurškimo sistemų valikliui. Pastarasis pagerins modernaus variklio įpurškimo sistemos darbą, išvalys ją nuo nuosėdų, tad variklis geriau užsives.

Vanduo

Ir nepamirškite, kad į degalų baką dar verta įpilti specialaus vandenį pašalinančio skysčio. Tai padaryti būtina, ir pirmiausia tiems, kieno automobiliai žiemą praleis po atviru dangumi. Bako dugne ir degalų vamzdeliuose užšalęs vanduo po šaltos nakties gali sutrukdyti užvesti variklį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"