TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Reikliausias kontrolierius (5)

LŽ archyvo nuotrauka

Nors artėja Kalėdos, tikra žiema dar lyg ir neprasidėjo. Tačiau "skardininko dienų" jau būta, ir ne viena. Tokiu metu vienas didžiausių nemalonumų, laukiančių vairuotojų, - slidus kelias.

Beje, orai, kai termometro stulpelis sustoja ties nuline padala, labai pavojingai. Tiksliau - pavojingi ne patys orai, o eismo sąlygos tokiu metu. Vienoje vietoje kelio danga gali būti normali, kitoje - drėgna, trečioje - slidi. Todėl vairuojant būtina sutelkti dėmesį į kelią, jei norima atvažiuoti į vietą saugiai.

Užbuksavus

Esant slidžiai kelio dangai pirmas ratų apsisukimas pajudant iš vietos turi būti be buksavimo. Tai galima pasiekti judant "įtemptai", sulaikant pavaros įjungimą. Ratai turi stovėti tiesiai, nes ir nedaug pakreipti jie sukasi nelabai lengvai, buksuoja.

Pradedant judėti ledu būtina numatyti visus faktorius: žinoti, kurie ratai varomieji, koks padangų tipas ir jų būklė, įvertinti kelio nuolydį, oro sąlygas, esamas elektronikos sistemas ir t. t. Net jei ratai "apauti" geromis žieminėmis padangomis, ne visuomet pavyksta pajudėti iš karto ir iš mažos duobės. Tokiu atveju patariama "įsupti" automobilį. Tam reikia įjungti pirmą pavarą, pavažiuoti, kiek įmanoma, paskui nuspausti sankabą ir leisti mašinai nuriedėti atgal, o kai ji iš inercijos vėl pajudės į priekį - paspausti akceleratorių ir taip tarsi padėti ją įsiūbuoti. Variklio sūkiai privalo būti maži arba vidutiniai. Tas pat - važiuojant atbuline eiga.

Bet koks mėginimas pajudėti iš vietos buksuojant bus bergždžias: besisukantys ratai tirpdys sniegą ir viršutinį ledo sluoksnį, tarp dangos ir padangų atsiras vandens, kuris trukdys pradėti važiuoti.

Įsibėgėjimas

Pradedant judėti ir įsibėgėjant verta naudotis aukštesne pavara. Reikia ją perjungti kiek anksčiau, kol variklis nepasiekia maksimalių sūkių. Į statesnį kalną paprasčiau pakilti automobiliu, kurio varomieji ratai - užpakaliniai. Patartina net keleivius persodinti už vairuotojo, kad susidarytų didesnis spaudimas užpakaliniam tiltui, o varomieji ratai būtų labiau apkrauti. Kai varomieji ratai priekiniai, automobiliui kylant į kalną jie gauna mažesnį krūvį, todėl prastėja sukibimas su kelio danga.

Norint sėkmingai pajudėti iš vietos dar galima "užsikabinti" už šalikelės - tuomet viena pusė važiuos ne tokiu slidžiu sniegu ir ratų sukibimas bus geresnis. Tačiau taip elgtis reikia atsargiai, įsitikinus, kad neužklimpsite, o vos pajudėjus iš vietos geriau tuoj pat sugrįžti į kelią. Priešingu atveju automobilį gali net apsukti.

Kai danga slidi, kitaip privalu elgtis net elementariose standartinėse situacijose. Pavyzdžiui, išvažiuojant iš šalutinio kelio į pagrindinį. Tokiu atveju beveik niekuomet nepavyksta greitai įsibėgėti, nes buksuoja ratai, ypač jei vairuotojas neprityręs.

Tuo pat metu kito automobilio vairuotojas slidžiame kelyje irgi negali greitai atlikti manevro. Todėl išvažiuoti į pagrindinį kelią verta tik įsitikinus, kad padarysite tai sėkmingai.

Lenkimas ir posūkis

Šie vairavimo manevrai ir gerame kelyje, esant puikioms eismo sąlygoms, yra vieni sudėtingiausių. O ką jau kalbėti, kai kelio danga padengta ledu.

Lenkiant būtina laikytis vienos pagrindinių taisyklių - vengti staiga sukti vairą. Kitaip mašiną gali "užnešti", ji taps nevaldoma. Jei mėginsite pasiekti didesnį greitį, ratai ims buksuoti ir jūsų automobilis priešpriešinėje eismo juostoje, ko gero, liks gerokai ilgiau, o tai labai pavojinga.

Ir čia dar ne viskas. Buksuojantį automobilį paprastai "užneša". Priekį - jei varomieji ratai priekiniai, galą - jei varomieji ratai užpakaliniai. O mašina visais keturiais varomaisiais ratais gali apskritai nučiuožti į šoną.

Slidžiame užmiesčio kelyje išvažiuojant į atvirą vietą arba lenkiant didesnį vilkiką stipresnis vėjo gūsis gali nesunkiai nunešti automobilį į šoną. Tad tikrai neverta piktnaudžiauti greičiu, priešingai, derėtų visuomet būti pasirengusiems tinkamai reaguoti į stipresnį vėjo gūsį.

Greitis pateikia staigmenų ir darant posūkį. Jeigu jūsų automobilis "nuplaukia" į posūkio išorę, reikia ištiesinti trajektoriją sumažinant ratų pasukimo kampą. Paskui sulėtinti greitį ir užbaigti manevrą. Slidžiame kelyje, juolab ties posūkiais, nevalia staiga sukti vairo, spausti pedalų, greitai stabdyti. Tačiau tai nereiškia, kad vairuotojas viską turi daryti lėtai. Veiksmai privalo būti greiti, garantuoti, bet švelnūs.

Perjungiant pavaras negalima ilgai laikyti išmintos sankabos paminos. Staigus sūkio momento pasikeitimas taip pat provokuoja mašiną "užmesti", net jei važiuojama tiesiu keliu, o ką jau kalbėti apie posūkius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"