TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Remarko kodas

"Karlu" buvo pavadintas vienas pirmųjų serijinių sportinių automobilių "Mercedes S", turėjusių mechaninį kompresorių.
Autoriaus archyvo nuotrauka

Vokiečių rašytojo Ericho Remarko knygoje "Trys draugai" aprašomos automobilių lenktynės žiedinėje trasoje. Ar tai autoriaus sumanyta trasa, ar reali? Galbūt knygoje aprašomos lenktynės ką tik pastatytame Niurburgringe?

E.M.Remarkas buvo užkietėjęs automobilininkas. Jis nemažai išmanė apie mašinas, turėjo gausybę draugų tarp to meto lenktynininkų, daug pats važinėjo automobiliu. "Trys draugai" - bene labiausiai "automobilinis" jo romanas. Nesunku suskaičiuoti, kad jame, be pagrindinių herojų, aprašoma daugybė įvairių automobilių, tarp kurių svarbiausias - lenktyninis "Karlas". Pasakysite, jog tokios mašinų markės nėra? Tiesa, bet tai tik viena garsiojo rašytojo užgaidų - savo kūriniuose jis vokiškų automobilių paprastai nevadino tikraisiais vardais! Štai kad ir vėl ta pati knyga "Trys draugai". Joje įvardyti "Buick", "Cadillac", "Citroen", "Ford", "Lancia", "Renault" ir dar kai kurie importiniai automobiliai, o vokiški vadinami tiesiog taksi, limuzinu ir pan. Minimame lenktynių epizode, be "Karlo", pavyzdžiui, dar dalyvauja "Spragtukas". Gerai įsiskaičius į tekstą galima atspėti, koks automobilis slypi po "Karlo" pavadinimu. Be abejo, tai vienas pirmųjų serijinių sportinių automobilių "Mercedes S", turinčių mechaninį kompresorių. Jį garsusis Ferdinando Porsche sukonstravo firmai "Daimler Motor Geselschaft".

AVUS

Varžybos, per kurias "Karlas" vos keliais metrais aplenkė naują lenktyninį "Spragtuką", vyko Vokietijos sostinėje esančiame AVUS lenktynių žiede. AVUS tai - "Automobil Verkehrs und Ubungs Strasse" ("Automobilių eismo ir treniruočių kelias"). 1909 metais tam tikslui sukurta akcinė bendrovė Berlyno priemiestyje pradėjo tiesti specialiai automobiliams skirtą 20 kilometrų ilgio trasą. Ji projektuota ne vien kaip lenktynių žiedas. Trasos paskirtis buvo šiek tiek kitokia - čia turėjo vykti naujų automobilių bandymai, nes bendrojo naudojimo keliuose dėl gerokai padidėjusio eismo intensyvumo ir pačių transporto priemonių greičio tai daryti tapo pavojinga. AVUS, turėjęs dvi betonines eismo juostas, atskirtas skiriamąja juosta ir užtvarais, taip pat buvo būsimų automagistralių - vadinamųjų autobanų - prototipas. Nuo pat atidarymo trasa už mokestį galėjo naudotis norintys palakstyti maksimaliu greičiu automobilininkai. Čia reguliariai vykdavo automobilių ir motociklų lenktynės.

Subombardavo

Po Pirmojo pasaulinio karo greta AVUS iškilo parodų centras ir Berlyno radijo bokštas. Būtent jis Antrojo pasaulinio karo metais tapo vienu svarbiausių sąjungininkų aviacijos taikinių. Anglų ir amerikiečių bombonešiai ant šio miesto rajono numetė šimtus tonų bombų. Tačiau nė viena jų taip ir nepataikė į radijo bokštą (jis iki šiol stovi ir veikia), užtat visiškai suniokojo seniausią Vokietijoje lenktynių trasą. Po karo buvo atkurta tik dalis AVUS - ta, kuri sutapo su viena Berlyno transporto magistralių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"