TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Retų automobilių lietus – kaip prieš krizę

2013 12 03 6:00
Lietuvoje šiemet įregistruotas hibridas „Fiskar Karma“ gali nuvažiuoti vienąkart įkrovus elektros baterijas 51 kilometrą. LŽ archyvo nuotraukos

Lietuvoje kasmet registruojama nuo kelių iki keliolikos išskirtinių automobilių. Nors metai dar nesibaigė, jau dabar matyti, kad 2013-ųjų kraityje yra keli itin reti modeliai - "Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse“, „Ferrari F12 Berlinetta“, „Fiskar Karma“, „Bentley Mulsanne“.

Šių metų rezultatai rodo, kad, palyginti su 2012-aisiais, ūgtelėjo ir kitų retesnių markių automobilių registravimas Lietuvoje. Iki vakar dienos mūsų šalyje buvo įregistruotas 31 naujas vokiškas „Porche“, arba 6,9 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu. Per visus 2012 metus į transporto priemonių registrą įtrauktos 29 šios markės mašinos.

Šiemet jau parduoti 4 „Maserati“ automobiliai, o pernai – vienas. Kalbėdamas su dienraščio LŽ žurnalistu išskirtinio italų prekės ženklo Lietuvoje vadovas Renaldas Gineika neslėpė, kad prie sėkmės labai prisidėjo tai, jog mūsų šalyje duris atvėrė „Maserati“ atstovybė. „Tiesa, Lietuvos transporto priemonių registre įregistruoti trys automobiliai – vienas „Maserati Gran Tourismo“ ir du „Maserati Quattraporte“. Ketvirtą „Gran Cabrio“ nupirko baltarusis. Jis automobilį greičiausiai įregistravo savo šalyje“, - spėjo verslininkas.

Pagerėjo ir anglų kilmės „Jaguar“ registracijos rodiklis – pernai parduoti šeši prabangūs sportiniai jaguarai, o šiemet likus beveik mėnesiui iki Naujųjų - 15. Augimas - 150 procentų.

Brangiausią nuomos

2013-ieji automobilių istorijoje neabejotinai bus paminėti kaip metai, kai Lietuvoje pirmąkart buvo registruotas šiandien greičiausiais pasaulyje serijiniu būdu gaminamas automobilis „Bugatti Veyron“. Lietuviai pasižymėjo įregistruodami šalyje ir brangiausią, kainuojantį apie 6 mln. litų, modelį „Grand Sport Vitesse“. Tiesa, superautomobilį įrašė į registrą ne fizinis, o juridinis asmuo – automobilių nuomos bendrovė „Myano nuoma“.

Jos direktorė Rasa Gogolienė tvirtino, kad „Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse“ daugiausia nuomosis ne Lietuvos vairuotojai – kabrioletas bus gabenamas į įvairias pasaulio šalis. „Yra paklausa, yra ir pasiūla. Tai visam pasauliui skirtas automobilis. Bet jei atsiras jo norinčiųjų Lietuvoje, būtinai išnuomosime“, - žiniasklaidai teigė įmonės vadovė.

Vakar kalbėdama su LŽ žurnalistu verslininkė pripažino, kad šiemet „Bugatti Veyron“ niekam nespėta išnuomoti. „Automobilį nuomojame tik šiltuoju metų sezonu. Jis baigėsi būtent tada, kai „Bugatti“ atsivežėme į Lietuvą, registravome, tvarkėme dokumentus. O naudoti kabrioleto žiemą neleidžia nė viena draudimo kompanija. Todėl potencialiems nuomininkams teks laukti kito šiltojo sezono – maždaug 2014-ųjų balandžio-gegužės“, - aiškino R.Gogolienė.

"Ferrari F12 Berlinetta" 100 kilometrų per valandą greitį gali pasiekti per 3,1 sekundės.

Paslaptingasis „Ferrari“ pirkėjas

Atsekti 350 tūkst. litų kainuojančio prabangaus sportinio sedano „Fisker Karma“ kelią į Lietuvą gana lengva. 2013 metų laidos amerikietišką hibridą nusipirko ir už 350 tūkst. litų savo salone parduoda bendrovė „Aeropolis“. 2,4 tonos sveriantis retas benzinu ir elektra varomas automobilis 100 kilometrų per valandą greitį gali pasiekti per 6,3 sek. ir važiuoti didžiausiu 201 km/val. greičiu.

Dėl „Bentley Mulsanne“ ir antros po „Bugatti“ metų sensacijos - sportinio „Ferrari F12 Berlinetta“ savininkų esama daugiau paslapčių. Aišku tik tai, kad automobilius įregistravo fiziniai asmenys, tačiau jų pavardės laikomos už devynių užraktų. „Žinau, kas įsigijo, bet tikrai nesakysiu. Galiu tik atskleisti, jog tai nėra su „Vilniaus prekybos grupe“, kurių vienas savininkų jau turi „Ferrari“, susijęs asmuo“, - sakė vienas automobilių pasaulį gerai pažįstantis verslininkas iš Vilniaus.

Kitas sostinės verslo atstovas tikino, jog „tas asmuo yra labai turtingas kaunietis“. LŽ telefonu susisiekė su dviem Kauno verslininkais, dideliais automobilių entuziastais Tautvydu Barščiu ir Visvaldu Matijošaičiu, tačiau abu dievagojosi „Ferrari“ tikrai nepirkę“.

„Ferrari F12 Berlinetta“ išties įspūdingas superautomobilis. Naujausia ir galingiausia jo versija, kaip skelbiama „Ferrari“ svetainėje, lietuviškais pinigais kainuoja 1,27 mln. litų. Už šią sumą savininkas gauna bolidą, turintį 6,2 l ir 730 AG variklį. Nuo 0 iki 100 km/val. greitį jis pasiekia per 3,1 sekundės, o nuo 0 iki 200 km/val. - per 8,5 sekundės.

Kas svarbiau už automobilį?

Išskirtinius „Porche“, „Lexus“, „Jaguar“, „Land Rover“ modelius labiau įprasta matyti mūsų gatvėse, nors kai kurie jų kainuoja irgi įspūdingas sumas – daugiau kaip po pusę milijono litų.

Kodėl Lietuvoje vis dažniau atkreipiamas dėmesys į išskirtinius superautomobilius? R.Gineika čia įžvelgia keletą priežasčių. „Galima sakyti, kad „Maserati“ populiarumą labiausiai didina tai, jog Vilniuje atidaryta gamintojo atstovybė. Anksčiau šio prekės ženklo gerbėjus nuo brangaus pirkinio atbaidydavo tai, kad kai kuriuos modelius dėl garantinio remonto reikėdavo plukdyti net į Vokietiją. Dabar autoservisas yra Vilniuje, ir tai „Maserati“ savininkus nuteikia palankiai“, - kalbėjo italų prekės ženklo vadovas mūsų šalyje.

R.Gineika: „Prabangias mašinas perkantiems žmonėms svarbi ne vien transporto priemonė.“

Tačiau, anot jo, palyginti arti esantys automobilių priežiūros centrai toli gražu ne vienintelė paskata pirkti išskirtinius modelius. „Rinkoje jau atsiranda jausmas, kuris sako, kad krizė tarytum baigėsi. Vis dėlto tas jausmas dar labai netvirtas, net ir pats tiksliai negalėčiau pasakyti, ar tikrai nuosmukis jau liko praeityje. Tačiau neabejotina, kad pernai ir šiemet akcijų rinka stiebėsi, Lietuvos verslas šiek tiek atsigavo. Todėl nieko nestebina, kai verslininkai daugiau pinigų išleidžia ir prabangos prekėms“, - sakė R.Gineika.

Pasak „Maserati“ prekės ženklo Lietuvoje vadovo, išskirtinių automobilių pirkėjai vertina ir kitus dalykus. „Sakyčiau, prabangias mašinas perkantiems žmonėms svarbi ne vien transporto priemonė. Galbūt jiems dar svarbiau bendrauti su kitais panašių automobilių savininkais, kurie dažniausiai yra tokio pat aukšto lygio verslininkai, megzti su jais pažintis ir net dalyvauti neformalių klubų veikloje. Tokiems pirkėjams labai daug reikšmės turi ir išskirtinis pardavėjo dėmesys“, - dalijosi patirtimi verslininkas.

Brangiausių 2013 m. Lietuvoje įregistruotų išskirtinių automobilių kainos (Lt)

„Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse"6 000 000
„Ferrari F12 Berlinetta“1 270 000
„Bentley Mulsanne“790 320
„Fisker Karma“350 000
„Maserati Granturismo“nuo 347 000
„Maserati Quattroporte“nuo 340 000
„Porsche 911“nuo 319 688
„Porsche Panamera“nuo 287 214
„Jaguar XJ“272 300
„Jaguar F-Type“260 000
„Porsche Cayenne“nuo 207 472
„Porsche Boxter“nuo 144 128

Šaltinis: gamintojų atstovų pateikta informacija.

Automobilių registravimo pokyčiai (vnt.)

Mėnesiai2012 m.2013 m.Pokytis (proc.)
Sausis11061159+5
Vasaris973919-6
Kovas11161073-4
Balandis12121177-3
Gegužė13401280-5
Birželis11581249+8
Liepa12001225+2
Rugpjūtis1072931-13
Rugsėjis10491117+6
Spalis13151346+2
Lapkritis11031343+22

Šaltinis: gamintojų informacija.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"