TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Revoliuciją sukėlęs "kiškis“ nepasiduoda

2015 03 03 6:00
Paskutinėmis lietingomis žiemos dienomis naujasis „Qashqai“ nenuvylė nei asfaltuotame kelyje, nei užmiesčio trasose.  Tomo Fedaravičiaus nuotrauka

Prieš aštuonerius metus „Nissan“ driokstelėjo revoliucingą šūvį - japonai sukonstravo ir pateikė modelį, atrodantį kaip visureigis, tačiau savo savybėmis ir eksploatacijos kaina primenantį tradicinio pravažumo ir galimybių vidutinės klasės automobilį.

Taip „Nissan“ pradėjo kompaktinių miesto visureigių, dažnai ironiškai vadinamų kvazivisureigiais arba parketiniais, erą. Pripažinkime, kad prieš dešimtmetį šiuos automobilius pirmiausia siejome su pelke, bekele ir kitais išbandymais, o šiandien miesto visureigiams tenkantis didžiausias iššūkis – pritrūkus laisvos stovėjimo vietos daugiabučio kieme mikliai užlipti ant bortelio.

Kritikai juokiasi, bet šio segmento automobiliai, tapę neatskiriamais prakutusios vidurinės klasės gyventojų šeimos nariais, tvindo miestų gatves. „Nissan“, iki 2006 metų bandžiusi kapstytis ES rinkoje ir neatsilikti nuo kitų Japonijos gamintojų, su pirmos laidos visureigiu „Qashqai“ atvertė naują tiek savo, tiek automobilizmo metraščių puslapį, susikūrė rinką ir ėmė joje diktuoti savas taisykles.

Pirmasis „Nissan Qashqai“, kvailai pavadintas kažin kur Irane klajojančios čiabuvių genties vardu, buvo tarsi ėjimas va bank, bet ruošiantis išleisti antrąjį „kiškį“ rengtasi kur kas atsargiau. Kai "Qashqai" tapo miesto visureigių lyderiu Europoje, akivaizdžiai padidėjo ir „Nissan“ pasitikėjimas savo jėgomis. Pagrindinės kompanijos gamyklos, įsikūrusios Sanderlande, Anglijoje, pajėgumas dabar leidžia surinkti net 300 tūkst. miesto visureigių per metus, t. y. tris kartus daugiau nei gaminant pirmąjį modelį.

Greitis – ne jo stichija

Europos lyderis sulaukia vairuotojų pripažinimo ir Lietuvoje. "Kompanija „Nissan“ tebėra miesto visureigių segmento lyderė. Ji pirkėjams siūlo net 4 šio tipo modelius – „Juke“, „Qashqai“, „X-Trail“ ir „Murano”, - kalbėjo oficialaus gamintojo atstovo „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys.

„Qashqai“ labiau nori moterys. Bet prie patogaus, šeimai skirto ir daugumą poreikių tenkinančio miesto visureigio vairo nesibodi klestelėti ir vyrai. Ne krepšininkų šeimai vietos mašinoje tikrai pakaks. Už priekinių sėdynių kur kas erdviau negu pirmajame „Qashqai“, bagažinė taip pat pusšimčiu litrų talpesnė. Jei dar nulenksite užpakalines sėdynes, lengvai sudėsite visą šeimos išvykai reikiamą įrangą ar užderėjusį sodo derlių.

Antrasis „Qashqai“ yra solidesnis, jo salone daugiau erdvės. O jei investuosite į papildomą premium klasės „N-Tec“ ar „Tekna“ komplektaciją ir pastatysite automobilį ant 19 colių aliuminio ratų, jis taps vidutinio galingumo miesto visureigių pažiba. Tačiau „kiškis“ lėks greitai turėdamas tik 1,6 litro 160 AG benzininį DIG-T variklį su turbina – būtent tokį modelį Aukštaitijos keliuose LŽ pasiūlė išbandyti oficialus gamintojo atstovas. Kitas variantas – galingesnis dyzelinis motoras.

Jei pasirinksite automobilį, kurio variklis bus mažesnio galingumo, nenustebkite, kad kopdami į statesnį kalną turėsite jungti žemesnę pavarą, o atlikdami ilgesnį lenkimą kelyje imsite skaičiuoti sekundes. Vis dėlto ne greitis ir didelis sukimo momentas yra „Qashqai“ pranašumas, o stabilus valdymas, mažesnės degalų sąnaudos (dėl 6 pavarų mechanizmo), ergonomiškas, patogus, praktiškas salonas.

Kelio nelygumai mašinos pakabai įveikiami, talkina ir per duobeles įsilėkusį automobilį išmaniai pristabdanti važiavimo kontrolės sistema. Gamykloje nustatyti ESP sistemos, neleidžiančios "Qashqai" slysti, parametrai puikiai „įpaišo“ visureigį į posūkius. Kompiuterio pagalba jaučiama, tačiau ne tiek, kad vairuotojui atrodytų, jog jis nekontroliuoja mašinos. Senamadžiams, kurie mano esą šaunesni už išmanųjį automobilio kompiuterį ir yra įsitikinę, kad aktyvios pagalbos sistemos tik kenkia vairavimo malonumui, vietoj normalių valdymo nustatymų gali rinktis sportinį režimą.

Elektronika veikia nepriekaištingai

Prabangesniame modelyje įrengti Bi-LED priekiniai žibintai yra verti kiekvieno už juos sumokėto cento. Tai netruksite pastebėti per ilgesnę kelionę naktį - kelias priešais akis švies ypač ryškiai, ne prasčiau negu „Boeing“ pilotui, išriedėjusiam į pakilimo taką, o ilgųjų šviesų automatika leis palikti ramybėje perjungimo svirtelę. Dėl tokio komforto po naktinės kelionės jausitės kur kas žvalesni.

Dideli užpakalinio vaizdo veidrodėliai leidžia neapkraunant sprando stebėti situaciją kelyje už nugaros, tačiau matomumą priekyje atliekant posūkius riboja masyvi stiklo statramsčio konstrukcija. Kai kada ji sukuria didesnę nei norėtųsi „akląją zoną“. Užpakalinis stiklas taip pat nėra didelis. Kyla maištinga mintis: galbūt „Nissan“ tyčia pratina vairuotojus važiuoti atbulomis žvelgiant į užpakalinės kameros ekrane transliuojamą vaizdą?

Ir ko skųstis, kad „Nissan“ apkarstytas situaciją kelyje iš visų pusių analizuojančių bei vairuotoją perspėjančių daviklių? Įvairuoti į kliūtį galėtų nebent aklas ir kurčias. Dar vienas pagyrimas japoniškai elektronikai - ji veikia beveik nepriekaištingai. Kelio ženklų atpažinimo sistema preciziškai, net ir važiuojant tamsoje, "sugaudė" visus iki vieno greičio ribojimo ženklus. Navigacijos sistema ir kompiuterio valdymas visai nepergrūsti – tik tai, ko reikia.

Degalų sąnaudos, įveikus apie 500 kilometrų (didelę dalį - užmiesčio režimu), neatitiko nurodomas reklaminiame lankstinuke (6 l/100 km mišriu režimu), bet paklaida nebuvo akinama – skyrėsi 1,5-2 litrais. Prie didesnių sąnaudų prisidėjo ir dar tik „įšylantis“ beveik naujas variklis bei didžiausias siūlomas "apavas".

Verdiktas? „Qashqai“ išlaikė segmento lyderio vardą. Dar vienos revoliucijos neįvyko, bet evoliucija, palyginti su pirmąja laida, akivaizdi. Jei esate kvazivisureigių gerbėjas, „kiškis“ neabejotinai taps vienu iš 2-3 jūsų logiškų pasirinkimų.

Tai rodo ir išankstines prognozes Lietuvoje jau patvirtinantis pardavimas. Oficialūs gamintojo atstovai iki praėjusių metų pabaigos spėjo parduoti 613 naujųjų „Qashqai“. Pirmosios laidos šio modelio automobilių iki to laiko nupirkta kiek daugiau negu 3000. Naujojo „Qashqai” kaina prasideda nuo 17 490 eurų, o baigiasi 28 990 eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"