TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rinkliavos vėzdas gali smogti jau šiemet

2011 02 02 0:00
Sostinės valdininkai ne vienus metus diskutuoja, kaip apsaugoti senamiestį nuo automobilių, tačiau konkretaus rezultato nematyti iki šiol.
Petro Malūko nuotrauka

Apmokestinti įvažiavimą į Vilniaus senamiestį ne sykį grasinę valdininkai prieš savivaldos rinkimus nutilo. Tačiau gali būti, kad dar šiais metais, kol nebaigti tiesti aplinkkeliai, kai kuriems vairuotojams, važiuojantiems per sostinės širdį, teks atverti pinigines.

Beveik prieš dvejus metus iškelta dabar jau atsistatydinusio Vilniaus mero Viliaus Navicko idėja apmokestinti įvažiavimą į sostinės senamiestį pakibo ore. Ne kartą keistas ir taisytas projektas nesulaukia patvirtinimo, bet jo iniciatoriai neketina nuleisti rankų. Už apmokestinimą pasisakantys Vilniaus valdininkai tvirtina, kad naujoji tvarka galėtų pradėti veikti jau šiandien, jei tik būtų duotas oficialus leidimas. Kol jo nėra, vairuotojų piniginė neturėtų suplonėti, tačiau ar ilgai, priklausys nuo vasarį vyksiančių savivaldybių rinkimų. Jei išrinkta nauja sostinės valdžia pritars daugelio gyventojų ir specialistų kritikuojamai naujovei, už važiavimą tranzitu per senamiestį teks mokėti jau šiemet.

Apmokestins ne visus

Apie dviprasmiškai vertinamą užmojį apmokestinti įvažiavimą į Vilniaus senamiestį vairuotojai išgirdo prieš porą metų. Valdininkų pasiūlymas tąsyk daugelį pribloškė - ne vien turiniu, bet ir įgyvendinimo priemonėmis. Mat iš pradžių buvo pranešta, jog vienkartinis leidimas kainuos 10 litų, o metų abonementas - 1250 litų. Net skelbta, kad mokestinės prievolės neišvengs ir senamiestyje gyvenantys ar dirbantys žmonės. Vis dėlto per porą metų valdžios tonas sušvelnėjo. Neatsisakantieji rinkliavos idėjos prakalbo apie kur kas mažesnius įkainius ir sąlygas.

Ambicijų apmokestinti įvažiavimą į senamiestį neslepiantis sostinės vicemeras Romas Adomavičius neabejoja: jei po rinkimų susiburs bendraminčiai, tranzito mokestis bus įvestas jau šiemet. Tačiau jis ramina, esą mokėti turės ne visi, o nauja tvarka nesukels gatvėse chaoso. Vicemero teigimu, iki šiol projektas strigo dėl to, kad Seimas delsė pakeisti kai kurias reikiamas Administracinio kodekso pataisas. "Dabar, kai jos priimtos, nėra jokių teisinių kliūčių, kad sistema pradėtų veikti. Tranzitu per senamiestį važiuojančius automobilius fiksuotų filmavimo kameros, o pagal vaizdo įrašus nustatytas savininkas ir gautų sąskaitą. Vienkartinis mokestis galėtų siekti 5 litus, tačiau jis būtų taikomas ne visiems. Tvarkyti reikalų, į darbą, kavinę ar teatrą atvykstantiems vairuotojams rinkliavos nebus, nemokės ir senamiestyje gyvenantys vilniečiai", - LŽ tvirtino R.Adomavičius.

Dažnai per sostinės senamiestį važiuojantys vairuotojai kol kas gali būti ramūs. Dvejus metus bandomas įvesti mokestis bent jau iki pavasario tikrai nebus patvirtintas. Mat rinkimams besirengiantys valdininkai nedrįs rizikuoti rinkėjų simpatijomis. To neneigia ir pats R.Adomavičius. "Prieš rinkimus ši tema nelabai eskaluojama. Reikia palaukti ir pasižiūrėti, kas valdys miestą. Jei užteks palaikančiųjų šią idėją, naujovės įgyvendinimas neužtruks", - pridūrė vicemeras.

Valdžios užmojai stebina

Oficialiai kalbama, kad apmokestinti per senamiestį važiuojančius automobilius nutarta dėl kelių esminių priežasčių: išlaisvinti sostinės širdį iš mašinų gausos ir sukurti ekologinę erdvę. Esą kuo mažiau transporto priemonių važiuos per senamiestį, tuo daugiau erdvės bus pėstiesiems, sumažės automobilių srautai, pagerės oro sąlygos ir miestiečių gyvenimo kokybė. Tačiau yra manančiųjų ir kitaip.

Lietuvos automobilininkų sąjungos narys, transporto inžinerijos specialistas Vigilijus Sadauskas LŽ sakė, kad valdininkų minčių ir idėjų šiuo klausimu esama įvairių, bet kol nebus pateikta konkrečių skaičių ir atlikta tyrimų, tol diskusijos neduos jokios naudos. "Ką reiškia apmokestinti važiuojančiuosius tranzitu per senamiestį? Ar tranzitas - tai jaunimas, vakarais zujantis po centrą ir ieškantis panelių, ar vairuotojai, kuriems neišvengiamai tenka kirsti senamiestį? Pastarųjų šiandien ne tiek ir daug, nes yra kitų kelių, kuriais galima apvažiuoti šią miesto dalį. Tada kyla klausimas: iš ko bus renkamas mokestis ir kas nustatys, ar žmogus atvažiavo kavos išgerti, ar vyksta tranzitu", - kalbėjo pašnekovas.

V.Sadauskas nesupranta ir siūlomos rinkliavos esmės. Jei dabar norima apmokestinti tik tam tikrą dalį vairuotojų, o kitų ne, transporto srautai senamiestyje dėl to nesumažės, nes dauguma čia atvykstančių mašinų priklauso darbo ar poilsio reikalais į senamiestį atvažiavusiems vairuotojams. "Jeigu miesto valdžia tokiu metodu bando spręsti ekologines problemas, tada jis tikrai prastas. O jei jau norima rūpintis, kaip apsaugoti miesto centrą, pirmiausia reikia mąstyti apie automobilių stovėjimo aikšteles, kad atvažiavę žmonės turėtų kur palikti transporto priemones ir galėtų toliau keliauti po senamiestį pėsčiomis. Bet ar per pastaruosius 5 metus nors viena tokia aikštelė buvo įrengta?" - klausė V.Sadauskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"