TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rinkos nuopuolis atveria konkurencijos pūlinius

2014 09 30 6:00
Kai kurių modelių keleiviniai automobiliai dėl savo kėbulo gali būti naudojami ir kaip komerciniai. LŽ archyvo nuotrauka

Naujausia Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) ataskaita atskleidė faktą, kuris turėtų sukelti nerimą mūsų komercinių automobilių pardavėjams: Lietuvoje užfiksuotas didžiausias Europos Sąjungoje - net 8,2 proc. - komercinei veiklai skirtų naujų transporto priemonių registravimo nuosmukis.

Nuo sausio iki rugpjūčio Lietuvoje, anot ACEA, buvo įregistruotos 2923 naujos komercinės mašinos. Prie jų priskiriamos iki 3,5 t lengvosios ir daugiau kaip 3,5 t svorio komercinei veiklai skirtos transporto priemonės, taip pat daugiau kaip 16 t sveriantys vilkikai, autobusai ir specialusis transportas. Visoje ES per aštuonis mėnesius buvo įregistruota 1 171 120 naujų komercinių automobilių, arba 9,1 proc. daugiau nei tuo pat metu 2013-iaisiais. Augimą fiksavo ir mūsų kaimynai latviai bei estai – atitinkamai 13 proc. ir 0,9 procento.

Dar vasarą ACEA skelbė, kad sausį-birželį komercinio transporto rinka 0,8 proc. stiebėsi ir Lietuvoje. Mūsų šalies statistiką pagadino labai blogi kitų dviejų vasaros mėnesių registracijos rezultatai - liepą jie krito 25,5 proc., o rugpjūtį – 13,6 procento.

Sumažėjo „manipuliacijų“?

Tačiau LŽ kalbinti naujų komercinių automobilių rinkos ekspertai siūlė nedaryti toli siekiančių išvadų. „Kol kas tikrai nėra jokio pagrindo kalbėti apie neigiamą ekonominio karo su Rusija poveikį komercinio transporto rinkai“, - lyg susitarę tikino pašnekovai.

Įdomu, kad kai kas net džiaugėsi, jog komercinių automobilių pardavimas traukėsi. „Galbūt ir buvo fiksuotas gana didelis rinkos kritimas, tačiau ji tapo sąžiningesnė“, - LŽ tvirtino vienas pavardės nenorėjęs viešai skelbti naujų automobilių pardavėjas. Jo teigimu, Lietuvoje yra vienas naujų automobilių pardavėjas, kuris kovodamas su konkurentais tariamai elgiasi „negarbingai“.

„Kaip žinome, komercinės paskirties mašinoms netaikomas 21 proc. pridėtinės vertės mokestis (PVM). Tas pardavėjas sugeba padaryti taip, kad į Lietuvą atgabenti lengvieji keleiviniai automobiliai taptų komerciniai, nors komerciniams tikslams jie niekada nebus naudojami. Klientams pirkti lengvuosius automobilius kaip komercinius naudinga, mat jie sutaupo tūkstančius. Tyliai pyktį lieja tik sąžiningai dirbantys konkurentai – į jų siūlomą tos pačios klasės ir apytikriai tos pačios kainos mašiną jau niekas ir nežiūri, nes dėl PVM ji yra ketvirtadaliu brangesnė“, - pasakojo pardavėjas.

Jo manymu, padėtį pagerino nuo liepos 1-osios įsigaliojusios naujos Saugaus eismo automobilių keliais pataisos. „Jau du mėnesiai, kai registracijos taisyklės yra smarkiai sugriežtintos. Dabar lengvuosius keleivinius automobilius registruoti kaip komercinius tapo problema. Tai, galimas daiktas, atsispindi ir statistikoje“, - svarstė dienraščio pašnekovas.

Tiesa, LŽ šaltinis neatmetė, kad manipuliacijas lietuvių įmonei gali padėti daryti latviai. „Ten automobilių registravimo taisyklės labai liberalios, tad kodėl nepradėjus registruoti naujų keleivinių mašinų kaip komercinių, pavyzdžiui, Bauskėje? Vėliau, atvežus transporto priemonę į Lietuvą, jau nebus jokių kliūčių įregistruoti ją kaip komercinę ir mūsų šalyje“, - konstatavo pardavėjas.

Petras Ignotas: „Kai kitų metų pradžioje nagrinėsime 2014-ųjų rinkos pokyčius, tada ir bus aiškiau.“/Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Siūlo palūkėti

Petras Ignotas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) prezidentas, atkreipė LŽ dėmesį, kad „informacija apie keleivinius automobilius, kurie registruojami kaip komercinės paskirties mašinos, yra neoficiali“, vadinasi, galbūt ir ne visai patikima. „Asociacija neturi galimybės patikrinti šios informacijos. Nežinome, kiek keleivinių automobilių yra įregistruoti kaip komerciniai, nors komercijai jie nenaudojami. Gal tiesa ir tai, jog pakeitus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatas tokių mašinų registravimas Lietuvoje buvo apskritai sustabdytas. Galbūt dabar jos registruojamos Latvijoje. Tačiau nesant tikslių duomenų ir komentuoti nėra ką“, - kalbėjo LAA vadovas.

Kita vertus, pasak P. Ignoto, tokioje mažoje rinkoje kaip Lietuvos nereikėtų daryti toli siekiančių išvadų vos iš dviejų mėnesių registravimo rezultatų, ypač kai tai - vasaros mėnesiai. „Mūsų rinka tokia maža, kad dėl kelių dešimčių ar net keliolikos nupirktų arba nenupirktų automobilių procentais gali būti fiksuotas ir įspūdingas šuolis, ir nerimą keliantis nuosmukis. O vasarą ypač jaučiama sezoniškumo įtaka, nes per atostogas naujų automobilių rinka apskritai apmiršta“, - dėstė LAA prezidentas.

P. Ignoto teigimu, rinka savo tendencijas tokiose mažose šalyse, kokia yra Lietuva, atskleidžia ne per mėnesį ar du, o per metus. „Kai kitų metų pradžioje nagrinėsime 2014-ųjų rinkos pokyčius, tada ir bus aiškiau“, - konstatavo LAA vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"