TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rokiškėnų sunkvežimiai dirbs Lenkijoje

2013 06 26 6:00
Lietuvoje surenkamais didesnio pravažumo „Kamaz“ naudosis miškininkai, kelininkai, komunalininkai. LŽ archyvo nuotrauka

Lenkai nupirko pirmuosius aštuonis Rokiškio mašinų gamykloje surinktus sunkvežimius „Kamaz“. Vienas jų kaimynams kainavo apie 50 tūkst. eurų (172,5 tūkst. litų), arba daugiau nei ketvirtadaliu pigiau, nei kainuotų vakarietiški analogai.

Nuo pavasario Rokiškyje pagal sutartį su Rusijos Kamos automobilių gamykla sunkvežimius surinkinėja Vilniaus bendrovė „Autobagi“. Rusai atsiunčia į Lietuvą visas „Kamaz“ surinkti reikalingas detales, įrangą ir kėbulus. Tik varikliai gaminami Didžiojoje Britanijoje. Jie atitinka „Euro5“ ekologijos reikalavimus, todėl tokius variklius turinčias transporto priemones leidžiama naudoti Europos Sąjungoje.

Domisi septynios šalys

„Lenkijos verslininkai, atrodo, patenkinti pirkiniu ir planuoja įsigyti daugiau sunkvežimių. Tačiau jau dabar matome, kad svarbiausia mūsų rinka netolimoje ateityje bus Slovakija. Ši šalis rimtai domisi Rokiškyje surenkamais rusiškais sunkvežimiais, greičiausiai kas metai jų nupirks po 30 ar 40. Toks kiekis Rokiškio mašinų gamyklai yra tikrai didelis. Mūsų „Kamaz“ dar domisi Belgija, Latvija, Estija, Čekija. Paklausimus atsiuntė rumunai, vengrai, tačiau su jais derybų nėra pradėta“, - dienraščiui LŽ pasakojo „Autobagi“ direktorius Giedrius Diktanas.

Pasak jo, po kelių mėnesių bus pradėti surinkinėti ir mūsų mūsų šalies rinkai skirti „Kamaz“. „Lietuvos verslininkai mėgsta vilkikus su kitokių proporcijų važiuoklėmis nei, pavyzdžiui, lenkai ar Vakarų Europos pirkėjai, tad prie Lietuvos rinkos dar teks prisitaikyti“, - sakė dienraščio LŽ pašnekovas.

2013-aisiais planuojama pagaminti 80, 2014-aisiais – 490, vėliau – po pusantro tūkstančio sunkvežimių per metus. Pradėjus „Kamaz“ gamybą Rokiškyje jau įdarbinti pirmieji 19 žmonių. G.Diktanas neabejoja, kad jau netolimoje ateityje prireiks ir didesnės darbo jėgos.

Trečias bandymas nemeluos?

Pradėjusi surinkinėti „Kamaz“ Lietuva jau trečią sykį bando įsitvirtinti tarp tų valstybių, kurios gamina komercines transporto priemones.

1992 m. bendrovė „Rokiškio mašinų gamykla“ ir Vokietijos Citau miesto automobilių gamintoja „Robur“ buvo sudariusios sutartį dėl tokio paties pavadinimo triračių komercinių transporto priemonių, skirtų smulkiems kroviniams vežioti, gamybos. Investuotojai planavo gaminti net po 4 tūkst. automobilių per metus, tačiau nuo konvejerio nuriedėjo vos keli, skirti bandymams. Oficiali nesėkmės priežastis – pažadėję į „Robur“ gamybą investuoti apie 7 mln. litų, vokiečiai tokios sumos nesurinko. Galutinai projektas žlugo 1995-aisiais.

Šio amžiaus pradžioje „Rokiškio mašinų gamyklos“ patalpose rusiškus „Gazele“ mikroautobusus surinkinėjo Vilniuje registruota bendrovė „Automašinų verslo centras“. Gamyba truko apie šešerius metus, buvo surinkta maždaug 7 tūkst. transporto priemonių, tačiau prasidėjus krizei verslas buvo uždarytas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"