TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rokiškyje atnaujinta sunkvežimių gamyba

2013 04 16 6:00
Po trejų metų Rokiškyje tikimasi gaminti apie pusantro tūkstančio sunkvežimių "KamAZ". / LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvoje dar kartą stengiamasi atgaivinti komercinių automobilių verslą - bendrovės Rokiškio mašinų gamyklos patalpose baigiama surinkti pirmus dešimt Europos Sąjungos (ES) rinkai skirtų "KamAZ".

Sunkvežimius pagal sutartį su Rusijos Kamos automobilių gamykla Rokiškyje surenka Vilniaus bendrovė "Autobagi". Rusai atsiunčia į Lietuvą visas "KamAZ" reikalingas detales, įrangą ir kėbulus, išskyrus variklius. Šie gaminami Didžiojoje Britanijoje, atitinka "Euro5" ekologijos reikalavimus, todėl transporto priemones, turinčias tokius motorus, leidžiama naudoti ES.

"Pirmuosius surinktus sunkvežimius pardavinėsime ne Lietuvoje - dėl jų įsigijimo baigiama derėtis su lenkais. Kaimynų rinka daug imlesnė negu mūsų, todėl tikimės sėkmės", - praėjusią savaitę dienraščiui LŽ sakė įmonės "Autobagi" direktorius Giedrius Diktanas.

Jo teigimu, Lietuvos rinkai skirti sunkvežimiai "KamAZ" galbūt bus pradėti gaminti po dviejų ar trijų mėnesių. "Mūsų verslininkai, kitaip nei, pavyzdžiui, lenkai ar Vakarų Europos pirkėjai, mėgsta vilkikus su kitokių proporcijų važiuoklėmis, tad prie Lietuvos rinkos dar teks prisitaikyti", - paaiškino LŽ pašnekovas.

Vilios pigumu

"Autobagi" vadovas neslepia optimistinių planų. Jis mano, kad Rokiškyje surenkami "KamAZ" jau po trejų metų galėtų užimti apie 3 proc. Rytų Europos sunkvežimių rinkos. Tada kasmet reikėtų gaminti po 1,5 tūkst. rusiškų vilkikų. "Ketverius metus įtikinėjome Kamos automobilių gamyklą kartu pradėti šį projektą. Į jų sunkvežimius dėjome "Iveco" variklius, vežėme, rodėme, kad galime sėkmingai įgyvendinti projektą. Džiaugiamės, nes ledai galų gale pajudėjo", - kalbėdamas su LŽ žurnalistu trynė rankomis G.Diktanas.

Kodėl ES rinkai savo sunkvežimių netiekia pati Kamos automobilių gamykla? "Kodėl netiekia? Tiekia. Tačiau ES reikalavimus atitinka vos keli "KamAZ" modeliai, todėl šių sunkvežimių Bendrijos šalyse parduodama labai nedaug - vos 150-200, iš jų Lietuvoje - apie 50. Taigi dėl neįtikimai mažo kiekio rusams neapsimoka specialiai mūsų rinkoms gaminti sunkvežimių. Be to, jų mašinoms, įvežamoms į ES, uždedami didžiuliai muitai, o štai dalys nėra apmuitinamos. Tuo metu Lietuvoje surinktiems ir kitose Bendrijos valstybėse parduodamiems "KamAZ" muitų taikyti nereikia. Maža to, žadame smarkiai praplėsti ir ES šalims pritaikytų modelių gamą", - pasakojo bendrovės "Autobagi" vadovas.

Pirmais metais planuojama pagaminti 80, kitais - 490, vėliau - po pusantro tūkstančio sunkvežimių per metus. Be Lenkijos, "KamAZ" dar turėtų keliauti į Čekiją, Slovakiją, Vengriją, galbūt kitas valstybes.

G.Diktanas tvirtina, kad Lietuvoje surinkti sunkvežimiai pirmiausia klientus turėtų patraukti mažesnėmis kainomis. "Pas mus pagaminti sunkvežimiai kainuos maždaug penktadaliu pigiau negu analogiškos konkurentų transporto priemonės", - atskleidė "Autobagi" vadovas.

Pradėjus "KamAZ" gamybą Rokiškyje jau įdarbinta 19 žmonių. G.Diktanas neabejoja, kad netolimoje ateityje prireiks ir daugiau darbo jėgos.

Nesėkmės negniuždo

Tai jau trečias bandymas po nepriklausomybės atkūrimo, kai Lietuva mėgina įsitvirtinti tarp valstybių, kurios gamina komercines transporto priemones.

1992-aisiais bendrovė Rokiškio mašinų gamykla ir Vokietijos Citau miesto automobilių gamintoja "Robur" buvo sudariusios sutartį dėl tokio pat pavadinimo triračių komercinių transporto priemonių, skirtų smulkiems kroviniams vežioti, gamybos. Investuotojai planavo surinkti net po 4 tūkst. automobilių per metus, tačiau nuo konvejerio jų nuriedėjo vos keli. Oficiali nesėkmės priežastis - vokiečiai žadėjo į "Robur" gamybą investuoti apie 7 mln. litų, bet nesurinko tokios sumos. Galutinai projektas žlugo 1995-aisiais.

Šio amžiaus pradžioje Rokiškio mašinų gamyklos patalpose rusiškus mikroautobusus "Gazele" gamino Vilniuje registruota bendrovė Automašinų verslo centras. Darbas truko apie šešerius metus, buvo surinkta maždaug 7 tūkst. transporto priemonių, tačiau prasidėjus krizei verslas nutrūko.

G.Diktanas viliasi, jog "KamAZ" atveju taip nenutiks. "Tai per daug rimtas prekės ženklas, kad galėtų patirti nesėkmę", - sakė verslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"