Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
TRASA

Rudenį bus testuojamas Kauno intermodalinis terminalas

 
intermodalcenter.lt nuotrauka

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ iki spalio baigs Kauno intermodalinio terminalo (KIT) statybas. KIT supaprastins ir pagreitins krovinių pervežimą įvairiarūšiu transportu ir, tikėtina, atpigins logistikos įmonių paslaugų įkainius. Kartu didins Lietuvos konkurencingumą tarptautinių krovinių pervežimų srityje. Bandomasis terminalo veiklos patikrinimas planuojamas lapkritį, o aktyvi terminalo veikla ir klientų aptarnavimas – nuo kitų metų pradžios.

Pasak Mindaugo Butnoriaus, „Lietuvos geležinkelių” Krovinių vežimo direkcijos Logistikos projektų skyriaus viršininko, Kauno intermodalinį terminalą bus siekiama išnaudoti kaip svarbų tašką aptarnaujant krovinių srautus nuo Centrinės Europos iki Azijos. Geležinkeliai jau greitai galės pasiūlyti mažesnius krovinių gabenimo įkainius nei uostai.

„Intermodalinių arba įvairiarūšių pervežimų esmė – krovinį nuo maršruto pradžios iki pabaigos gabenti viename transporto vienete, tačiau jo vežimui kombinuoti bent dvi transporto rūšis: geležinkelio, vidaus vandenų, jūrų, oro, kelio. Tokiu būdu krovinių perkrauti nereikia, patalpinti konteineriuose ir pakeitę transporto priemonę terminale, jie keliaus toliau. Tai reiškia, kad, tarkime, iš Rusijos atvykęs krovinys Kaune per 2-3 valandas bus perkeliamas į kitą traukinį ir tęs savo kelionę į Lenkiją ar kitas Europos šalis,“- paaiškino M.Butnorius.

Krovinius perkelti nuo vienos geležinkelio vėžės ant kitos yra efektyviausia krovinių gabenimo priemonė. Kaune susikirs tiek „rusiškoji“, tiek „europietiškoji“ vėžės, tad jų gabenimas Vakarų ir Rytų rinkų kryptimis bus greitas ir paprastas.

KIT statyboms vadovaujantis, bendrovės „Fegda“ atstovas Romas Katilauskas teigia, kad terminale jau pastatytas 40 t keliamosios galios krovos kranas. Tai vienas iš pagrindinių terminalo veiklos „instrumentų“. Skaičiuojama, kad KIT bus galima perkrauti 55 tūkst. europinio standarto konteinerių (TEU) per metus. Terminalui pradėjus veikti planuojama, kad KIT perkraus ir paskirstys 5 tūkst. TEU. „Šiuo metu likę tik aplinkos tvarkymo, smulkesni techniniai darbai. Baigta viaduko rekonstrukcija, keliai nutiesti. Priduoti terminalą ketiname iki spalio“, - sakė R.Katilauskas.

KIT kombinuojamos kelios transportavimo rūšys leis labiau tausoti aplinką, nes krovinių gabenimas geležinkeliu ilgais atstumais yra ne toks teršiantis orą, kaip automobiliais. Siekiama, kad iki 2040 metų apie 50 proc. visų krovinių, vežamų daugiau kaip 300 km. atstumu, būtų gabenami labiau aplinką tausojančiomis priemonėmis. Taip tikimasi sumažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai, kelių apkrovimą ir kelio dangos gadinimą. Bendra KIT statybos (projekto) vertė – 87,6 mln. litų. Iki 84,48 proc. tinkamų ES lėšomis finansuoti KIT išlaidų dengiama Sanglaudos fondo lėšomis.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"