TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ruduo gilyn, draudimo kainos aukštyn

2013 10 08 6:00
Per avarijas padaroma žala kasmet auga. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Transporto priemonių vairuotojų civilinės atsakomybės (TPVCA) draudimo kaina – slidus reikalas. Nors draudikai nelinkę detaliai atskleisti žaidimo kainomis taisyklių, vairuotojai pastebi, kad jos priklauso nuo metų laiko – prieš žiemą polisų kainos šokteli, o pavasarį vėl krinta.

Svyruoja iki 100 litų

Įvairių draudimo bendrovių paslaugas parduodantys draudimo brokeriai žino, kad artėjant šaltajam metų laikui TPVCA draudimo poliso kainos nors ir nedaug – 10-15 proc., bet padidėja. Draudimas dažniau brangsta tiems, kas rudenį ar žiemos pradžioje nusprendžia draustis ne visiems metams, o trumpesniam laikotarpiui.

„Draudimo liudijimo kaina priklauso nuo įvairių faktorių – sezoniškumas vienas jų. Tačiau ne visos draudimo bendrovės laikosi vienodos taktikos. Konkuruodamos tarpusavyje ir mažindamos kainas, jos kartais ima tam tikrą draudimo paslaugą siūlyti net nuostolingai. O vėliau tenka vėl kelti kainas, kad išlaikytų stabilumą – sugebėtų iš surinktų draudimo įmokų išmokėti žalas nukentėjusiesiems“, - paaiškino draudimo brokerė Kristina Mickevičiūtė.

Pasak pašnekovės, civilinės atsakomybės draudimo kaina toje pačioje bendrovė, atsižvelgiant į siūlomas akcijas ir tuo metu taikomą kainodarą, per metus gali svyruoti 50-100 litų. TPVCA draudimo kainos nuo praėjusių metų vidurio ūgtelėjo apie 20 proc, o šios vasaros pabaigoje vėl kiek smuktelėjo. K.Mickevičiūtės vertinimu, artėjant žiemai kainos, tikėtina, vėl didės 10-15 proc., panašiai tiek kris atėjus pavasariui.

„Reikia pripažinti, kad civilinės atsakomybės draudimas pas mus yra vis dar vienas pigiausių Europos Sąjungos erdvėje. Žinoma, kad tai tiesiogiai susiję ir su bendra šalies ekonomine gerove. Augant ekonomikai, daugėja ir besidraudžiančiųjų, o draudikai gali šiek tiek kilstelėti kainą. Tačiau TPVCA draudimas vis tiek yra nepelningiausia draudimo rūšis. Kai kurios iš aštuonių Lietuvoje šį draudimą siūlančių bendrovių tokią paslaugą teikia tik todėl, kad tiems patiems klientams gali pasiūlyti ir kitų pelningesnių paslaugų“, - pažymėjo draudimo brokerė.

Įsižeidžia negavę nuolaidos

K.Mickevičiūtės teigimu, vieni draudikai labiau linkę taikyti trumpalaikę kainodarą ir siūlyti įvairias akcijas nei kiti. Pavyzdžiui, draudimo bendrovė „Ergo Insurance“, šiemet pardavinėjusi bene brangiausią rinkoje TPVCA draudimą, atėjus rudeniui stipriai sumažino kainą, ir dabar jos siūlomas TPVCA draudimas yra vienas pigiausių. „Lietuvos draudimas“ taiko nuosaikesnę kainų politiką – pigesnius pasiūlymus pateikia rečiau, bet ir kainos staiga nešauna į viršų, ir nuo sezono jos nepriklauso.

Vairuotojai, anot draudimo brokerės, kartais supyksta dėl to, kad per metus nepakliuvę nė į vieną įvykį gauna tik simboliškai litu kitu mažesnę kainą. Tad besitikintieji didesnės nuolaidos turėtų pasiteirauti konkretaus draudiko, kaip šis vertina riziką ir apskaičiuoja įmoką.

„Nors tokius faktorius prognozuoti sunku, nes vieną kartą apsidraudęs pigiau draudimo bendrovėje, nebūtinai ten pigiau drausiesi ir po metų. Neretai kaip išskirtiniai partneriai geresnę poliso kainą gali pasiūlyti brokeriai, o kartais pigiau yra draustis pačioje bendrovėje arba jos interneto svetainėje. Tie, kas tikisi sutaupyti, turėtų pasidomėti visomis draudimo galimybėmis atidžiau“, - teigė pašnekovė.

Ilga žiema nuostolinga

„ERGO Insurance“ Lietuvoje draudimo departamento vadovas Tomas Nenartavičius pažymėjo, kad TPVCA draudimo įmokų dydis atspindi automobilių remonto kainų situaciją šalyje: jeigu kyla serviso paslaugų įkainiai, tikėtina, kad augs ir draudimo įmokos, nes automobilio remontas bus brangesnis.

„Skaičiuojant TPVCA draudimo rizikos kainą, daugiausia dėmesio, be abejo, skiriama transporto priemonės ir jos valdytojo vertinimui. Itin didelę reikšmę paslaugos kainai turi vairuotojo avaringumo statistika. Taip pat atsižvelgiama į kitus rizikos faktorius, tačiau jie nėra tokie reikšmingi, pavyzdžiui, vairuotojo rezidencijos vieta“, - sakė T.Nenartavičius.

Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas, anot jo, nuostolingas ne tik Lietuvos draudimo rinkoje, tokios tendencijos matomos ir Vakarų Europos šalyse.

„Nuostolingumas priklauso nuo daugelio veiksnių, ir kai kurie jų, pavyzdžiui, gamtos stichijos, yra sunkiai prognozuojami. Tarkime, transporto priemonių draudimo srityje žalų skaičius trumpą ir šiltą žiemą gali būti mažesnis, tačiau jeigu žiema pasižymi sudėtingomis eismo sąlygomis ir trunka neįprastai ilgai, žalų skaičius gali šoktelėti iki rekordinių aukštumų. Taigi vienais metais draudimo rūšis gali būti nuostolinga, o kitais gali nuostolius kompensuoti su kaupu“, - pabrėžė pašnekovas.

Moterų diskriminuoti negali

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA vadovaujantysis specialistas Gediminas Radavičius taip pat teigė matąs tendenciją, kad TPVCA draudimo kainos ima svyruoti artėjant žiemai ir vasarai. Vis dėlto, jo teigimu, svyravimai nėra esminiai ir lemia ne tiek, kiek individualiai su vairuotoju ar transporto priemone susijusios rizikos.

„Taip pat yra veiksnių, kurie lemia draudimo riziką, tačiau nėra naudojami kainodaroje – vyrai į avarijas patenka rečiau nei moterys, ypač tai pastebima didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Visgi nustatyti skirtingos draudimo įmokos, atsižvelgiant į draudėjo lytį, negalima dėl teisinio reguliavimo, todėl analogiškas transporto priemones draudžiantiems skirtingos lyties asmenims įmokos nesiskiria“, - pabrėžė G.Radavičius.

BTA statistika rodo, kad moterys į avarijas patenka 20 proc. dažniau nei vyrai. Šis skirtumas ypač reikšmingas tarp vyrų ir moterų iki 35 metų, vyresnių vyrų ir moterų padaromų avarijų skaičius susilygina. Užfiksuota, kad moterys sukelia daugiau smulkių eismo įvykių, pavyzdžiui, statydamos automobilį aikštelėse, dažniau atsitrenkia į stovintį automobilį. Tačiau vyrai dažniau sukelia daug žalos padarančias avarijas.

Internetu siūlo pigiau

Taigi jei žiema bus ilga, siautulinga ir avaringa, didelė tikimybė, kad pavasarį nuolaidų akcijomis draudikai švaistytis negalės. „Lietuvos draudimo“ atlikto tyrimo duomenimis, kasmet dėl pamažu atsinaujinančio šalies automobilių parko, kylančių remonto kainų vis labiau auga ir per avarijas padaroma žala. Prieš dešimtmetį ji siekė vidutiniškai apie 1500 litų, o šių metų pradžioje vidutinė išmoka jau buvo 2250 litų.

Tiesa, burbantys apie nuolat kylančias kainas Lietuvos gyventojai galėtų įvertinti ir tai, kad 2002-aisiais vidutinio dydžio darbo užmokestį (apie 1120 litų) gaunančiam vairuotojui privalomajam draudimui metų laikotarpiui tekdavo atseikėti maždaug penktadalį savo mėnesinio atlyginimo, o šiandien draudimas sudaro tik apie 10 proc. vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio.

Kalbintų draudimo bendrovių atstovai siūlo vairuotojams, ieškantiems geresnių draudimo poliso kainų, išbandyti galimybę draustis internetu. Besidraudžiantieji virtualiai, o ne fizinėse draudimo bendrovių atstovybėse, vidutiniškai sutaupo apie 10 procentų. Tik prieš pervesdami pinigus nepamirškite įsitikinti, kad polisą perkate iš patikimo draudiko. Tam pakanka šiek tiek sveikos logikos ir budrumo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"