TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rūdžių išsigąsta tik atėjus žiemai

2013 11 26 6:00
Įsisenėjusios ir išplitusios rūdys sudarko automobilio kėbulą. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Antikorozinis kėbulo ir ertmių padengimas yra vienas iš pagrindinių automobilio priežiūros darbų mūsų šalyje, kur klimatas drėgnas ir lietingas, o žiema neretai trunka keturis mėnesius.

Daugelis vairuotojų nuo rūdžių nusprendžia gintis tik baigiantis rudeniui arba pirmam sniegui iškritus - tuomet antikorozinio kėbulo padengimo paslaugas teikiančiuose servisuose nusidriekia eilės. Kvalifikuoti automobilių kėbulo priežiūros specialistai teigia, kad antikorozinis padengimas tuo metu nebėra toks veiksmingas. Pasak jų, kėbulas turi būti visiškai sausas, o aplinkos temperatūra aukštesnė nei dešimt laipsnių, kad antikorozinės medžiagos tinkamai padengtų automobilio ertmes.

Surūdijusio nauju nepavers

„Jau pusantro mėnesio antikorozinių darbų neatliekame, darome juos šiltuoju metu. Mano nuomone, kokybiškai atlikti tokių darbų dabartinėmis oro sąlygomis neįmanoma. Kai tokia didelė drėgmė ir atšąla, norint kokybiškai paruošti automobilį, jį išdžiovinti prireiktų ne vienos dienos. Jei darome, tai darome kokybiškai. Žinoma, gausu servisų, kuriuose antikoroziją tvarko ir vasarą, ir žiemą, tačiau kai darbus atlieka tokiomis sąlygomis, kas ten gali laikytis. Praeina mėnuo kitas, ir jei darbai buvo atlikti ne laiku ir nekokybiškai, antikorozinis sluoksnis ima atsilupti“, - skeptiškai vertino automobilių remonto dirbtuvių „Servisas 007“ vadovas Tomas Menkelevičius.

Pasak pašnekovo, yra keli būdai apsaugoti mašiną nuo korozijos. Pagrindinis tokio proceso tikslas – sustabdyti deguonį ir drėgmę, kas labai spartina koroziją. Tam yra sukurtas ir parduodamas įvairus asortimentas medžiagų, skirtų korozijai sustabdyti ar jos pasekmėms pašalinti, įvairiausių technologijų, kokybiškai ir ilgai saugančių automobilį nuo rūdijimo.

„Kokybiškai atlikti antikoroziniai darbai iš tiesų ilgam apsaugo automobilį nuo rūdžių susidarymo ir plitimo. Tačiau antikorozinis padengimas skirtas tam, kad automobilis nerūdytų, o ne surūdijusį automobilį paversti nauju. Kartais mašinų būna tokių, kad palietus kėbulą iškrinta kumščio dydžio gabalas. Tokiu atveju reikia imtis korozijos židinių likvidavimo. Norėdami maksimaliai pristabdyti metalo rūdijimą, virindami sutvirtiname kėbulą, padengiame pažeidžiamiausias vietas - vidines ertmes, slenksčius ir arkas. Labiausiai pažeistas detales reikia apdoroti smėliavimo, srautinio valymo būdu“, - pasakojo autoserviso vadovas.

Saugo septynerius metus

Prie kėbulo paruošimo nuo rūdžių paslaugas teikiančių serviso dirbtuvių šiuo metų laiku driekiasi klientų eilės. Užsakymų tiek, kad užsirašiusieji savo eilės sulauks tik vasario pradžioje. Spalio-gruodžio mėnesiais klientų bumas ir kituose šalies miestuose veikiančiuose antikorozinių paslaugų centruose.

„Tokie mūsų žmonės – kol ko nors labai neskauda, tol į gydytojus nesikreipia. Tas pats ir su automobilio priežiūra – rogių žiemai neruošia. Susizgrimba tik tada, kai prasideda šlapdriba, žiemos šalčiai, keliai imami barstyti druska. Vasarą kokybiškai padengti kėbulą antikorozinėmis medžiagomis yra paprasčiau, nes automobilio kėbulas šiltas, medžiagos, saugančios nuo rūdžių, pasiskleidžia lengviau. Žiemą tenka automobilį papildomai džiovinti kaloriferiais, nes kėbulas prieš procedūrą turi būti visiškai sausas“, - paaiškino „Dinitrol" antikorozinį centrą valdančio UAB „Makvis“ komercijos direktorius Raimundas Akavickas.

Į servisą atvežtą automobilį pirmiausia kartu su šeimininku apžiūri meistras, įvertinama automobilio būklė, rūdžių židiniai, opiausios vietos. Jeigu rūdys labai išplitusios ir reikalingi kėbulo remonto darbai, pirmiausia rekomenduojama kreiptis į kėbulo remonto specialistus. Identifikavus kėbulo pažeidimus ir būklę, automobilis "išrengiamas": nuimami ratai, posparniai ir visas plastikas. R.Akavicko teigimu, kuo naujesnis automobilis – tuo daugiau plastiko, o po juo ir kaupiasi drėgmė bei rūdijimą spartinančios druskos. "Išrengtas" automobilis nuprausiamas aukšto slėgio vandens srove ir džiovinamas galingais karšto oro kaloriferiais. Tada specialiomis priemonėmis padengiamos uždaros ertmės, durelės, lonžeronai, slenksčiai. Paskui modifikuotu bitumu, kuris žiemą nuo šalčio netrūkinėja, o vasarą nuo karščio neišsilydo, padengiamas automobilio dugnas. Bitumas specialia įranga purškiamas dideliu, apie 120 atmosferų, spaudimu - to pakanka, kad iš įtrūkių išnyktų drėgmė, o bitumas į juos įsiskverbtų.

„Turėdami specialius įrankius ir medžiagas, automobilį kokybiškai padengti nuo rūdžių apsaugančiomis priemonėmis galime ir vasarą, ir žiemą. Aišku, jeigu daugiau klientų susizgribtų kreiptis šiltuoju metų laiku, ir jiems netektų eilėse laukti, ir mums būtų paprasčiau. Prižiūrime daug naujų ar apynaujų automobilių, nes investuoti į senų „kibirų“ antikorozinį paruošimą dažniausiai neapsimoka. O naują automobilį įsigijęs žmogus tarsi vedybų sutartį pasirašo, tada supranta, kad antrąja puse reikia rūpintis“, - šmaikštavo R.Akavickas.

„Dinitrol“ antikorozinis centras per dieną paprastai priima du automobilius. Ryte palikus mašiną meistrams, po darbo ją, jau padengtą šarvu nuo rūdžių, galima atsiimti. Priklausomai nuo automobilio bazės ilgio, skiriasi ir paslaugos kaina. Nediduką miesto automobilį, tokį kaip „Fiat 500“, "apšarvuoti" pavyks už bene trečdalį mikroautobuso „Ford Transit“ paruošimo kainos, kuri siekia per 1500 litų. Antikorozinėms priemonėms suteikiama vienų metų garantija, tačiau, anot R.Akavicko, priemonės yra efektyvios apie septynerius metus. Specialistai rekomenduoja kasmet atlikti techninę apžiūrą ir jei kažkuriose vietose antikorozinių medžiagų sluoksnis greičiau nusidėvi, tą vietą papildomai apdoroti.

„Japonus“ rūdys apninka dažniau

Norint turėti gerą, patikimą kelyje ir gražiai atrodantį automobilį būtina nuolatinė jo priežiūra. Palikti daugiabučio kieme automobiliai dažnai "pasipuošia" įlenkimais, kitais kėbulo pažeidimais. Būna, kad parkuojamo automobilio dugnas liečia bortelius. Visi šie dalykai yra smulkmenos, kurios sudaro ilgą gedimų sąrašą. Reikėtų nepatingėti padengti įbrėžimą ar kėbulo pažeidimą dažais ar laku, nepalikti net ir menkiausių pažeidimų, kurie vėliau gali virsti dideliais rūdžių šaltiniais.

Antikorozinėmis priemonėmis padengti jautriausias mašinos vietas bando ir patys automobilių mėgėjai. Rūdžių pažeistą kėbulą purškia specialiomis vaškavimo priemonėmis, papildomai švarų sausą paviršių dar padengia „Tectyl Bodysafe“ ar kita panašia antikorozine priemone. Ar tai apsaugos nuo rūdžių, sunku pasakyti. Greičiau tokios priemonės padės užtaisyti nedidelius įtrūkius, negu sulaikys jau ėmusias plėstis rūdis. Antikorozinio vaškavimo paslaugą siūlo ir specializuotos automobilių plovyklos. Vaškavimas kur kas pigesnis nei kapitalinis antikorozinis padengimas – kainuoja iki 100 litų.

„Užpurkštas vaškas užlygina mažus įtrūkius, ten nebepatenka vanduo ir druskos, tad mašinos kėbulas šaltuoju metu bus apsaugotas nuo rūdžių. Žinoma, tai ne kapitalinis antikorozinis paruošimas, bet gera prevencijos priemonė, jei kėbulas dar nepradėjęs rūdyti“, - teigė tokią paslaugą siūlančio „Švaros meistrų“ centro direktorius Albinas Savickis.

Vašku padengtą kėbulą atėjus pavasariui rekomenduojama nuplauti, nes vaškas matinis, tad vasarą automobiliui grožio ir blizgesio nepridės. Po šaltojo sezono vaškas nuvalomas karštu vandeniu ir „White spirit“ valikliu.

Kaip rodo švedų automobiliams skirto žurnalo „Vi Bilagare“ atliktas nuodugnus tyrimas, atspariausi rūdims iki dešimties metų senumo kategorijoje yra „Volkswagen“, „Audi“, „Škoda“ ir „Renault“ markių automobiliai. Labiausiai rūdžių turėtų saugotis japoniškų automobilių gerbėjai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"