Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Rusai brandina planą elektrifikuotu geležinkeliu aplenkti Ukrainą

 
2015 01 30 15:15
Į gdeležinkelio liniją, kuri neva aplenks Ukrainą, rusai planuoja investuoti 7 mlrd. rublių (89,4 mln. litų). 
Į gdeležinkelio liniją, kuri neva aplenks Ukrainą, rusai planuoja investuoti 7 mlrd. rublių (89,4 mln. litų).  LŽ archyvo nuotrauka

Rusija skelbiasi pradėsianti tiesti 140 kilometrų elektrifikuotą geležinkelio liniją, sujungsiančią Voronežo srities Žuravkos stotį ir Milerovo stotį Rostovo srityje. Linija bus tiesiama aplenkiant Ukrainą.

Kaip rašo rusų žiniasklaida, susitarimas dėl naujos linijos tiesimo buvo priimtas Voronežo mieste, kuriame dalyvavo ir ir bendrovės „Rusijos geležinkeliai“ viceprezidentas Olegas Tonis. Pasak jo, projektuoti naująją liniją bus pradėta 2014 metais ir projektavimo darbams jau yra skirta100 mln. rublių (1,3 mln. litų). Planuojama, kad linija bus pastatyta iki 2018 metų, o visas projektas kainuos 7 mlrd. rublių (89,4 mln. litų).

Rusijos žiniasklaidoje apie tai neužsimenama, tačiau naujasis elektrifikuotas ruožas rusams, matyt, labiausiai reikalingas siekiant įtvirtinti Ukrainai priklausančio Krymo okupaciją. Krymas turi keletą jūrų uostų, tačiau krova juose po to, kai pusiasalis buvo okupuotas, nukrito 81,7 proc. Iš esmės Sevastopolio, Evpatorijos, Kerčės ir Jaltos jūrų uostų veikla yra paralyžuota.

Naujoji atkarpa būtų dalis elektrifikuoto geležinkelio, kuris Rusijos centrinius regionus galėtų sujungti su Krymu per Kerčės pusiasalį, jeigu virš jo bus pastatytas tiltas. Kitas klausimas, ar rubliui katastrofiškai netenkant savo vertės ir Rusijos ekonomikai leidžiantis į dugną bus įmanomos tokios didelės investicijos.

Priminsime, kad Ukraina turi elektrfikuotą geležinkelio ruožą, kuris jungia Juodosios jūros uostą Odesą, šalies sostinę Kijevą ir toliau driekiasi Minsko. link. Juo kursuoja ir lietuviškas konteinerinis traukinys „Vikingas“, tačiau jis kol kas krovinius vežioja šilumvežiais. Planuojama, kad iki 2020 metų bus elektrifikuotas geležinkelio ruožas nuo Odesos iki Vilniaus, tada juo galės važinėti elektrovežiai. Šie už šilumvežius pranašesni tuo, kad gali gabenti kelis kartus didesnius krovinius, yra ekologiški.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"