TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusai daugiau perka tik išskirtinių automobilių

2016 10 27 6:00
Rusijos valstybinė tyrimų agentūra "Autostat" tarsi "pamiršo", kad "Jaguar" markė priskiriama prie išskirtinių.   "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Į amžiną klausimą, kam dėl Vakarų sankcijų ekonominėje duobėje atsidūrusioje Rusijoje gyventi gera, tiksliausiai atsako nuolat didėjanti naujų išskirtinių mašinų, kurios pagal kišenę – tik turtuoliams, paklausa.

Rusijos automobilių rinkos tyrimų ir analizės bendrovė „Autostat“ paskelbė, kad per tris metų ketvirčius naujų išskirtinių transporto priemonių (Rusijoje jos dar vadinamos „liukso“ klasės mašinomis) pardavimas, palyginti su 2015 metų sausiu-rugsėju, išaugo 7 procentais. „Autostat“ duomenimis, per pirmus devynis 2016-ųjų mėnesius rusų turtuoliai įsigijo 961 „liukso“ klasės limuziną arba sportinį bolidą. Tai tikra prabanga sunkmečiu, kai Rusijos ekonomika tragiškai smunka, o rugsėjį 0,1 proc. krito net masiniam vartotojui skirta rusų nenaujų automobilių rinka, kuri iki šiol tik augo.

Puota maro metu

Praėjusį mėnesį smuktelėjusi vietos naudotų mašinų rinka rodo, kad ir tie rusai, kurie pagal menkus šios šalies pragyvenimo standartus dar verčiasi vidutiniškai, jau nebeturi lėšų nė pigiai 20 metų „Ladai“ įsigyti. Labiau prakutę gyventojai anksčiau mielai pirkdavo mažos ir vidutinės klasės naujus automobilius, bet nuo tada, kai Vakarai įvedė Rusijai sankcijas, šių mašinų rinka šalyje beveik žlugo. Maskvoje biurą turinti Europos verslo agentūra (EVA) fiksavo dar 14,4 proc. 2016 metų trijų ketvirčių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, naujų automobilių rinkos, kurioje dominuoja mažos ir vidutinės mašinos, nuosmukį.

Tačiau masinis nepriteklius Rusijoje niekaip nepaveikė išskirtinių automobilių sektoriaus. Kaip nurodė „Autostat“, vien rugsėjį rusų turtuoliai įsigijo 42 itin brangius naujus „Mercedes-Benz Maybach S-Class“, 21 „Bentley“, 11 „Rolls-Royce“, 5 „Maserati“, 3 „Lambordghini“ ir 2 „Ferrari“. Tiesa, agentūra nepamiršo pavirkauti, kad 2016-ųjų rugsėjį Rusijoje nupirkti 83 išskirtiniai automobiliai reiškia, jog ir šalies ekonominį elitą galbūt jau palietė vietos ūkio problemos, nes „liukso“ klasės mašinų rinka, palyginti su praėjusių metų to paties mėnesio rezultatu, krito 36 procentais. Ar Rusijos turtuoliai dėl mažėjančių pajamų pradės rinktis pigesnes žemesnės klasės mašinas, parodys artimiausi mėnesiai.

„Jaguar“ paslaptis

Kitas klausimas, ar „Autostat“ pateikiami duomenys yra visiškai tikslūs. Šiandien, kai Rusiją apėmusi didžiulė ūkio krizė, tik visiškai nuovokos neturintys vietos turtuoliai dar giriasi savo pasakiškais turtais ir brangiomis mašinomis.

Įtarimų dėl galimo manipuliavimo skaičiais kyla pastebėjus, kad „Autostat“, skelbdama šių metų rugsėjo, taip pat trijų ketvirčių išskirtinių naujų automobilių pardavimo rezultatus Rusijoje, tarytum netyčia „pamiršo“ vieną markę, kuri visame pasaulyje nuo seno laikoma išskirtine. O prekyba tomis mašinomis buvo tiesiog puiki ir galėjo pagerinti visus rodiklius rugsėjo mėnesį. Tai – anglų „Jaguar“.

Apie itin gerą šios markės mašinų pardavimą Rusijoje pranešė asociacija EVA, kuri irgi atlieka automobilių rinkos tyrimus. Naujausios EVA ataskaitos duomenimis, praėjusį mėnesį rusai nupirko 211 „Jaguar“, arba net 107 proc. daugiau nei 2015-ųjų rugsėjį (102). Per tris šių metų ketvirčius „Jaguar“ pardavimas Rusijoje padidėjo 77 proc. – sausį-rugsėjį rusų turtuoliai įsigijo 1324 „liukso“ klasės mašinas, tą patį laikotarpį 2015 metais – 746.

Lieka tik spėlioti, kodėl Rusijos vyriausybei priklausanti „Autostat“ nuslėpė tokį įspūdingą anglų „Jaguar“ automobilių pardavimo šuolį, nors vien rugsėjį Rusijoje jų buvo nupirkta dvigubai daugiau negu visų tų išskirtinių mašinų, apie kurias pranešė agentūra.

Prabangių (ne išskirtinių) automobilių pardavimo rezultatai Rusijoje 2016 m. rugsėjį

VietaMarkėPardavimo rezultatasPokytis (proc.)*
1.„Mercedes-Benz“3375 (3355)**+1
2.„Lexus“2301 (1523)+51
3.BMW2250 (2130)+6
4.„Audi“1600 (2607)–39
5.„Volvo“723 (873)–17
6.„Infiniti“406 (480)–15
7.„Porsche“403 (509)–21

* Palyginti su 2015 metų rugsėju.

** 2015 m. rugsėjo rezultatas.

Šaltinis: EVA.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"