TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusai jau bijo pirkti naujus automobilius

2014 09 10 6:00
Rugpjūtį kol kas populiariausio Rusijoje "Lada Granta" pardavimas sumenko 26 procentais.  LŽ archyvo nuotrauka

Rusijos naujų automobilių rinka ir toliau traukiasi septynmyliais žingsniais. Europos verslo asociacijos („Association of European Business“ - AEB) duomenimis, rugpjūtį rusai nupirko 25,8 proc. mažiau naujų lengvųjų mašinų nei 2013 metais tuo pačiu laiku.

Milžiniškas rinkos susitraukimas – net 22,9 proc. - buvo užfiksuotas ir liepos mėnesį. Rugpjūtį Rusijoje buvo parduota 172 015 naujų lengvųjų automobilių, per devynis mėnesius – 1 582 713, arba 12,1 proc. mažiau nei 2013 metais nuo sausio iki rugpjūčio. Rinkos ekspertai sutaria, kad nėra tiesioginio ryšio tarp naujų automobilių pirkimo ir valstybės ekonominės būklės. Tačiau mašinų rinkos tendencijos gerai atspindi piliečių lūkesčius, o šie daro tiesioginę įtaką ir visai ekonomikai. Lūkesčių tendencijas Rusijoje, komentuodamas rugpjūčio mėnesio naujų automobilių pardavimo rezultatus, atskleidė Maskvos investicinės kontroliuojančiosios bevdrovės „Veles Kapital“ analitikas Airatas Chalikovas.

Ant kracho ribos

Pasak analitiko, yra pagrindo manyti, kad „naujų automobilių paklausos Rusijoje menkėjimas yra susijęs su eksporto pajamų kritimu nuo pat 2012 metų“. „Pajamų mažėjimas pirmiausia pasireiškia didele, net 7-8 proc. per metus siekiančia infliacija, kai tuo pat metu nominalus uždarbis nedidėja. Rezultatas – menksta reali namų ūkių perkamoji galia. Visa tai skaudžiausiai smogia mažesnes pajamas gaunančioms gyventojų grupėms. Tai rodo ir sumažėjusi pigesnių, vadinamųjų „biudžetinių“ automobilių paklausa Rusijoje“, - tvirtina A. Chalikovas.

Analitikas taip pat teigia, kad rusų lūkesčius vis labiau veikia ir dėl Ukrainos krizės sunkėjanti Rusijos geopolitinė padėtis. „Krizė Ukrainoje rusų nuotaikas veikia dviem kryptimis. Pirma, Rusijos gyventojų faktinės pajamos mažėja dėl griūvančių prekybos santykių su ukrainiečiais, fondų rinkos kritimo, kreditavimo kainos augimo. Be to, pablogėjęs prekybinis bendradarbiavimas su Ukraina pagilino ir iki tol buvusias problemas dėl eksporto. Antra vertus, menksta šeimų lūkesčiai dėl būsimų pajamų, vis labiau baiminamasi nedarbo. Sumenkus makroekonominiams lūkesčiams, šeimos pradeda vis mažiau leisti pinigų ne pačioms būtiniausioms prekėms – brangiai elektronikai, automobiliams, nekilnojamajam turtui. Tai neigiamai atsiliepia ir automobilių gamintojų, ir jų atstovų, ir su automobilių pramone susijusių ūkio šakų pajamoms“, - aiškina „Veles Kapital“ analitikas.

Viltis - nuolaidos

Savo ruožtu AEB automobilių gamintojų komiteto pirmininkas Jorgas Shreiberis vis dar tiki, kad Rusijos naujų automobilių rinka gali išsikapstyti iš nuopuolio. „Rugpjūtis buvo dar vienas sunkus mėnuo automobilių (Rusijos – aut.) pardavėjams, nors rezultatas vargu ar nustebino bent vieną industrijos dalyvį. Tačiau neseniai vyriausybės (Rusijos – aut.) priimta nauja valstybinė programa dėl automobilių utilizacijos ir „Trade-in“ pažadino viltį, kad rinkos kritimas gali būti sustabdytas. Ar iš tikrųjų sulauksime gerų naujienų, priklausys nuo to, kaip greitai ši programa bus pradėta įgyvendinti ir nuo kurio laiko gamintojai pajus jos naudą“, - vis dar nestokoja optimizmo Rusijoje dirbantis vokietis.

Portalas minam.ru pranešė, kad J. Schreiberio minėta programa Rusijoje gali būti pradėta įgyvendinti artimiausiu metu. Esą automobilių sąvartynai jau gavo nurodymus, kurie įpareigoja daryti 30 tūkst. rublių (2159,13 lito) nuolaidas tiems rusų vairuotojams, kurie atidavę seną mašiną utilizuoti pirks Rusijoje pagamintą naują automobilį.

„Trad-in“ programa numato lengvatas tiems pirkėjams, kurie važinėję naujomis mašinomis garantinį laikotarpį jas pas gamintoją pakeis naujomis. Tuo atveju bus skaičiuojama 40 tūkst. rublių (2878,84 lito) nuolaida naujam perkamam vietinės gamybos automobiliui.

Vis dėlto netgi Rusijos naujų automobilių rinkos ekspertai mažai tiki, kad įstatymų naujovės gali pagerinti padėtį. Anot jų, ir iki šiol Rusijos gamintojams buvo taikomos pačios įvairiausios lengvatos, bet nuo to padėtis tik blogėja.

„Gamintojai ne konkuruoja ir iki devinto prakaito dirba, o atsainiai atlikdami darbą tikisi naujų lengvatų ir subsidijų. Dėl konkurencijos ribojimo pralaimi visa Rusijos automobilių pramonė“, - portale minam.ru rašo vienas analitikas.

Naujų automobilių pardavimas Rusijoje 2014 m.

MėnuoParduota automobilių (vnt.)Pokytis*
2013 m. gruodis**264 257-5
Sausis152 662-6
Vasaris206 476-2
Kovas243 225-2
Balandis226 526-8
Gegužė201 487-12
Birželis199 398-17,3
Liepa180 767-22,9
Rugpjūtis172 015-25,8

*Palyginti su 2013 m. tuo pačiu mėnesiu

**Palyginti su 2012 m. gruodžiu

Šaltinis: AEB

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"