TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusai negalės įsivežti naudotų mašinų

2014 09 08 6:00
Gali būti, kad jau artimiausiu metu naudotiems automobiliams iš Vakarų kelias į Rusiją bus užkirstas. LŽ archyvo nuotraukos

Rusijoje brandinama mintis uždrausti įvežti automobilius, kurių kaina mažesnė nei 800 tūkst. rublių (maždaug nuo 57 tūkst. litų). Jei rusai tokį sprendimą priimtų, jis neskaudžiai paliestų ir mūsų naudotų automobilių reeksportuotojus.

Pirmasis apie brandinamą planą įvesti naujus apribojimus į Rusiją įvežamiems automobiliams, duodamas interviu portalui drom.ru, prakalbo Rusijos Dūmos deputatas Vladimiras Guteniovas. Politiko biografijos duomenys išduoda jį atstovaujant ne tik rinkėjams, bet ir rusų automobilių gamintojų lobistinei organizacijai „Rusijos mašinų gamintojų sąjunga“ - Dūmos deputatas kartu yra ir šios sąjungos vykdantysis direktorius. „Neatmetu, kad jau greitu laiku Rusijos Federacijos vyriausybė gali nagrinėti klausimą dėl apribojimų įvedimo į Rusiją įvežamiems lengviesiems automobiliams, kurių kaina neviršija 800 tūkst. rublių“, - portalui drom.ru pareiškė V. Guteniovas.

Atsakys Vakarų sankcijoms

Rusijos deputatas nė nebando slėpti, kad naujas draudimas gelbėtų merdinčią Rusijos automobilių pramonę, kuri vien liepą, palyginti su 2013 metų tuo pačiu laikotarpiu susitraukė 22,9 proc. Įvesti importo draudimą, V. Guteniovo nuomone, dabar suteikia progą „palanki geopolitinė situacija“. Politikas gana paradoksaliai į vieną sujungia du iš pirmo žvilgsnio sunkiai jungiamus dalykus – tarptautinę politiką ir Rusijos automobilių pramonės nuopolį. „Matome, kaip susitraukė automobilių rinka. Stebimas rimtas mūsų automobilių gamybos apimčių kritimas. Europos valstybių ir JAV politika, galimas dalykas, mums padės išvalyti segmentą“, - be užuolankų tėškė Rusijos mašinų gamintojų lobistas.

V. Guteniovas tikina, kad įvesti draudimą neturėtų sutrukdyti netgi tai, kad Rusija priklauso Pasaulio prekybos organizacijai (PPO). „Prisijungdama prie PPO mūsų šalis pasiliko teisę įvesti laikinus apribojimus (importui – aut.) tam atvejui, jei kyla grėsmė savo gamintojų saugumui“, - politiką cituoja drom.ru.

Portalas primena, kad Rusijos Vyriausybė liepą jau yra uždraudusi šios šalies viešajam sektoriui pirkti užsienyje pagamintus automobilius, viešajam eismui skirtą transportą ir specialiąją techniką. Pernai importuojamiems automobiliams rusai įvedė vadinamąjį utilizacijos mokestį, kuris iš esmės pakeitė anksčiau galiojusius muitų mokesčius.

Drom.ru paskaičiavo, kad jei būtų uždrausta į Rusiją įvežti mažiau nei 800 tūkst. rublių kainuojančias lengvąsias mašinas, po naujo draudimo kirviu greičiausiai papultų ne tik naudoti automobiliai, kurie keliauja ir per Lietuvą, bet ir maždaug 80 naujų ne Rusijoje gaminamų modelių.

Papiktino rusų vairuotojus

Tačiau naują draudimą rusų vairuotojai priimtų griežtai neigiamai. Apie tai galima spręsti iš po drom.ru publikacija esančių komentarų. Pirmiausia, matyt, dėl to, kad naujasis draudimas tiesiogiai kirstų per vidutinio ruso, kuris įstengia nusipirkti gerą naudotą automobilį, bet neįstengia, o gal ir nelabai nori nekokybiško naujo, kuris pagamintas Rusijoje.

„Nėra ko stebėtis!, - rašo vienas komentuotojas. - Iš mūsų (Rusijos – aut.) vyriausybės visada gali laukti vieno ir to paties. Mano nuomone, pirmiausia turėtume pradėti gaminti bent tris gerus, konkurencingus vietinės kilmės automobilių modelius, kuriuose nebūtų naudojamos užsienietiškos detalės ir mazgai, o tik po to derėtų pradėti brandinti planus „valyti segmentą“.

Pasak kito komentuotojo, Rusijos valdininkai „priderino kainą prie savo galimybių (mažai kam paslaptis, jog antro šimtuko gale pagal korumpuotumą pasaulyje besivelkančios Rusijos valdininkija labai mėgsta važinėti kelis milijonus rublių kainuojančiais „Mercedes-Benz“, BMW, „Audi“ ar „Lexus“ - aut.). Tačiau kiti piliečiai pamiršti – juos galima skriausti, juk negaila. Beje, labai abejoju, ar dar viena sankcija pagerins mūsų automobilių pramonės būklę. Ir šiandien įvežamiems automobiliams jau taikoma tiek apribojimų, kad toliau nebėra kur...“, - piktinamasi komentare.

Lietuviai ramūs

V. Naujanis: "Daug blogiau būtų, jei draudimas importuoti naudotus automobilius būtų įvestas Baltarusijoje ar Kirgizijoje".

Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis prisipažino negirdėjęs apie naujas rusų iniciatyvas. Tačiau, pasak verslininko, nauji draudimai Rusijoje Lietuvos naudotų automobilių pardavėjus jau nelabai ir domina, kadangi šiandien rusams parduodamos mašinos tėra skaičiuojamos vienetais. „Mūsų verslui nauji draudimai Rusijoje lemiamos įtakos tikrai neturės“, - sakė V. Naujanis.

Jo teigimui, daug blogiau būtų, jei draudimas importuoti naudotus automobilius būtų įvestas Baltarusijoje ar Kirgizijoje. „Kirgizai iš mūsų dabar nuperka daugiausia automobilių. Tačiau nerimą kelia tai, jog ši šalis lyg ir rengiasi stoti į Rusijos vadovaujamą Muitų Sąjungą. Tada problemų, aišku, atsirastų“, - pastebėjo pašnekovas.

Be Kirgizijos ir Baltarusijos, V. Naujanio teigimu, Lietuvos naudotų automobilių perpardavėjai nemažą kiekį mašinų dar parduoda Moldovai, Lenkijai, Latvijai, Estijai. „Kartais turguje pasirodo ir vienas kitas ukrainietis, tačiau prasidėjus karui Ukrainos piliečiai pas mus senų automobilių perka labai mažai“, - sakė verslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"