TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusai šluoja užsienio gamybos mašinas

2014 12 23 6:00
"Lados" ir kitų rusiškų automobilių gamintojai nebankrutuoja tik dėl to, kad vietinių markių mašinas yra įpareigotos masiškai pirkti Rusijos valstybinės institucijos.  LŽ archyvo nuotrauka

Nors pastaruoju metu rusų rublis smigo žemyn kosminiu greičiu, katastrofiškai menko ir paprastų Rusijos gyventojų realiosios pajamos, bet naujų automobilių rinka lapkritį staiga sutvisko optimizmu. Kita vertus, anot ekspertų, tai gali būti konvulsijos, būdingos artėjant sąstingiui.

Kuo paremtas netikėtai atgijęs optimizmas? Ogi tuo, kad prekyba naujais automobiliais Rusijoje praėjusį mėnesį, palyginti su 2013-ųjų lapkričiu, Europos verslo asociacijos (EVA) duomenimis, susitraukė vos 1,1 procento. Tai buvo tikra atgaiva, nes iki tol kelis mėnesius EVA fiksavo apokalipsę primenantį nuosmukį - birželį prekyba smuko 17,3 proc., liepą – 22,9 proc., rugpjūtį – net 25,8 proc., rugsėjį – 20,1 proc., spalį – 9,9 procento. Rusijos ekspertai geresnį nei įprastai šio mėnesio rezultatą aiškino tuo, kad esą „protinga“ vietos vyriausybė pradėjo nacionalinę utilizacijos programą, kai pridavus seną mašiną naujai įsigyti yra skiriama 50 tūkst. rublių (gruodžio 22 d. kursu tai sudarė 1863 litus) kompensacija. Tiesa, su sąlyga, kad naujoji transporto priemonė bus pagaminta Rusijoje. Tačiau geresnių nei tikėtasi lapkričio mėnesio rezultatų protingais rusų valdžios veiksmais paaiškinti jau neįmanoma, nes rusai tiesiog šlavė, kaip rodo EVA statistika, nerusiškas mašinas.

„Isuzu“ triumfas

EVA pateikiamais duomenimis, lapkritį Rusijoje labiausiai į viršų šovė japoniškų „Isuzu“ (+286 proc.) ir mažylių iš Vokietijos „Smart“ pardavimas (+153 proc.). Tačiau prekyba šių markių mašinomis Rusijos naujų automobilių prekybos rezultatams turi simbolinės reikšmės, mat per praėjusį mėnesį iš rusų nupirktų 229 439 naujų mašinų tiktai 578 buvo „Isuzu“ ir 328 - „Smart“.

Daug aiškesnį vaizdą atskleidžia prekyba naujais automobiliais, patenkančiais į pirmąjį dešimtuką. Kadangi Rusijos valstybės vardu daugiausia yra perkamos „Lada“ markės mašinos, ši markė yra nuolatinė lyderė tarp visų kitų. EVA sudarytame lapkričio mėnesio geriausiai parduodamų naujų automobilių sąraše „Lada“ taip pat atsidūrė ant sau įprasto aukščiausio laiptelio – per mėnesį rusai nupirko 30 402 tokius automobilius. Tačiau nuo jau tapusio įprasto kritimo markės jis neišgelbėjo – palyginti su 2013 metų lapkričiu, šiemet praėjusį mėnesį buvo parduota net 17 proc. mažiau automobilių „Lada“.

Iš pirmojo dešimtuko naujų automobilių pardavimo kritimą dar fiksavo „Volkswagen“ (-14 proc.) ir „Chevrolet“ (-22 proc.). Prekyba kitų markių mašinomis – tiktai kilo. Ir didžiausiu, net 32 proc. siekiančiu šuoliu galėjo pasigirti Japonijos „Toyota“.

Šluoja sandėlius

Dar įstabiau, kad iš dešimties markių naujų automobilių, kurių rusai lapkričio mėnesį nupirko daugiausia, tiktai viena „Lada“ buvo vietinės kilmės. Vadinasi, Rusijos premjero Dmitrijaus Medvedevo išgirtoji utilizacijos programa tebuvo graži viešųjų ryšių akcija. Daug didesnę reikšmę rinkai turėjo katastrofiškas rublio nuvertėjimas.

Beje, tai atsispindi ne tik naujų automobilių rinkoje. Lietuvos SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda vienoje televizijos laidoje sakė, kad pastaruoju metu Rusijos gyventojai ir įmonės už tiesiog akyse paprastais popierėliais virstančius rublius graibsto viską, kas atvežta iš užsienio. G. Nausėdos teigimu, Rusijos gyventojai puikiai supranta, jog senomis kainomis užsienyje nupirktos prekės taip smarkiai dėl nuvertėjusios Rusijos valiutos nepabrango, kaip tai atsitiks, kai rusų verslininkai įsigis naujas prekių partijas. JAV doleriais ar eurais jos kainuos tiek pat, kiek ir anksčiau, tačiau kainos rubliais bus pašokusios, galbūt - netgi labai žiauriai.

Laukia visiškas sąstingis?

EVA pateiktus duomenis patvirtina ir skelbiama Rusijos verslo dienraščio „Vedomosti“ informacija. Anot jo, Rusijoje atsiranda užsieninių automobilių deficitas.

„Automobilių platintojai nustoja tiekti mašinas pardavėjams, o pardavėjai savo ruožtu stabdo pardavimą klientams. Tyrimų agentūros „Avtostat“ duomenimis, net 23 gamintojai nuo gruodžio pradžios padidino automobilių kainas“, - pažymėjo leidinys.

Kaip teigiama dienraštyje „Vedomosti“, griežtėja ir naujų automobilių įsigijimo sąlygos. Tarkim, užpraėjusį pirmadienį Vokietijos BMW informavo pardavėjus, kad už gaunamus automobilius reikia atsiskaityti per dvi dienas. „Jaguar“ ir „Land Rover“ stabdė nuo gruodžio 19-osios tiekimą tam, kad perskaičiuotų automobilių kainas. „Rover“ kainas pakoregavo dar lapkritį.

Kaip praneša "Vedomosti", dėl rublio kritimo trys didieji Rusijos naujų automobilių importuotojai – „Major“, „Avilon“ ir „Transtechservis“ laikinai nustojo pardavinėti mašinas.

„Pardavimo sustabdymas – laikina priemonė, kurios imtasi dėl to, kad kainos mūsų salonuose dar nepatikslintos,“ – paaiškino Viačeslavas Zubarevas, „Transekspres“ generalinis direktorius.

Bendrovę pasiekė informacija, kad koreguojamos kainos, ir dėl to prireikė stabdyti pardavimą. Automobiliai negali būti parduodami pigiau, nei pardavėjas juos gauna iš tiekėjo. Tai žaibiškai nuvertėjančio Rusijos rublio pasekmė.

„Pardavėjams tokiu atveju nėra ko išparduoti viso sandėlio. Rinkoje deficitas, perkami ir tie automobiliai, kurių kainos jau pakeltos“, – cituojamas dar vieno importuotojo - „Auto-dealer“ vadovas Olegas Dackivas.

Kai kurių ekspertų nuomone, tai yra konvulsijos prieš visišką sąstingį, kuris Rusijos naujų automobilių rinkos laukia jau pačioje artimiausioje ateityje. Gaudami per mėnesį net ir kelias dešimtis tūkstančių rublių, kurių reali vertė geriausiu atvejus tesieks kelias dešimties JAV dolerių, rusai vargu ar galės įsigyti naują mašiną net ir ketindami pirkti ją išperkamosios nuomos būdu.

Naujų automobilių, kuriais geriausiai prekiauta Rusijoje 2014 m. lapkričio mėn., dešimtukas

VietaMarkėParduota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Lada“30 402-17
2.„Kia“20 678+19
3.„Renault“19 170+8
4.„Hyundai“16 15415 539
5."Toyota“15 952+32
6."Nissan“15 566+7
7.'Volkswagen“11 081-14
8."Chevrolet“10 545-22
9."Mitsubishi“7846+11
10."Škoda“7604+3

Šaltinis: EVA

*Palyginti su 2013 m. lapkričiu

Naujų automobilių, kuriais geriausiai prekiauta Rusijoje 2014 m. sausio-lapkričio mėn., dešimtukas

VietaMarkėParduota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Lada“351 992-16
2.“Kia”175 491-4
3.“Renault”175 268-8
4.“Hyundai”164 396-2
5.“Toyota”144 418+3
6.“Nissan”141 879+10
7.“Volkswagen”114 200-20
8.“Chevrolet”109 687-30
9.“Škoda“78 223-1
10.“Mitsubishi”67 432-4

Šaltinis: EVA

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"