TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusams gresia persėsti į sovietinius „dinozaurus“

2014 09 16 6:00
Toli praeityje liko tie laikai, kai Rusijos pirkėjai galėjo nevaržomai rinktis jų kišenę atitinkančius iš Vakarų atvežtus naudotus automobilius.   LŽ archyvo nuotrauka

Rusijoje vis garsiau šnekama apie tai, kad atsakant į naujas Europos Sąjungos (ES) sankcijas gali būti visiškai uždraustas naudotų automobilių įvežimas į šalį. Naujas valdžios draudimas Rusijos automobilių parką nusviestų atgal į tolimus sovietinius laikus.

1998 metų gamybos „Lada 21099“ - už 70 tūkst. rublių (apie 5 tūkst. litų), 1998 metų visureigis UAZ („Buchanka“) - už 85 tūkst. rublių (apie 6 tūkst. litų), 1994 metų laidos keturiais ratais varoma „Lada 2121 4x4 Niva“ - už 55 tūkst. rublių. Iš tokių ir panašių automobilių jau greitai teks rinktis rusams, nes kitų naudotų mašinų paprasčiausiai neliks. Važinėjanti dar nuo sovietų laikų gamintais automobiliais šių laikų Rusija gali atrodyti lyg koks Jūros periodo parko analogas. Skirtumas tik tas, jog vietos žmonės su „dinozaurais“ ne kovotų, o jais važinėtų.

Toks scenarijus – jau ranka pasiekiamas. Atsakydama į ES sankcijas Rusija ketina uždrausti naudotų europietiškų automobilių įvežimą į savo šalį. Kol kas dauguma paprastų rusų važinėja palyginti kokybiškais užsienyje pagamintais automobiliais. O naujausi rusų valdžios grasinimai greičiausiai skirti pamokyti vienai aktyviausių antirusiško bloko šalių Lietuvai, iš kurios kadaise į Rusiją automobiliai būdavo gabenami net traukiniais.

Rusams smūgiuoja savi

Tačiau mūsų šalis rusų sankcijų padarinių nepajus. Statistikos departamento duomenimis, pavyzdžiui, šiemet per antrąjį ir trečiąjį ketvirčius tiesiogiai į Rusiją buvo eksportuota juokingas kiekis naudotų automobilių - vos 3661. Tai net triskart mažiau nei 2013-ųjų sausį-birželį, ir dešimtimis kartų mažiau nei per tą patį laikotarpį ankstesniais metais. Todėl nuo savo valdžios veiksmų greičiausiai ir vėl kentės patys rusai.

Rusija nesimoko iš karčių praeities pamokų. Ši šalis ir anksčiau visaip stengėsi riboti palyginti pigių ir daug kokybiškesnių mašinų net už naujas šioje šalyje gaminamas „Lada“ ar „Niva“ įvežimą. Iki šiol bene stipriausias smūgis iš Europos gabenamų naudotų mašinų rinkai buvo suduotas pernai rugsėjį, kai įvežamoms į Rusiją mašinoms buvo pradėtas taikyti vadinamasis utilizacijos mokestis. Rusija jo netaiko savo šalyje pagamintiems automobiliams, todėl ES dėl diskriminacijos Bendrijos teritorijoje veikiantiems gamintojams kreipėsi į Pasaulinę prekybos organizaciją (PPO). Kol ši formulavo savo išvadas, prasidėjo Rusijos invazija į Ukrainą, sankciją karas, ir dabar jau visai nesvarbu, ką pasakys PPO.

Bent jau per Lietuvą plaukusių naudotų automobilių srautą rusai sustabdė. Tačiau ką iš to laimėjo? Kuo puikiausiai padėtį Rusijos rinkoje atskleidžia vietos portalo drom.ru daromos apžvalgos atskiruose regionuose. Tarkim, rugpjūčio apžvalga atskleidė, kad rusų provincijose šluote šluojami naudoti rusiški automobiliai. Populiarios ir Vakaruose bei Japonijoje pagamintos naudotos mašinos. Tačiau jų katastrofiškai trūksta. „Automobilių pardavimo aikštelėse žiojėja daug laisvų vietų“, - pažymi portalas.

Turgus ištuštino akimirksniu

Štai kaip drom.ru aprašo Omsko naudotų automobilių rinką: „Rugpjūtis miesto naudotų automobilių prekybininkams buvo gana neblogas. Ypač antroji mėnesio pusė, kai į turgus plaukė pirkėjų minios, o nupirktų mašinų skaičius augo lyg ant mielių. Populiariausi tarp pirkėjų buvo 50 000–200 000 rublių (3500–14 200 litų) kainavę rusiškos gamybos modeliai: priekiniais ir visais keturiais ratais varomos „Lados“, taip pat „klasika“ su tiesioginiu įpurškimu. Noriai pirktos ir 10-15 metų japoniškos mašinos, taip pat 300 000-350 000 rublių (21 000–25 000 litų) kainuojantys dvejų trejų metų kiniški automobiliai. Labai paklausūs ir brangesni, nuo 500 000 rublių (35 500 litų) kainuojantys japoniški, korėjietiški ir europietiški naudoti automobiliai.“

Portalas pažymi, kad prieš naujus draudimus, kuriuos naudotiems automobiliams žada įvesti Kremlius, prasidėjęs pirkėjų antplūdis ištuštino ir Omsko, ir kitų Rusijos miestų naudotų automobilių pardavimo aikšteles. Pasak drom.ru, jas prekeiviai galbūt vėl papildys rudenį. Tačiau turgūs gali likti ir nepapildyti, jei bus uždraustas naudotų užsienio gamybos mašinų importas. Tada rusams teliks galimybė įsigyti 20 metų ar dar senesnes rusiškos gamybos mašinas, nes netgi apynaujas Rusijoje pagamintas mašinas, kol jos važiuoja, vargu ar kas parduos. Rusijoje dėl Vakarų įvestų sankcijų yra didžiulė infliacija, rublis staigiai nuvertėja, ir pardavęs seną mašiną rusas vargu ar galės įsigyti naują Rusijoje pagamintą.

***

FAKTAI

Autostat.ru duomenys rodo, kad nepaisant visų anksčiau įvestų papildomų mokesčių importuojamiems naudotiems automobiliais 2014 metais jų pardavimas Rusijoje vis tiek augo. Per pirmus šių metų aštuonis mėnesius Rusijoje buvo nupirkta 3,97 mln. naudotų mašinų, arba 9,6 proc. daugiau nei pernai nuo sausio iki rugpjūčio. Tuo pat metu naujų mašinų prekyba krito 12,1 proc. - iki 1,58 mln. automobilių. Ekspertai abejoja, ar tikrai prie šitos skaičius bus pridėtas bent dešimtadalis iš tų keturių milijonų, kuriuos nupirkdavo naudotų automobilių gerbėjai.

Tiesa, rusams žadamos 30 000-40 000 rublių (2000 - 3000 litų) sieksiančios kompensacijos, jei pardavę senas savo mašinas sutiks įsigyti Rusijoje pagamintas naujas. Tačiau ekspertai abejoja, ar ši priemonė galėtų atgaivinti merdinčią Rusijos naujų automobilių parką. Priežastis - nežabota infliacija. Pavyzdžiui, neseniai paskelbta, kad naujoji „Lada Priora“ kainuos 474 300 rublių, arba 33 667 litus, vietoj žadėtų 350 000 rublių (24 844 litų). Ar automobiliui pabrangus 124 300 rublių (8823 litai) dėl infliacijos, klausia ekspertai, galėtų padėti iki keturiasdešimt tūkstančių sieksianti kompensacija?

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"