TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusams nebereikia nei ižų, nei okų, nei žiguliukų

2015 06 10 6:00
Nors rusai vis dar mielai važinėja senais IŽ markės automobiliais, naujų jau niekas nebeperka.  Gamintojo nuotrauka

Rusijos automobilių statistikos agentūra „Autostat“ paskelbė iškalbingus duomenis, kurie rodo, kad per pastaruosius dešimt metų rusiškos gamybos naujų automobilių rinkos dalis jų tėvynėje sumenko nuo 57,5 proc. 2005-aisiais iki 22,5 proc. 2015 metais.

Nors pagal oficialią versiją putinistinėje Rusijoje vakarietiškos vertybės vis labiau praranda savo svarbą, Senojo žemyno automobilių prekės ženklų populiarumas nuo 2005-ųjų iki šių metų į viršų šovė net 3,7 karto (prieš dešimtmetį naujos europietiškos markės Rusijoje užėmė 7,3 proc. rinkos, šiemet – 27,8 proc.).

Pasak „Autostat“, lyginant 2005 ir 2015 metus aiškėja, jog labiausiai, net penkis kartus, išaugo kiniškų automobilių dalis Rusijos naujų lengvųjų mašinų rinkoje. Korėjietiškų automobilių populiarumas padidėjo dukart, japoniškų – pusantro karto.

Dėl savo nesėkmių kaltina „užsieniečius“

„Autostat“ ekspertai atkreipia dėmesį, kad iš Rusijos automobilių gamintojų per pastarąjį dešimtmetį labiausiai nukentėjo legendinis „AvtoVAZ“, kuris Toljačio ir kituose miestuose nuo konvejerio ridena automobilius „Lada“. „2005 metais „AvtoVAZ“ užėmė beveik pusę (48,7 proc.) Rusijos naujų automobilių rinkos, tačiau 2015-aisiais ta dalis siekė jau tik 17,7 proc. (nuosmukis sudarė apie 30 proc.)“, - konstatavo „Autostat“ ekspertai.

Įstabu, tačiau gamintojo „AvtoVAZ“ dėl jo paties nesėkmių Rusijos naujų automobilių rinkoje ekspertai nekaltina. Esą Toljačio gamykla jau kelerius metus balansuoja ant kracho ribos dėl to, kad rusai pirko vis daugiau ne rusiškos kilmės mašinų, o tai neva kone automatiškai mažino „AvtoVAZ“ gaminamų lengvųjų automobilių dalį rinkoje. Ataskaitoje apie tai sakoma be užuolankų: „Labiausiai dėl augusio „užsieniečių“ populiarumo nukentėjo „AvtoVAZ“. Ir – nė žodžio apie prastą „Lados“ ir kitų Toljatyje gaminamų automobilių kokybę, žlugusią jų reputaciją Rusijoje ir už jos ribų, kitas su Rusijos automobilių pramone prie visiško kracho vedančias bėdas.

Atrodo, didžiausias džiaugsmas Rusijos žiniasklaidai buvo pažymėti, kad nuo 2005-ųjų iki 2015 metų dar daugiau nei rusiškų krito amerikietiškų lengvųjų automobilių dalis. „Meilės „amerikiečiams“ Rusijoje tapo mažiau: jų populiarumas per dešimt metų krito du kartus“, - „Avtostat“ ekspertų ataskaitą piktžiugiškai komentuoja portalas kolesa.ru. Pagal „Autostat“, Amerikoje atsiradę automobilių prekės ženklai 2005 metais Rusijoje užėmė 45 proc. vietos naujų lengvųjų mašinų rinkos, o 2015 metais – 14,7 procento.

Pardavimas pasiekė dešimtmečio žemumas

Tačiau ylos maiše nepaslėpsi. Per pastaruosius dešimt metų katastrofiškai krito ne tik Rusijos gamintojų dalis jų pačių rinkoje, bet ir sumažėjo visų be išimties rusiškos kilmės naujų automobilių markių.

Labiausiai - visu 100 proc. - per dešimt metų sumenko IŽ ir mažųjų „Oka“ populiarumas. Šios markės 2005-aisiais tesugebėjo užimti atitinkamai 1 proc. ir 3 proc. rinkos, šiemet – apskritą nulį.

„Avtostat“ pateikiami duomenys rodo, kad „Lados“ rinkos dalis Rusijoje nuo 2005 iki 2015 metų krito lygiai tiek pat, kiek ir jų gamintojo „AvtoVAZ“ - 31 procentu. Agentūros duomenimis, mažiausiai per dešimtmetį sumenko GAZ populiarumas – vos 0,6 procento.

Naujų automobilių statistikos agentūra taip pat atkreipia dėmesį, kad 2005-aisiais Rusijoje buvo parduota tiek pat naujų automobilių, kiek jų planuojama parduoti šiais metais (1,45 mln.).

Rusijos automobilių rinkos pokyčiai pagal mašinų kilmės regioną 2005-2015 metais

RegionasUžimta rinkos dalis 2005 m. (proc.)Užimama rinkos dalis 2015 m. (proc.)Pokytis (kartais)
Rusija57,522,5:2,5
Europa7,327,8x3,7
Pietų Korėja11,122x2
JAV4514,7:3
Kinija0,41,9x5.

Šaltinis: "Autostat".

Naujų automobilių markės, kurių rinkos dalis Rusijoje augo labiausiai 2005-2015 metais

VietaMarkėUžimta rinkos dalis 2005 m. (proc.)Užimama rinkos dalis 2015 m.(proc.)Pokytis (proc.)
1."Kia"1,79,7+8
2."Renault"2,27,3+5,1
3."Hyundai"610,4+4,4
4.Volkswagen"14,7+3,7
5."Nissan"3,26,5+3,3
6."Škoda"0,53,8+3,3
7."Mercedes-Benz"0,33,4+3,1
8."Toyota"4,26+1,8
9.BMW0,42+1,6
10."Audi"0,41,6+1,2.

Šaltinis: "Autostat".

Naujų automobilių markės, kurių rinkos dalis Rusijoje labiausiai krito 2005-2015 metais

VietaMarkėUžimta rinkos dalis 2005 m. (proc.)Užimama rinkos dalis 2015 m. (proc.)Pokytis (proc.)
1."Oka"30-100
2.10-100
3."Lada"48,717,7-31
4."Ford"4,21,5-2,7
5."Daewoo"3,41,4-2
6."Chevrolet"4,62,8-1,8
7."Mitsubishi"3,82,4-1,4
8.GAZ3,22,6-0,6
9."Suzuki"0,70,3-0,4
10."Honda"0,60,2-0,4.

Šaltinis: "Autostat".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"