Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Rusams vis dar mieliausios sovietinės mašinos

 
2017 05 17 14:30
Buvusios Sovietų Sąjungos piliečiams Vakarų rinkai skirta "Lada Samara" tapo prieinama tik vadinamosios "perestroikos" laikais apie 1988-1989 metus. 
Buvusios Sovietų Sąjungos piliečiams Vakarų rinkai skirta "Lada Samara" tapo prieinama tik vadinamosios "perestroikos" laikais apie 1988-1989 metus.  "Scanpix" nuotrauka

Rusijos statistikos agentūros neatskleidžia, koks yra vidutinis šios šalies lengvųjų automobilių senumas, tačiau žiniasklaidoje nuolat pabrėžiama, jog „autoparkas“ sensta. O portalas „Kolesa“ atkreipia dėmesį dar ir į tai, kad šiandien rusai dažniausiai iš antrų rankų perka vietos gamybos automobilius, kurie „jau seniausiai yra negaminami“.

Palyginti su ankstesniais keleriais metais, naujų ir naudotų automobilių rinkos padėtis Rusijoje jau nebėra visiškai beviltiška. Per krizę, kuri lydėjo įžūlią Ukrainos Krymo aneksiją, pasiekus absoliutų dugną, kai kristi daugiau nebėra kur, lyg ir bandoma atsispirti. Tarkim, portalo aebrus.ru duomenis, 2016 metais Rusijos naujų automobilių rinka, palyginti su 2015-aisiais, augo 2,6 proc. Pernai rusai nupirko 451 945 naujas lengvąsias mašinas, 2015 metais – 440 372. Per pirmus keturis šių metų mėnesius Rusijoje buvo nupirkti 129 476 nauji automobiliai, arba 2,6 proc. daugiau nei 2016 metų sausį-balandį (121 152).

Populiariausias – „Lada Samara“

Šiais metais po ilgo sąstingio stiebėsi ir Rusijos naudotų lengvųjų mašinų rinka. 2017 metų pirmąjį ketvirtį rusai įsigijo apie 1,1 mln. anksčiau važinėtų automobilių, arba 1,4 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais. Rusų automobilių statistikos agentūros „Autostat“ duomenimis, rusai netgi mažiau pirko savos gamybos senų automobilių ir gręžėsi į kokybiškesnius vakarietiškus. Agentūra praneša, kad naudotų vietos gamybos lengvųjų mašinų populiarumas tarp rusų šių metų sausį-kovą, palyginti su 2016 metų pirmu ketvirčiu, sumenko 1,8 proc. (per tris pirmuosius buvo realizuota 343,8 tūkst. rusiškų naudotų lengvųjų mašinų), o Vakarų gamybos pakilo 2,9 procentais.

Tačiau geriausiai Rusijos vairuotojų perkamas lengvojo automobilio modelis ir toliau liko rusiškas. Tai – „Lada Samara“, kurio negamina nuo 2013 metų. 1984 metais Toljatyje (Rusija) nuo konvejerių pradėjęs riedėti „Samara“ sovietiniais laikais buvo skirtas išimtinai ne Sovietų Sąjungos, o Vakarų rinkai. Aišku, „Lada Samara“ kokybė irgi buvo geresnė nei automobilių, kuriuos pagal paskyras komunistų valdomoje šalyje leisdavo įsigyti paprastiems piliečiams. Kokybiškiau nei įprastai pagamintos „Lada Samara“, savaime aišku, yra ir ilgaamžiškesnės, labai pigios, todėl jos vis dar mielos ir 2017 metų rusams.

„VAZ 2101“ už šimtą eurų

Iš dešimties pirmo ketvirčio populiariausių naudotų Rusijoje populiariausių lengvųjų automobilių nėra nė vienos ne vietinės gamybos. Tai liudija elgetiškai menką paprastų rusų perkamąją galią. Pusės dešimtuko automobilių gamyba jau seniausiai sustabdyta, o iki šiol nuo konvejerių rieda „Lada Priora“, „Lada 4x4“, „UAZ Patriot“, „Lada Kalina“ ir „Lada Granta“. Tiesa, pastarieji du automobiliai šiandien nebėra tikrieji rusiški, tai – mišrūnai su korėjietiškais atitinkamai „Datsun mi-DO“ ir „Datsun on-DO“.

Savitumu išsiskiria „Lada Klasika“ automobilių šeimyna, kurią sudaro dar nuo 1970 metų pradėti gaminti 5 legendiniai modeliai. Žinoma, sovietiniams vairuotojams didžiausią nostalgiją kelia sedanas „VAZ 2101“, kurio prototipas buvo legendinis „Fiat 124“. Nors „VAZ 2101“ gamyba buvo sustabdyta dar 1988 metais, Rusijoje šis modeliukas vis dar – viena populiariausių mašinų, perparduodamų iš rankų į rankas. Populiarumo paslaptis paprasta – itališko platformoje pagaminta mašina kainuoja vos kelis tūkstančius rublių (2017 metų gegužės 17 dienos rublio kurso euro atžvilgiu buvo 62,3 rublio).

Populiariausių naudotų automobilių dešimtukas Rusijoje, 2017 m. I-III mėn.

VietaModelisPardavimo rezultatas(vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Lada Samara“88 800–6
2.„Lada Klasika“59 000–8
3.„Lada 2110“51 500–5
4.„Lada Priora“37 300+5
5.„Lada 4×4“26 000–2
6.„Lada Kalina“25 200+7
7.„Lada Granta“15 200+29
8.GAZ 31106 000–14
9.„Oka“5 100–6
10.„UAZ Patriot“4 000+ 23

*Palyginti su 2016 m. I ketv.

Šaltinis: „Avtostat“.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"