TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijoje verda mūšis dėl geležinkelio tarifų

2015 09 09 6:00
Dabartiniais "Rusijos geležinkelių" krovinių vežimo tarifais labiausiai nepatenkinti vietos metalurgai. LŽ archyvo nuotraukos

Pasikeitus vadovams bendrovė „Rusijos geležinkeliai“ („Rossijskije železnyje dorogi“ - RŽD) planuoja dideles reformas: per tris mėnesius keisti krovinių vežimo tarifus ir netgi pradėti veiklų atskyrimą. Lietuvos geležinkelininkai siūlo nedaryti toli siekiančių išvadų, kol Rusijoje nepriimti oficialūs sprendimai.

Apie "Rusijos geležinkelių" pagrindus tariamai sudrebinsiančias reformas savaitės pradžioje publikaciją paskelbė portalas „Komersant“. Teigiama, kad pokyčių gaires penktadienį vykusiame Rytų ekonomikos forume tariamai paviešino naujasis RŽD vadovas Olegas Beloziorovas. Jis pakeitė anksčiau "Rusijos geležinkelių" bendrovei vadovavusį Vladimirą Jakuniną, kuris kadaise dirbo ir Sovietų Sąjungos slaptosios policijos KGB sistemoje. O. Beloziorovas kilęs iš Sankt Peterburgo, kuriame savo karjerą pradėjo ir dabartinis Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas.

Iš „Komersant“ publikacijos „Olegas Beloziorovas pažadėjo krovinių vežimo tarifų reformą“ aiškėja ir tai, kokia galėjo būti formali V. Jakunino atleidimo iš labai įtakingo RŽD vadovo posto priežastis. Buvęs "Rusijos geležinkelių" vadovas yra kaltinamas nepagrįstai kėlęs krovinių vežimo tarifus žaliavas eksportuojančioms vietos įmonėms, tarp kurių, pavyzdžiui, minimos labai įtakingos metalurgijos pramonę valdančios bendrovės „Evraz“, „Metalloinvest“ ir kt.

Kaltina net dėl pelno

Pasak „Komersant“ publikacijos, RŽD pastaruosius dešimt metų pralaimi konkurencinę kovą tiems vežėjams, kurie Rusijoje gabena krovinius automobilių keliais ar upių transportu. Tai dėl to, teigiama publikacijoje, kad vadovaujant O. Jakuninui "Rusijos geležinkeliams" trūko lankstumo taikant tarifų politiką, esą nebuvo operatyviai reaguojama į sparčiai besikeičiančią ekonominę situaciją.

Neva kai RŽD 2015 metais dar kartą pakėlė krovinių vežimo tarifą, užsakovams tapo naudingiau didesniu nei 2,5 tūkst. kilometrų atstumu krovinius gabenti upių transportu ar sunkvežimiais nei geležinkeliais: „Rusijos geležinkelių“ konkurencingumas smunka, o tų kompanijų, kurios krovinius veža automobilių keliais, jis auga po 5-10 proc. kasmet.“

„Komersant“ teigimu, Rusijos valdžia kritiškai vertina net tai, kad, pavyzdžiui, 2015 metų pirmąjį pusmetį "Rusijos geležinkeliai" dirbo pelningai. „Sausį-birželį RŽD pajamos išaugo 11,4 proc. - dėl padidintų krovinių vežimo tarifų, tarp jų – ir eksportui skirtiems kroviniams. RŽD grynasis pelnas per tą patį laikotarpį formaliai išaugo 37 kartus – nuo 0,7 mlrd. Rusijos rublių (matyt, turimas omenyje pirmasis 2014 metų pusmetis – aut.) iki 26 mlrd. Rusijos rublių (atitinkamai nuo 9,2 mln. eurų iki 0,35 mlrd. eurų). <...> Pirmąjį pusmetį RŽD indeksavo savo tarifus sparčiau nei kitos valstybinės monopolijos (vidutiniškai 10,5 proc., palyginti su 7,5 proc.) ir sukėlė krovinių vežimo užsakovų nepasitenkinimą“, - rašoma publikacijoje.

Olegas Beloziorovas

Kliuvo nuo eksportuotojų

Iš „Komersant“ publikacijos aiškėja ir tai, kas labiausiai piktinasi RŽD pakeltais tarifais. Pasirodo, labiausiai jais nepatenkinti metalurgijos pramonės atstovai, geležinkeliais dažniausiai vežantys geležies rūdą ir jos gaminius. „Novolipecko metalurgijos kombinato (LMK) viceprezidentas Sergejus Licharevas sako, kad dabartiniai RŽD krovinių vežimo tarifai netenkina nei LMK, nei susivienijimo „Rusijos plienas“, nei kitų svarbiausių užsakovų“, - pažymima publikacijoje.

Pasak jos autorių, rugpjūtį atlikus RŽD vadovų kaitą bendrovė planuoja per tris mėnesius „pateikti naujus tarifus“. Bent jau tokį planą Rytų ekonomikos forume, vykusiame penktadienį, esą atskleidė O. Beloziorovas. Anot jo, „galutinai suderinti naujus tarifus“ gali užtrukti net pusantrų metų. Naujasis RŽD vadovas patikino, kad pirmiausia tarifai bus mažinami Tolimųjų Rytų, o vėliau – ir kitiems užsakovams. Žinoma, nepamiršta paminėti, kad tokį pavedimą RŽD davė pats V. Putinas.

Informacija gali būti nepatikima

„Komersant“ publikacija atkreipia dėmesį ir į kitus, dar radikalesnius pasiūlymus, kaip pagerinti "Rusijos geležinkelių" efektyvumą. Esą rugsėjo 3 dieną susirinkusi RŽD paslaugų vartotojų taryba net siūlo iki 2018 metų atskirti "Rusijos geležinkelių" veiklas, nors iki tol RŽD panašiam įvykių scenarijui aklai priešinosi.

Neva atskyrus infrastruktūrą nuo krovinių ir keleivių vežimo atsirastų galimybė ir kitoms bendrovėms gabenti krovinius Rusijos geležinkeliais, o tai mažintų vežimo tarifus. Valdyboje esą netgi skaičiavo, kad 2020 metais monopoliją iki šiol turėjusi RŽD vežtų tik 80 proc. krovinių, o visa likusią dalį – kitos krovinių vežimo geležinkeliais įmonės.

Lietuvos krovinių vežimo monopolininkė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) į įvykius Rusijoje bent jau kol kas pareiškė žiūrinti ramiai. „Kol nėra oficialaus pareiškimo dėl krovinių vežimo tarifų mažinimo, ką nors komentuoti sunku. Lietuvą jau ne kartą buvo pasiekusi informacija apie krovinių vežimo geležinkeliais įkainių Rusijoje didinimą ar jų mažinimą, o vėliau ji nepasitvirtindavo. Palaukime, kol turėsime tikslesnių žinių“, - tokį komentarą „Lietuvos žinioms“ pateikė LG atstovas Vidmantas Gudas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"