TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos aviacija priminė save

2009 08 26 0:00
Daugiausia lankytojų dėmesio sulaukė Rusijos mokslininkų šedevras - pirmasis pasaulyje viršgarsinis keleivinis lėktuvas Tu-144. Jo dominavimas civilinėje aviacijoje liūdnai baigėsi prieš 30 metų.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Nepaisydama sunkmečio Rusija demonstruoja, kad civilinė ir karinė aviacija šalyje išgyvena renesansą. Tuo buvo galima įsitikinti per tarptautinę aviacijos ir kosminės technikos parodą MAKS 2009, praėjusią savaitę vykusią netoli Maskvos.

Dar prieš oficialų MAKS 2009 atidarymą šventinę nuotaiką aptemdė nelaimė. Per treniruotes, rengdamiesi parodos atidarymui, ore susidūrė du naikintuvai Su-27 iš pilotažo grupės "Russkije vitiazi". Žuvo grupės vadas pulkininkas Igoris Tkačenka.

Nors ir įvyko tragedija, renginio scenarijus nebuvo pakeistas. Nuo 1993-iųjų kas dvejus metus pamaskvyje vykstančioje tarptautinėje aviacijos ir kosminės technikos parodoje MAKS 2009 daugybė Rusijos ir nemažai užsienio kompanijų pristato civilinės aviacijos, karinės technikos ir kosminių technologijų naujoves. Akylai milicijos ir specialiųjų pajėgų saugomoje teritorijoje, į kurią patekti galima tik perėjus griežtą patikrą, susirinko tūkstančiai aviacijos mėgėjų ir profesionalų.

Didžiuliame oro uoste, įsikūrusiame Maskvos miesto pašonėje Žukovske, praėjusią savaitę vienas šalia kito stovėjo išsirikiavę maži ir dideli lėktuvai, sraigtasparniai ir karinės aviacijos šedevrai, o virš galvų zujo civiliniai orlaiviai ir dangų skrodė naikintuvai. Uždaruose paviljonuose buvo demonstruojama kosminė technika ir naujausi šios srities laimėjimai.

Beveik visą dieną, išskyrus keletą nedidelių pertraukų, parodos lankytojai kėlė galvas ir žiūrėjo į dangų, kur savo gebėjimus, galią ir išskirtinumą rodė civiliniai laineriai ir naikintuvai. Vos tik jie pakildavo, susikalbėti tapdavo neįmanoma - ausį rėždavo daugiau kaip 120 decibelų garsas. Galėjai jausti, kaip po kojomis dreba žemė. Įvairūs triukai ir pavojingai manevrai daugiausia buvo atliekami Rusijoje pagamintais lėktuvais, tačiau netrūko ir užsienio šalyse sukurtų skraidančių aparatų pasirodymų.

Parodai apžiūrėti prireikė daug laiko ir ištvermės. Norėdamas pamatyti visus lauke stovinčius eksponatus, turėjai pėdinti ne vieną kilometrą. Uždaruose paviljonuose galėjai iš arčiau susipažinti ne tik su civilinės aviacijos pramone, bet ir su kosminės technikos stebuklais. Tie, kuriems pasisekė, išbandė įvairių lėktuvų simuliatorius ir bent iš dalies pajuto tai, ką danguje jaučia pilotai. Parodoje nestigo stendų, kuriuose buvo galima pamatyti ir įvertinti naujausias dizaino bei technologijų įdomybes - nuo kuklios ekonominės klasės iki rusams būdingos prašmatnios ir tviskančios verslo klasės.

Nors didžiulėje oro uosto teritorijoje stovėjo šimtai lėktuvų, didžiausią lankytojų susidomėjimą kėlė legendinis rusų Tu-144. Norėjusieji bent akies krašteliu pamatyti šio padangių šedevro saloną eilėje laukė kone pusdienį. Lėktuvas išgarsėjo todėl, kad tai buvo pirmas pasaulyje keleivinis laineris, prieš 40 metų viršijęs garso greitį. Pirmą kartą Tu-144 prototipas pakilo į orą 1968-ųjų gruodžio 31 dieną - dviem mėnesiais anksčiau už prancūzų "Concorde" viršgarsinį orlaivį.

1978 metais Tu-144 patyrė katastrofą, kuri tebėra mįslinga iki šiol. Apie ją aviacijos pasaulyje diskutuojama ir šiandien. Dėl šios nelaimės ir tais pačiais metais pasikartojusių gedimų pirmasis pasaulyje viršgarsinis lėktuvas daugiau į dangų nebepakilo. Panašiai, tik daug vėliau, baigėsi ir prancūzų "Concorde" viešpatavimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"