TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos krovinių vežimo rinką apima panika

2015 02 03 6:00
Labiausiai Vakarų sankcijų poveikį pajuto Rusijos jūrų uostai - 2014-aisiais krovinių apyvarta juose krito net ketvirtadaliu.  LŽ archyvo nuotrauka

2014-aisiais Rusijos krovinių apyvarta, palyginti su ankstesniais metais, sumenko 0,1 proc. - iki 5,076 trln. tonkilometrių. Rusams tai pranašauja didelę ekonominę recesiją.

Ekonomikos ekspertai žino, kad prieš prasidedant bet kuriai ūkio krizei pirmiausia sumažėja krovinių vežimo apimtis. Anot Rusijos valstybinės naujienų agentūros TASS, pernai iš keturių – oro, geležinkelių, automobilių ir laivų - transporto rūšių nuosmukis fiksuotas dviejose. Ypač krito (net 20,2 proc., iki 5,2 mlrd. tonkilometrių) krovinių gabenimas per jūrų uostus. Automobilių keliais 2014-aisiais rusai vežė 246,7 mlrd. tonkilometrių krovinių, arba 1,4 proc. mažiau negu 2013 metais. Teigiamas pokytis fiksuotas geležinkelių (+4,6 proc.) ir oro transporto (+2,8 proc.) sektoriuose. Traukiniais ir lėktuvais Rusijoje 2014-aisiais buvo gabenta atitinkamai 2,298 trln. tonkilometrių ir 5,2 mlrd. tonkilometrių krovinių.

Nerimą rusams turėtų kelti ir faktas, kad pernai mažiau nei ankstesniais metais šalies geležinkeliais vežta konteinerių (5,28 mln. TEU) – krovinių vežimo jais nuosmukis sudarė 1,3 procento. Krovinių gabenimas konteineriais, kitaip dar vadinamu intermodaliniu transportu, yra pažangiausia transporto rūšis šiuolaikiniame pasaulyje, todėl bet koks atsilikimas šioje srityje labai daug pasako apie vienos ar kitos valstybės transporto perspektyvas.

Oficialiai Rusijos vyriausybė kalba apie papildomus ekonomikos skatinimo paketus, tačiau transporto sektorių tas skatinimas greičiausiai aplenks. Rusų spauda skelbia apie valdžios sprendimą 10,5 proc. sumažinti sumą, kuri kadaise buvo skirta programai "Rusijos transporto sistemos plėtra 2010-2020 metais" finansuoti. Jos projektams iš viso turėjo būti panaudota 27,375 mlrd. rublių (vakar dienos kursu – apie 3,4 mlrd. eurų).

Teigiama, jog atsisakyta palikti ankstesnį finansavimą net paties Rusijos prezidento Vladimiro Putino puoselėto Ust Lugos jūrų uosto (Leningrado sritis) kai kuriems projektams. Pavyzdžiui, buvo apkarpytos 6,3 mlrd. rublių (78,8 mln. eurų) vertės Ust Lugos prekybos uosto šiaurės ir pietų dalių statybos, taip pat – 1,4 mlrd. rublių (17,52 mln. eurų) vertės to paties uosto rekonstrukcijos projektai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"