TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos naujų automobilių rinka – bedugnėje

2015 02 16 6:00
Sausį 80 proc. pardavimų nuosmukį Rusijoje fiksavo ir kinų "Cherry" markė.  Gamintojo nuotrauka

Praėjusių metų pabaigoje rusų valdžios reikštą optimizmą dėl šviesios naujų automobilių rinkos ateities galutinai paneigė net 24,4 proc. kritimą parodęs sausio mėnesio rezultatas. Užsienio gamintojai jau masiškai stabdo mašinų Rusijoje gamybą.

2014-ieji metai Rusijos naujų automobilių rinkoje pasižymėjo įspūdingais nuopuoliais. Europos verslo asociacijos (EVA) duomenimis, labiausiai rinka pernai krito rugpjūčio mėnesį, kai buvo fiksuotas net 25,8 proc. kritimas. Palyginti su tais pačiais 2013 m. mėnesiais, 22,9 proc. rusų rinka traukėsi ir 2014-ųjų liepą, 20,1 proc. - praėjusių metų rugsėjį, 17,3 proc. - praėjusį birželį. Tačiau 2014 metų lapkritį buvo fiksuotas tik 1,1 proc. siekęs rinkos nuosmukis, o praėjusį gruodį ji netgi 2,4 proc. ūgtelėjo. Tada su rusišku užmoju ir buvo pradėta liaupsinti nacionalinė automobilių utilizacijos programa, kurią parašu buvo patvirtinęs Rusijos premjeras Dmitrijus Medvedevas. Pagal ją pridavus seną mašiną naujai įsigyti yra skiriama 50 tūkst. rublių (670 euro) kompensacija su sąlyga, jei perki rusiškos gamybos naują automobilį. Esą pradėta įgyvendinti 2014 metų rugsėjį programa iškart Rusijos naujų automobilių rinką prikėlė iš numirusiųjų.

Ekspertų teisybė

Naujų automobilių rinkų ekspertai dar pernai spėjo, kad praėjusių metų pabaigos pakilimas Rusijoje ilgai netruks. Dėl Vakarų sankcijų žaibiškais tempais rubliui prarandant savo vertę, rusai stengėsi jais kuo greičiau atsikratyti. Iš automobilių salonų buvo šluojamos ir naujos mašinos. Po sausio 1-osios išsekus rublių upeliams sąstingis apėmė ir naujų automobilių pirkėjus.

Iš EVA pateiktų duomenų aiškėja, kad iš 60 asociacijos ataskaitoje paminėtų markių tik 9 sausio mėnesį fiksavo pardavimų augimą. Tarp jų buvo keturios markės, atsidūrusios pagal parduotų transporto priemonių kiekį pirmajame dešimtuke. Iš jų du prekiniai ženklai - „Hyundai“ (+15 proc.) ir „Kia“ (+1 proc.) - priklauso korėjiečiams. Praėjusį mėnesį smagiausiai (+17 proc.) tarp pirmojo dešimtuko markių augo vokiškų „Mercedes-Benz“ pardavimas, o čekiški „Škoda“ automobiliai parodė + 8 proc. augimą.

Kaip rodo EVA statistika, utilizacijos programa visiškai nepadėjo naujiems rusiškiems „Lada“. Jais prekyba sausį, palyginti su tuo pačiu 2014 metų mėnesiu, smuko 26 proc. Nors rusiška markė praėjusį mėnesį vis dar buvo geriausiai parduodamų automobilių Rusijoje sąrašo viršuje (2014 m. sausį rusai nupirko 17 492 naujas „Lada“), jų buvo parduota net 6155 mažiau nei pernai tą patį mėnesį. Tai - didžiausias pardavimo kritimas tarp Rusijoje parduodamų automobilių markių, skaičiuojant jų pardavimą pagal kiekį.

Šimtamilijoninės investicijos – perniek

Katastrofišką padėtį Rusijos naujų automobilių rinkoje patvirtina ir tai, kad dalis užsienio gamintojų jau stabdo gamybą rusų gamyklose. Tiesa, kol kas šnekama apie laikiną darbų sustabdymą.

Dar pernai stabdanti gamybą pareiškė Kalugos mieste veikianti „PSMA Rusia“, atstovaujanti Prancūzijos PSA („Peugeot Citroen-Mitsubishi Motors alliance“ koncerną). Savo Rusijos gamykloje prancūzai rinko „Peugeot 308“ ir „Peugeot 408“ automobilių modelius. 2010-2012 metais gamykloje buvo surenkama apie 125 tūkst. mašinų per metus, o šiais, 2015 metais, buvo jų buvo planuojama gaminti jau net 300 tūkstančių. Tačiau gražus planas virto tiktai rožiniu miražu.

Apie planus stabdyti gamybą praėjusį gruodį skelbėsi ir Vsevoložske veikianti amerikiečių „Ford-Vsevoložk“ gamykla, amerikiečių „General Motors“ padalinys šalia antro pagal dydį Rusijos miesto Sankt Peterburgo, BMW ir kitų vakarietiškų markių automobilius Kaliningrado srityje gaminantis „Avtotor“ .

Nuo vasario 16 iki kovo 6 dienos paskelbė nedirbsianti ir Maskvoje veikianti „Renault Rosija“ gamykla. Jau kuris laikas su pertrūkiais dirba ir „Chevrolet“ surenkantis Amerikos automobilių milžinės „General Motors“ padalinys prie Sankt Peterburgo „GM-Avtovaz“. Dar visai neseniai šios gamyklos planai irgi spindėjo itin dideliu optimizmu. 2012 metais pradėjusi nuo 98 tūkst. automobilių per metus, šiais metais gamykla jau prognozavo surinkinėsianti per tą patį laiką po 230 tūkst. „Chevrolet“. Buvo netgi planuojama į gamybą įtraukti „Avtovaz“ pajėgumus Sibiro Toljačio mieste ir nuo 2015-ųjų surinkinėti po 350 tūkst. automobilių per metus. Tačiau vien sausio mėnesį „Chevrolet“ pardavimas Rusijoje nukrito 68 proc., o gražius planus geriausiu atveju teks atidėti ateičiai.

Jei vis dėlto gamyklas teks apskritai uždaryti, užsienio investuotojams Rusijoje toks scenarijus gresia milžiniškais praradimais. Pavyzdžiui, vien „General Motors“ Rusijoje yra investavusi 1 mlrd. JAV dolerių. Kitų garsių automobilių gamintojų investicijos paprastai prasideda nuo 0,5 mlrd. eurų ir kartais yra didesnės, nei "GM-Avtovaz".

Dešimtukas geriausiai parduodamų Rusijoje automobilių markių 2015 sausio mėn.

VietaMarkėPardavimo rezultatas (vnt.)Pokytis (proc.)*
1."Lada"17 492-25
2."Hyundai"12 707+15
3."Kia"11 346+1
4."Nissan"9101-18
5."Renault"8809-32
6."Toyota"7149-14
7."Volkswagen"6165-28
8."Škoda"5125+8
9."Mitsubishi"3220-36
10."Mercedes-Benz"3175+17.

*Palyginti su 2014 m. sausiu

Šaltinis: AEB

Didžiausią pardavimo nuosmukį Rusijoje patyrusios automobilių markės 2015 sausio mėn.

VietaMarkėPardavimo rezultatasPokytis (proc.)*
1-2."Honda"384-80
1-2."Chery"230-80
3."Peugeot"418 -77
4."Opel"1073-75
5."Suzuki"455-69.

*Palyginti su 2014 m. sausiu.

Šaltinis: AEB.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"