TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos naujų automobilių rinka: visada gali būti blogiau

2015 12 14 6:00
Lapkritį rusai geriausiai pirko naujus korėjietiškus "Hyundai Solaris".  Gamintojo nuotrauka

Europos verslo asociacijos duomenimis, lapkritį naujų lengvųjų mašinų rinka Rusijoje susitraukė labiausiai šiais metais – rusų fiziniai ir juridiniai asmenys įsigijo 131 572 naujus lengvuosius automobilius, arba net 42,7 proc. mažiau nei tą patį mėnesį 2014-aisiais.

Ankstesnis antirekordas priklausė 2015 metų kovui, kai Rusijos rinka susitraukė 42,5 proc. Balandį jos traukimasis sudarė 41,5 proc., ir po to jau imta kalbėti, kad dar giliau kristi nebeįmanoma.

Tačiau lapkritis parodė, jog dugnas dar toli gražu nepasiektas. Teisybę pasakius, jau nei Rusijos, nei užsienio ekspertai turbūt negalėtų pasakyti, ar apskritai galima kalbėti apie kokią nors ribą, ties kuria sustotų naujų mašinų rinkos Rusijoje kritimas. Nebent kurį mėnesį nebūtų parduota nė viena nauja lengvoji mašina.

Vis labiau migloti tampa ir AEB automobilių gamintojų komiteto vadovo Joergo Shreiberio pateisinamai, kodėl naujų automobilių gamintojams ir pardavėjams Rusijos rinkoje iš esmės neliko net vilties žiburėlio tikėtis nors minimalaus pagerėjimo. Šįkart vienas asociacijos vadovų kalbėjo apie tai, kad 2014 metų pabaigoje Rusijos vyriausybei skyrus daugiau pinigų remti toms vietos įmonėms ir piliečiams, kurios pirko naujas vietinės gamybos mašinas, jų buvo įsigyta palyginti daug. Ypač tai pasakytina apie praėjusių metų lapkritį ir gruodį. Esą atsispyrus nuo palyginti aukštos praėjusių metų lapkričio palyginamosios pardavimo bazės, praėjusį mėnesį ir buvo gautas didžiausias 2015 metų pardavimų krytis, kadangi šiemet dėl gilėjančios ūkio krizės rusai beveik nusigręžė nuo naujų mašinų.

Pasak AEB vieno vadovų, nemažo poveikio rinkai turėjo ir Rusijos rublio kurso svyravimai. „Lygiai prieš metus rublis pikiravo, dėl to pirkėjai šturmavo autosalonus stengdamiesi suspėti iki to momento, kol automobilių kainos nepradės atspindėti naujos ekonominės realybės (dėl kritusio rublio kurso nepabrangs – aut.). Nieko panašaus nebuvo šių metų lapkritį, ir tai iš dalies paaiškina, kodėl bėgant metams neigiamas mėnesio pardavimų pokytis vis auga. Metai dar nesibaigė, tačiau tikėtis, kad gruodį pasitaisys reikalai, ypač žinant, jog 2014-aisiais tų metų paskutinis mėnuo buvo geriausias pagal pardavimus, neverta“, – komentavo J.Shreiberis.

Lapkritį rusai vis dar daugiausiai pirko naujas rusiškas „Lada“ (parduotos 21 580 mašinos), nors šios markės parduodami automobilių kiekiai kas mėnesį mažėja. Lapkritį antrą ir trečią vietas populiariausių markių sąraše dalijosi korėjietiški „Hyundai“ (15 101) ir „Kia“ (14 125), ketvirtoje vietoje buvo prancūzų „Renault“ (10 334), penktoje – japonų „Toyota“ (7572).

Naujų automobilių pardavimai Rusijoje 2015 m. pagal mėnesius

MėnuoParduota automobiliųPokytis (proc.)*
Sausis115 390–24,4
Vasaris128 298–37,9
Kovas139 850–42,5
Balandis132 456–41,5
Gegužė125 801–37,6
Birželis140 161–29,7
Liepa131 087–27,5
Rugpjūtis138 670–19,4
Rugsėjis140 867–28,6
Spalis129 958–38,5
Lapkritis131 572–42,7

*Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu.

Pagal AEB.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"