TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos naujų automobilių rinkoje – visiška neviltis

2016 07 14 6:00
Smunkant Rusijos ekonomikai vis daugiau jos piliečių nebeturi lėšų pakeisti naujesniais savo senus ir sunkiai bevažiuojančius automobilius.  "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Rusijos naujų automobilių rinka krenta nesustojamai – 2016 metų birželį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, nuosmukis sudarė 12,5 proc., per pusmetį – 14,1 procento.

Tokius skaičius naujausioje savo ataskaitoje pateikė Europos verslo asociacija (AEB). Jos duomenimis, pirmąjį vasaros mėnesį rusai nupirko 122 633 naujas mašinas, o nuo sausio iki birželio – 672 140, arba 17 562 automobiliais mažiau nei per pirmąjį 2015 metų pusmetį.

Pablogino prognozę

Iki birželio mėnesio Rusijoje veikiančias užsienio kapitalo įmones vienijančios AEB Automobilių gamintojų komiteto pirmininkas Joergas Schreiberis nuolat kalbėdavo apie labai blogą padėtį vietos rinkoje, tačiau nuolat užsimindavo ir apie gamintojus laukiančius pragiedrulius.

Komentuodamas praėjusio mėnesio pardavimų rezultatus vienas AEB vadovų jau neparodė nė kruopelytės optimizmo. „Galimas pardavimų augimas birželį galėjo smarkiai sumažinti bendrą pusmečio nuosmukį. Tačiau rinka ir toliau krito, ir tas kritimas buvo išreikštas dviženkliais skaičiais. Kitaip sakant, daug smarkiau, nei numatėme metų pradžioje. Tai turėdama omenyje mūsų asociacija blogina prognozuojamą metinį naujų automobilių rinkos smukimą iki 1,44 mln. parduotų mašinų, o tai reiškia, jog numatomas nuosmukis sieks 10,3 proc. Žinoma, tam reikia, kad antroje šių metų pusėje mėnesių pardavimo rezultatai mažėtų ne daugiau kaip 6–7 proc., arba perpus mažesniu tempu, nei buvo fiksuojama birželį-sausio 1 dieną“, – sakė J.Schreiberis.

Dar gegužę tas pats AEB vienas vadovų kalbėjo, kad esą vietos rinka esą „rodo pastovų, nors ir lėtą judėjimą link to, kad galiausiai būtų aptiktas jos kritimo dugnas“. Tuomet J.Schreiberį optimizmu buvo užkrėtęs 2016 metų balandžio mėnesio rezultatas, kai palyginus su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu Rusijos naujų automobilių susitraukė „vos“ 8,5 procento. Tačiau laikai su pragiedruliais liko praeityje.

Rokiruotė nepadėjo

Atkreipia dėmesį ir dar vienas dalykas. Susitarusi su investuotojais iš Prancūzijos „Group Renault“, Rusijos valdžia metų pradžioje pakeitė didžiausio vietos gamintojo „AvtoVAZ-Renault-Nissan“, daugiausia gaminančio „Lada“ mašinas, vadovą. Iki tol koncernui vadovavusį švedą Bo Anderssoną pakeitė rumunas, buvęs bendrovės „Dacia Automobilles“ prezidentas Nicolas Mauras.

Oficiali B.Anderssono atleidimo priežastis – iki neregėtų aukštumų išaugę nuostoliai. Jie iš tikrųjų milžiniški – 2015 metais siekė net 73,85 mlrd. rublių (970,9 mln. eurų). Neoficiali – Vakarų verslo tradicijas puoselėjantis Švedijos pilietis nenorėjo dalyvauti korupcinėse rusiško „biznio“ schemose.

Kai dėl naujojo koncerno vadovo N.Mauro, jam buvo suteiktas didžiulis pasitikėjimo kreditas. Ir pirmiausia dėl to, kaip savo laiku teigė portalas autonews.com, kad jis 16 metų vadovavo prancūzų „Renault-Nissan“ aljansui priklausančiai gamyklai „Automobile Dacia“, kuri įsikūrusi buvusioje komunistinėje valstybėje Rumunijoje. Esą Rusijos praeitis irgi komunistinė, dėl to rumuno sukauptas patyrimas turėtų padėti ir „AvtoVAZ“ išlipti iš duobės.

Tačiau slenka mėnesiai, o pagerėjimo nematyti. Anot AEB statistikos, 2016-ųjų birželį rusai vėl daugiausia nupirko „Lada“ (22 416-ka). Antra vertus, šios markės ir pardavimų kritimas skaičiuojant ne procentais, o automobiliais buvo didžiausias – praėjusį mėnesį buvo parduota 4187-iomis „Lada“ mažiau (-16 proc.).

Mikroskopiškai (1 procentu) ūgtelėjo „AvtoVAZ-Renault-Nissan“ gamyklose renkamų „Renault“ pardavimas, tačiau šį rezultatą į miltus sumalė stulbinančiai neigiamas (-33 proc.) trečios koncernui priklausančios markės „Nissan“ rezultatas.

Iš viso „AvtoVAZ-Renault-Nissan“ birželį pardavė 17,8 proc., per pusmetį – 17,3 proc. mažiau savo gaminamų automobilių nei atitinkamais laikotarpiais pernai. Vadinasi, rusiško-prancūziško koncerno nesėkmių priežastys susijusios ne su atskiromis įmonės vadovų personalijomis, o apskritai su Rusijos ūkio sunkumais bei netinkamu jo valdymu.

AEB duomenimis, birželio mėnesį Rusijoje labiausiai krito „Honda“ (-82,1 proc.), kiniškų „Geely“ (-51,4 proc.) ir „Mitsubishi“ (-49 proc.), daugiausia paaugo kinų „Foton“ (+255 proc.) ir „Brilliance“ (+79 proc.), anglų „Jaguar“ (+255 proc.) pardavimas.

10 populiariausių naujų automobilių markių Rusijoje 2016 m. birželio mėn.

VietaMarkėParduota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Lada“22 229 (26 416)**–16
2.„Kia“12 780 (13 928)–8
3.„Hyundai“12 001 (12 189)–2
4.„Renault“10 075 (9986)+1
5.„Toyota“7085 (8495)–17
6.„Volkswagen“6218 (6769)–8
7.„Nissan“6009 (8616)–33
8.„Škoda“4796 (4405)+9
9.UAZ4708 (3907)+21
10.„Ford“3689 (3023)+22

*Palyginti su 2015 m. birželio mėn.

**2015 metų birželio mėn.pardavimo rezultatas.

Šaltinis: AEB.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"