TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos primesti automobilių muitai smogė baltarusiams

2014 09 24 6:00
Šiandien baltarusiai savo šalyje už 4,5 tūkst. JAV dolerių gali įsigyti tik dvidešimties ir daugiau metų senumo labai mažą automobilį.  Abw.by nuotrauka

Baltarusijos portalas abw.by paskelbė publikaciją iškalbingu pavadinimu „Rasti „gyvą“ automobilį už 4500 JAV dolerių – misija neįgyvendinama“. Čia pasakojama, kaip du baltarusiai savo šalyje nesugebėjo nusipirkti normalios būklės mašinos už tokią sumą, už kurią Lietuvoje galima rasti net naudotą prabangų limuziną.

4500 JAV dolerių konvertavus į lietuviškus pinigus būtų apie 12 200 litų. Pirmiausia pažiūrėkime, ką už tokią sumą geriausio galima įsigyti Lietuvoje. Vartant populiariausio mūsų šalyje portalo automobilininkams autoplius.lt internetinius puslapius pasiūlymų – gyva galybė. Dėmesį atkreipė du variantai - 2004 metų prabangus limuzinas „Audi A4“ su dyzeliniu varikliu ir 2009 metų gamybos „Volkswagen Golf“, kurio ratus suka benzininis motoras. Kaip teigia skelbimų autoriai, mašinos yra ką tik atgabentos iš Vokietijos, techniškai tvarkingos.

Baltarusių vargai

Kaip galima spręsti iš abw.by publikacijos, baltarusiai neturi nė menkiausios galimybės savo turguose įsigyti tiesiai iš Vakarų Europos atgabentą mašiną už 12 200 litų. Tokį Baltarusijoje pigų automobilį pirkėjams gali siūlyti nebent vietos gyventojai, prieš tai juo važinėję Baltarusijoje. Tačiau tarp jų rasti techniškai tvarkingą – labai sunku, o gal ir neįmanoma.

Pirmiausia įdomi informacija, kuri rodo, kaip Baltarusijos naudotų automobilių rinką bei baltarusių vairuotojų galimybes paveikė jų įstojimas į rusų sukurtą Muitų sąjungą 2010-aisiais.

Abw.by žurnalistas straipsnį parašė po to, kai pabandė padėti savo draugui susirasti pirmą jo gyvenimą lengvąjį automobilį. „Rasti ką nors „gyvo“ už tuos 4500 JAV dolerių - sunku. Draugas savo pirmai mašinai turi tik tiek pinigų. Siaurinome ieškomų mašinų kategoriją iki nedidelių B klasės hečbekų ar visiškų „mažylių“. Tokių, koks yra, pavyzdžiui, prancūziškas „Renault Twingo“. Ne pats saugiausias pasirinkimas, nes įvykus avarijai labai sumažėja šansų išgyventi!? Tarytum šalia stovinti aukštesnės klasės „Opel Omega“ sulaužytais lonžeronais ir be slenksčių „EuroNCAP“ atsparumo smūgiams bandymuose laimėtų visas 5 žvaigždutes!“ - vaizdžiai pasakoja straipsnio autorius.

Pasimetė tarp „laužo“

Baltarusių pirkėjų paieškos, kaip teigė jie patys, baigėsi nesėkme. Turguje jie rado tik tris automobilius, kainuojančius tik 4500 JAV dolerių. Kitų pigiausių mašinų kaina prasidėjo nuo 4900 JAV dolerių (13 200 litų). Tarp jų buvo ir 2002 metų gamybos „Peugeot 206“, ir 2002 metų „Renault Clio“, ir 2004-ųjų „Renault Punto“.

Jas publikacijos autorius apibūdino taip: “Peugeot 206“, kainuojantis 4900 JAV dolerių, po Baltarusiją nedaug važinėjo. Gal kokius 40 000 kilometrų. Todėl (...) kėbulas vis dar lyg ir „gyvas“ (tinkamas naudoti – aut.). Tačiau ką reiškia „gyvas“? Automobilio dešinė pusė kadaise atlaikė stiprų smūgį, saugos pagalvės iššovė ir jų nebėra. Mašinos savininkės sūnėnas sakė, kad buvo perdažyti dešinės pusės priekinis ir užpakalinis sparnai. Priekinis – tada, kai automobilis trenkėsi į aukštą gatvės šaligatvį, užpakalinis – po susidūrimo su troleibusu. Dar po vienos avarijos buvo sulankstytos ir mašinos durys. Kada ir kaip tai įvyko, neaišku, tačiau sulankstymo žymės išliko.

2002 metų „Renault Clio“, kurio kaina – 5000 JAV dolerių, nevykusiai, netgi bjauriai perdažytas kėbulas, vienoje salono sėdynių – didžiulė skylė (žiurkės pragraužė!?). (...) Bandyti tokią mašiną – vienas vargas. Atsitrenkus į mažiausią kelio nelygumą išklibintos pavarų dėžės svirtelė šoka iš rankos, aiškiai bloga automobilio geometrija, sunku išminti sankabą. Beje, savininkas nesustodamas gyrė automobilį – tai irgi mažino pasitikėjimą.

Keturių cilindrų „Fiat Punto“ buvo siūlomas už 4500 JAV dolerių. Jo šeimininkas irgi išsijuosęs gyrė mašiną: esą ši „neturi nė rūdies, iki šiol neremontuota, perėjusi techninę apžiūrą, jos darbas visapusiškai sklandus“. Tačiau paleisti variklio nepavyko. Buvo nusėdęs akumuliatorius. Pavyko išsiaiškinti, kad „Fiat Punto“ yra suvirintas iš kelių automobilių ir perdažytas. Iš vairo kolonėlės gausiai tryško alyva. Reikėjo kuo skubiau keisti padangas – priekinės buvo žieminės, užpakalinės – visiškai nudilusios vasarinės.“

Kaltė – Rusijai

Už tai, kad baltarusiai negali už priimtiną kainą įsigyti normalaus naudoto vakarietiško automobilio, šios šalies vairuotojai pirmiausia turėtų dėkoti Rusijos inicijuotai Muitų sąjungai. Rusijos, Baltarusijos ir Kazachstano Muitų sąjunga pradėjo veikti 2010 metų sausio 1 dieną. Siejamos šios sąjungos visos trys šalys pradėjo taikyti vienodus muito tarifus prekėms bei vadovautis vienu Muitinių kodeksu. Jis labai padidino į Muitų sąjungą įvežamų prekių kainas. O labiausiai muitų tarifai išaugo naudotiems automobiliams, eksportuojamiems į Kazachstaną ir Baltarusiją, todėl dauguma šių šalių gyventojų iš Vakarų atgabentas mašinas įsigyja tik ilgai važinėtas savo šalyse.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"