TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusijos „TagAZ“ jau pardavinėjamas pusvelčiui

2015 09 29 17:30
Taganroge gaminamas "TagAZ Vega'  populiarumo nepelnė netgi pačioje Rusijoje.  LŽ archyvo nuotrauka

Rusų žiniasklaida praneša, kad yra paskelbtas antrasis Taganrogo automobilių gamyklos „TagAZ“, iki bankroto rinkusios korėjietiškus ir kiniškus automobilius, aukcionas. Iš pirmo karto parduoti „TagAZ“ nepavyko, nes atsirado pirkėjų.

Gamykla Taganroge bankrutavo 2012 metais, Vakarams dar nepaskelbus sankcijų Rusijai. Per pirmąjį aukcioną už ją buvo prašoma 5,7 mlrd. rublių, to meto kursu – apie 135,7 mln. eurų. „TagAZ“ pardavėjai tuomet netgi gyrėsi, kad gamyklą gali nupirkti Kinijos „Chery“ ar Pietų Korėjos „Hyundai“. Tačiau Rusijai užpuolus Krymą ir Vakarams paskelbus sankcijas, vėliau aukcionas niekam nerūpėjo.

Dabar, kiek atslūgus geopolitinei įtampai tarp Rusijos ir Vakarų, skelbiamas antrasis „TagAZ“ aukcionas. Už gamyklą prašoma suma jau nukritusi iki 4,5 mlrd. rublių. Krito ji ir dėl paties rublio kurso svarbiausių pasaulio valiutų atžvilgiu kritimo, dėl to potencialūs investuotojai lapkričio 2 dieną įvyksiančiame aukcione už „TagAZ“, pavyzdžiui, eurais mokėtų jau tik 73,4 milijonus. Kitaip tariant - palyginti su ta suma, kurios buvo prašoma per pirmąjį aukcioną, dabar gamykla parduodama pusvelčiui.

Tačiau netgi Rusijos analitikai abejoja, kad netgi stipriai atpigusi gamykla ką nors sudomins. Atkreipiamas dėmesys, kad Vakaruose mažai kam žinoma „TagAZ“ gali surinkinėti tik labai siaurą automobilių asortimentą. Iki bankroto nuo Taganrogo gamyklos konvejerių riedėjo vietinės kilmės „TagAZ“, kinų „Chery“ ir BYD, korėjiečių „Hyundai“. Pasirodo,dauguma įrangos, kuri buvo naudojama šioms markėms rinkti, jokiems kitiems automobiliams gaminti netinka.

Bet didesnė tikimybė, kad galimus investuotojus atbaidys gilėjanti krizė Rusijos ūkyje. Teigiama, jog tam, kad „TagAZ“ būtų pelningas, per metus reikia surinkti ant jo konvejerių 75 tūkst. automobilių. Tačiau nuolat krentantys naujų lengvųjų mašinų pardavimai Rusijoje geriausiu atveju leidžia tikėtis, kad Taganroge būtų renkama tiktai pusė reikalingo kiekio.

„TagAZ“ bankrotas puikiai atspindi, kaip atmestinai tvarkomasi Rusijos ūkyje. Savo laiku valstybinis bankas „Sberbank“ suteikė 320 mln. rublių (to meto kursu - 7,7 mln. eurų) paskolą valstybės valdomam „TagAZ“ paskolą naujiems automobiliams gaminti. Po to bankrutavo ir pati gamykla, ir ją finansavęs „Sberbank“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"