TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusiška „Lada“ žybtelėjo Latvijoje

2016 01 20 6:00
Pernai rusiškų visureigių "Lada 4x4" registravimas Latvijoje šoktelėjo daugiau nei 2000 procentų. LŽ archyvo nuotraukos

Baltijos šalių vairuotojų mėgstami nauji automobiliai yra ganėtinai skirtingi. Pernai populiariausia naujos mašinos markė Lietuvoje buvo itališka „Fiat“, Latvijoje – vokiška „Volkswagen“, o Estijoje – japonų „Toyota“.

Tai rodo tyrimų bendrovės „DataCenter“ pateiktų 2015 metų naujų automobilių registravimo trijose Baltijos šalyse analizė. Taip pat paaiškėjo, kad estai labiau vertina japoniškas markes nei latviai ar lietuviai. Estijos dešimties praėjusių metų populiariausių markių sąraše buvo 4 iš Japonijos – „Toyota“ (1 vieta), „Nissan“ (4 vieta), „Honda“ (6 vieta) ir „Subaru“ (8 vieta). „Toyotą“ ir „Nissan“ rasime tarp dešimties populiariausių automobilių Lietuvoje bei Latvijoje. Kur kas prastesni abiejose valstybėse „Hondos“ ir „Subaru“ reikalai. 2015 metais latviai įregistravo 331 „Subaru“ (15 vieta) ir 239 „Honda“ (19 vieta), lietuviai – 371 „Subaru“ (11 vieta) ir 176 „Honda“ (19 vieta). Tačiau praleisti pro akis estų pasirinkimą būtų klaida.

Renaldas Gineika: "Didžioji dalis džipų pirkėjų Lietuvoje buvo vietos įmonių savininkai arba vadovai."

Povandeninės srovės

Portalo autolius.lt duomenimis, trečiąjį praėjusių metų ketvirtį privatūs Lietuvos pirkėjai nupirko vos penktadalį, Latvijos – ketvirtadalį, o Estijos – net 40 proc. naujų automobilių. Likusią jų dalį įsigijo daugiausia viešasis sektorius. Seniai žinoma, kad valstybė nėra pats geriausias pirkėjas. Pirkdami mašinas, kaip ir kitus dalykus, privatininkai yra daug lankstesni, geriau įvertina įvairiausius pirkinio parametrus, atkakliau derasi ir dėl kainos. Vien dėl šių priežasčių yra pagrindo manyti, jog Estijos vairuotojų pasirinkimas daugeliu atvejų labiau pagrįstas.

Akį rėžia ir akivaizdžiai per didelis gana atšiauriomis sąlygomis gyvenančių lietuvių palankumas itališkiems „Fiat“, kurie labiau pritaikyti pietinėms platumoms. Portalas autoplius.lt ir automobilių rinkos tyrimų bendrovė „Autotyrimai“ nuolat atkreipia dėmesį, jog itališka markė Lietuvoje populiari ne dėl to, kad savo žavesiu ir (arba) techniniais stebuklais būtų parklupdžiusi lietuvius, o dėl savo gausaus reeksporto.

Kitaip tariant, „Fiat“, tiksliau – du jo modeliai „Fiat 500“ ir „Fiat 500L“, mūsų šalyje yra tik įregistruojami ir greitai išregistruojami, o juos įsigyja kitų valstybių pirkėjai Todėl būtų pernelyg drąsu teigti, kad Lietuvos vairuotojai eina iš proto dėl „Fiat“ ir kad ši markė yra pats dažniausias lietuvių pasirinkimas. Jei atmestume „Fiat“, Latvijoje ir Estijoje pati populiariausia markė būtų ta pati – vokiška „Volkswagen“. Estijoje vokiškos mašinos užima vos penktą laiptelį tarp populiariausių markių.

„Lados“ žybtelėjimas

Bet kaip didžiausia sensacija Baltijos rinkoje turėtų būti vertinamas naujų rusiškų automobilių „Lada“ atgimimas Latvijos rinkoje. „DataCenter“ duomenimis, 2015 metais kaimynės šalies fiziniai ir juridiniai asmenys jų Latvijoje įregistravo 335, arba protu sunkiai suvokiamais 2945,5 proc. daugiau nei užpernai (11). Visos latvių įregistruotos „Lados“ buvo „4x4“ visureigiai.

Savo pavardžių nenorėjusių atskleisti LŽ šaltinių teigimu, „Ladą“ lyg iš fantastinio filmo 2015 metais lydėjusi sėkmė visai nėra susijusi su netikėtai atgijusiomis latvių simpatijomis rusiškoms mašinoms. Esą daugumą „Lada 4x4“ registravo Latvijoje veikiantis Rusijos gamintojos „AvtoVAZ“ atstovė „Lada Baltica“. Tiesa, patvirtinti šios informacijos oficialiais kanalais nepavyko.

Latvijoje stebino ir stulbinamas itališkos markės „Alfa Romeo“ atgimimas. Pernai latviai šių automobilių įregistravo 61, o jų paklausa, palyginti su 2014 metais, pašoko net 1425 procentais.

Mūsų šalyje „Alfa Romeo“ sėkmę latvių rinkoje primena nebent staigus „tikrų“ visureigių „Jeep“ išpopuliarėjimas mūsų rinkoje. 2015 metais, palyginti su užpernai, Lietuvoje džipų pagausėjo net 85,2 procento.

2009-aisiais Amerikoje buvo nutraukta visų visureigininkų pamėgtos „Jeep“ gamyba, nes bankrutavo jų gamintojas koncernas „Chrysler“. Džipai vėl pradėjo nuo konvejerių riedėti, kai amerikiečių bendrovę įsigijo Italijos „Fiat“. Praėjusių metų pradžioje Lietuvą pasiekė pirmieji atnaujinti ar visiškai nauji visureigių modeliai jau su itališkais patobulinimais, kurių pasirodymas rinkoje, kaip aiškėja, pasitvirtino.

Lietuviai vėl atranda džipus

Vis dėlto Renaldas Gineika, „Jeep“ atstovės Lietuvoje įmonės „Autobrava“ direktorius, tikino, kad geri „Jeep“ 2015 metų registravimo rezultatai mūsų šalyje nebuvo koks nors išskirtinis reiškinys regione ar pasaulyje. „Visame pasaulyje „Jeep“ jau kelerius metus fiksuoja spartų augimą, ne išimtis ir Lietuvoje – pernai „Jeep“ modelių Lietuvoje parduota 100 vienetų, o tai – beveik dvigubai daugiau nei 2014-aisiais“, – sakė verslininkas.

Kartu jis tvirtino, kad į Italijos „Fiat“ rankas parėjusi „Jeep“ markė vis labiau pripažįstama mūsų šalyje, o prie to, be abejo, prisidėjo ir atnaujinta modelių gama, kurią papildė kompaktinės klasės visureigiai „Jeep Cherokee“ ir visiškai naujas „Jeep Renegade“.

„Tiesa, paklausiausias modeliu Lietuvoje tebėra gamintojo flagmanas – „Grand Cherokee“. Pirkėjai šį modelį renkasi dėl prabangos, kokybės ir puikios įrangos. Absoliuti dauguma mūsų parduodamų „Grand Chereokee“ modelių montuojama prabangiausia – „Summit“ – įranga, turinti ne tik išskirtinai prabangius išorės ir salono dizaino elementus, tokius kaip medžio apdaila ir „Natura Plus“ oda apmuštas šildomas sėdynės, bet ir gausią papildomos įrangos, pavyzdžiui, perspėjimo apie priekinį susidūrimą sistemą, prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemą ir prisitaikančius HID priekinius žibintus, aklosios zonos stebėjimo sistemą, galinio vaizdo kamerą ir kitus“, – vardijo R. Gineika.

LŽ pašnekovas atkreipė dėmesį, kad „Autobrava“ pernai pardavė visus Lietuvos rinkai skirtus pačios galingiausios „Grand Cherokee“ SRT versijos modelius. Šio džipo ratus suka net 6,4 l darbinio tūrio V8 motoras.

Anot R. Gineikos, 2015-aisiais didžioji dalis visureigių pirkėjų Lietuvoje buvo vietos įmonių savininkai arba vadovai. „Jeigu kalbėtume apie populiariausią „Jeep Grand Cherokee“ modelį, jį klientai renkasi pirmiausia dėl prabangos ir komforto, kokybės. Pirkėjai taip pat žino, kad šis modelis pasižymi ir išskirtinėmis pravažumo savybėmis, tačiau retas tą išnaudoja – prabanga vis dėlto yra svarbiausias pasirinkimo kriterijus“, – pažymėjo „Autobravos“ direktorius.

2015 metų populiariausių naujų automobilių markių Lietuvoje dešimtukas

VietaMarkėĮregistruotą automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Fiat“2711 (2104)**+28,8
2.„Volkswagen“2543 (2057)+23,6
3.„Toyota“1895 (1524)–24
4.„Škoda“1775 (1475)+20,3
5.„Nissan“1391 (1143)+21,7
6 „Opel“654 (460)+42,2
7.„Kia“638 (581)+9,8
8.„Renault“614 (470)+30,6
9.„Ford“580 (575)+0,9
10.BMW569 (540)+5,4

* Palyginti su 2014 metais.

** 2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: pagal „DataCenter“

2015 metų populiariausių naujų automobilių markių Latvijoje dešimtukas

VietaMarkėĮregistruotą automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Volkswagen“1994 (2061)**–3,3
2.„Toyota“1639 (1397)+0,1
3.„Nissan“1465 (926)+18,2
4.„Škoda“1016 (1064)–4,5
5 „Ford“820 (395)+107,6
6. 'Fiat“621 (285)+117,5
7.„Kia“532 (477)+11,5
8.BMW527 (429)+22,6
9.„Renault“504 (482)+4,6
10.„Opel“491 (446)+10,1.

* Palyginti su 2014 metais.

** 2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: pagal „DataCenter“

2015 metų populiariausių naujų automobilių markių Estijoje dešimtukas

VietaMarkėĮregistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Toyota“2737 (2919)**–6,2
2.„Škoda“2075 (2048)+1,3
3.„Renault“1749 (1383)+26,7
4.„Nissan“1703 (1248)+36,7
5.„Volkswagen“1697 (1801)–5,8
6.„Honda“1489 (1383)+7,7
7.„Kia“1058 (1120)–5,5
8.„Subaru“894 (986)–9,3
9.„Peugeot“844 (1235)–31,7
10.„Opel“833 (578)+44,1.

* Palyginti su 2014 metais.

** 2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: pagal „DataCenter“

Sparčiausiai populiarėjusių naujų automobilių markių penketukas Lietuvoje 2015 metais

VietaMarkėĮregistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)
1.„Tesla“4(1)**+300
2.„Rolls-Royce“5(2)+150
3.„Mini“100 (42)+138,1
4.„Citroen“226 (108)+109,7
5.„Jeep“100 (54)+85,2

* Palyginti su 2014 metais.

** 2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: pagal „DataCenter“

Sparčiausiai populiarėjusių naujų automobilių markių penketukas Latvijoje 2015 metais

VietaMarkėĮregistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Lada“335 (11)**+2945,5
2.„Alfa Romeo“61 (4)+1425
3.„Cadillac“4(1)+300
4.„Jaguar“14 (5)+180
5.„Tesla“7 (3)+133,3

* Palyginti su 2014 metais.

** 2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: pagal „DataCenter“

Sparčiausiai populiarėjusių naujų automobilių markių penketukas Estijoje 2015 metais

VietaMarkėĮregistruota automobilių (vnt.)Pokytis (proc.)*
1.„Mini“60 (30)**+100
2.„Jaguar“10 (6)+66,7
3.„Alfa Romeo“24 (19)+52,6
4–5.„Maserati“3(2)+50
4–5.„Bentley“2(1)+50

* Palyginti su 2014 metais.

** 2014 metų registravimo rezultatas.

Šaltinis: pagal „DataCenter“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"