TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusiško hibrido projektas patyrė fiasko

2014 03 19 19:43
„e-Mobile“ pristatymas Maskvoje. „Scanpix“ nuotrauka

Rusijos žiniasklaida pranešė, kad magnato Michailo Prochorovo projektas sukurti pirmą rusišką hibridinį automobilį galutinai žlugo. Bandymas šioje šalyje diegti vakarietiškas inovacijas sveikintinas, tačiau ko dar reikėjo tikėtis naftos ištekliais gyvoje valstybėje? To klausia pačių rusų žiniasklaida.

Į elektromobilių „Yo-Mobile“ konstravimą bei parengimą, kaip teigiama, M.Prochorovas ketino investuoti mažiausiai 150 mln. eurų (517,5 mln. litų), tačiau dabar verslininko viešųjų ryšių komandai tenka skirti visas jėgas šeimininko reputacijai gelbėti. „Yo-auto“ gamyklos statybos Sankt Peterburge dėl lėšų stygiaus nutrauktos. Nors pats M.Prochorovas viešai nepripažino elektrinių automobilių plano ištikusio fiasko, „Yo-auto“ problemas jau patvirtino ir Sankt Peterburgo valdžia.

Variklio išradėjas apkaltino vagyste

Prieš trejus hibridinio automobilio projektas buvo pristatytas visuomenei ir nuo to laiko jis sulaukė daug inžinierių ir automobilių ekspertų kritikos. Tačiau M.Prochorovas atkakliai tikino sugriausiantis "stereotipą, kad Rusija negali pagaminti gerų automobilių“.

Pagal projektą, „Yo-mobile“, skirtingai nei to paties segmento „Toyota Prius“, benzinu ir gamtinėmis dujomis varomas vidaus degimo variklis turėtų tiesiogiai maitinti ne bateriją, bet hibrido elektros motorus. Rotorinio variklio stūmokliai pagal projektą (rotary vane engine) turėjo judėti ne linijiniu būdu, o apskritimu. Tačiau netrukus po šio projekto paviešinimo, variklio išradėjas Mikhailas Virgijanovas parašė atvirą laišką „Yo-auto“ bendrovei ir apkaltinio patento vagyste.

Archajiškų ir neišbandytų technologijų miksas

Projekto kritikai turėjo hibrido inžinieriams ir kitų techninių pastabų. Tai, kad masinei gamybai planuojmame automobilyje turėjo būti panaudotos technologijos, kurios nėra pritaikytos nė viename iki šiol pateiktame koncepciniame modelyje, mažų mažiausiai kėlė nuostabą.

Tačiau „Yo-mobile“ kritiką kentė ne tik dėl fantastinių inovacijų, bet ir archajiškų technologijų. Pavyzdžiui, elektros energijos saugojimui turėjo būti naudojami kondensatoriai, kurie nėra praktiški, o kai kuriais atvejais gali netgi sukelti gaisrą. Interneto komentatoriai šaipėsi ir iš eklektiškos hibrido išvaizdos.

M.Prochorovas nuo pat 2010-ųjų žadėjo, kad hibridinis automobilis pasirodys jau netrukus, bet premjerą vis nukeldavo artimiausiam pusmečiui. Buvo pranešama, kad pirmame etape gamykloje bus pagaminama nuo 30 tūkst. iki 40 tūkst. automobilių.

Automobilių pramonės ekspertai pažymi, kad minėtas projektas – apmaudi automobilių pramonės naujoko M.Prochorovo klaida. Vis dėlto pripažįstama, kad projekto vykdymo metu buvo sukurta originalių techninių sprendimų, jie patentuoti, tad gali atsirasti pirkėjų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"