TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusų automobilių rinka - 10 metų žemumose

2015 05 18 6:00
Nepaisant precedento neturinčio Rusijos vyriausybės palaikymo, 2015 metų balandį rusai nupirko net 14 171 naujų "Lada" mažiau nei tą patį mėnesį pernai.   LŽ archyvo nuotrauka

Kol Rusijos valdžia giriasi, kaip efektyviai vietinei naujų automobilių pramonei padeda pernai rugsėjį pradėta ir šiemet kovą pratęsta Automobilių utilizacijos programa, rusų naujų lengvųjų mašinų rinka toliau viršija nuopolio rekordus.

Apie naują antirekordą Rusijos naujų automobilių rinkoje praėjusią savaitę pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija (AEB). Jos duomenimis, 2015 m. balandį rusai nupirko vos 132 456 naujas lengvąsias mašinas – AEB duomenimis, paskutinį kartą toks menkas rezultatas buvo užfiksuotas prieš dešimt metų. Asociacija pažymi, kad netgi pačiais sunkiausiais pasaulio ekonomikai 2009 metais Rusijoje buvo parduota daugiau – 136 tūkst. - naujų lengvųjų mašinų.

Per keturis mėnesius, skelbia AEB, rusai įsigijo 516 135 naujus automobilius, arba 37,7 proc. mažiau nei 2014-ųjų sausį-balandį. Įdomiausia, kad nuo prarajos Rusijos rinkos neišgelbėjo net ir plačiai vietos žiniasklaidoje išgirta Automobilių utilizacijos programa.

Nuosmukio vedlė - „Lada“

Komentuodamas naujausią AEB ataskaitą, asociacijos automobilių gamintojų komiteto pirmininkas Joergas Schreiberis sakė įžvelgiąs daug paralelių tarp dabartinės situacijos Rusijos naujų automobilių rinkos ir tos padėties, kada 2009-aisiais į Rusiją atslinko iki šiol didžiausia pasaulio istorijoje ekonomikos krizė. „Panašumas su 2009 metų krize rodo, kad situacija yra labai rimta“, - tikina vienas vadovų. Jis diplomatiškai pasidžiaugė nebent tuo, kad 2015-aisiais Rusijos valdžia į krizę sureagavo labai staigiai, dėl to esą nėra tikimasi „tolesnio rinkos kryčio, lyginant jos šių metų ir pernykščius rezultatus“.

Balandį padėtis Rusijos rinkoje iš tikrųjų buvo tokia, kad blogesnės sunku įsivaizduoti. Iš 62 AEB ataskaitoje paminėtų gamintojų markių tik 5 fiksavo augimą. Tačiau japonų „Isuzu“ (palyginti su 2014 metų balandžiu, praėjusį mėnesį šio gamintojo atstovai Rusijoje pardavė +7 proc. daugiau transporto priemonių), vokiečių „Smart“ (+15 proc.) ir kinų „Foton“ (+50 proc.) apskritai vargu ar galima laikyti rimtais rinkos žaidėjais, nes jų parduotų automobilių kiekis siekė nuo juokingų 2 („Foton“) iki 42 („Isuzu“).

Kiek rimčiau atrodo Japonijos prabangių automobilių gamintojo „Lexus“ (+5 proc., balandį realizavo 2200 mašinas) ir lengvųjų komercinių „Mercedes-Benz“ (+19 proc., realizuoti 718 automobiliai) pasiekimai. Beje, keistai atrodo tai, kad Vokietijos gamintojai venai yra atskirti nuo kitų „Mercedes-Benz“ automobilių, kurių balandį rusai nupirko 4022, arba 9 proc. mažiau nei 2014-ųjų tą patį mėnesį.

Tragišką Rusijos naujų automobilių rinkos padėtį geriausiai iliustruoja faktas, kad nė viena pirmajame geriausiai parduodamų mašinų dešimtuke atsidūrusi markė nefiksavo teigiamo rezultato. Labiausiai tarp dešimties geriausių balandį krito iš Rusijos rinkos jau pasitraukusi „Chevrolet“ (-54 proc.), mažiausiai - „Hyundai“ (-14 proc.) pardavimas. Kaip jau įprasta pastaraisiais metais, skaičiuojant kiekiais praėjusį mėnesį labiausiai nusirito prekyba rusiškomis mašinomis „Lada“ (-14 171 automobilių).

Žlunga programa

Didžiausią naujų automobilių rinkos kritimą per praėjusį dešimtmetį AEB fiksavo tada, kai Rusijoje turėtų būti pats kovo 19-ąją Rusijos premjero Dmitrijaus Medvedevo pratęstos Automobilių utilizacijos programos įkarštis. Pagal ją, rusui pridavus seną mašiną ir nutarus pirkti naują, kuri pagaminta Rusijoje, valstybė suteikia 50 tūkst. rublių (maždaug 900 eurų) kompensaciją.

Kovą padėjęs parašą po Rusijos vyriausybės nutarimu, jos vadovas visuotinai gyrėsi, kad iki tol esą Automobilių utilizacijos programa jau dukart buvo patvirtinusi savo efektyvumą. „Yra prasmės ją pratęsti ir šiais metais“, - tuomet agentūra „Ria Novosti“ citavo D. Medvedevą.

Pratęsta programa buvo pradėta sausio 1-ąją ir turėtų būti baigta gegužės 1-ąją. Jau skirta 10 mlrd. rublių (apie 178,2 mln.eurų). Tačiau jau vasarį buvo aišku, kad dėl katastrofiškai sumenkusio Rusijos rublio kurso, gilioje duobėje atsidūrusios rusų perkamosios galios, pagaliau – beveik visiškai sužlugusių Rusijos gyventojų lūkesčių dėl jų valstybės ekonomikos ateities, programos pratęsimui bus lemta žlugti. Nuo metų pradžios iki vasario 23-osios, portalo rbk.ru duomenimis, pasinaudodami Automobilių utilizacijos programa rusai įsigijo vos 16 tūkst. vietinės gamybos mašinų. O buvo tikimasi keliskart geresnio rezultato.

Šiek tiek geriau programos vykdytojams reikalai klojosi pernai. Nuo 2014 metų rugsėjo 1 d. , kada buvo pradėta programa, iki praėjusių metų galo per du etapus, pasinaudojus valstybės parama, Rusijoje buvo nupirkta apie 130 tūkst. naujų Rusijoje pagamintų mašinų.

Geriausiai parduodamų markių dešimtukas Rusijoje, 2015 m. balandis

VietaMarkėPardavimo rezultatas (vnt.)Pokytis*
1."Lada"22 859-38
2."Kia"13 902-22
3."Hyundai"13 701-14
4."Renault"10 268-41
5."Toyota"6992-54
6."Nissan"6599-44
7."Volkswagen"6150-47
8."Chevrolet"4824-64
9."Škoda"4524-41
10.GAZ LCV4306-31

*Palyginti su 2014 m. balandžiu

Šaltinis: AEB

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"