TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusų mokestis atpigino automobilius

2013 04 08 6:00
Lietuvos juridinių asmenų rusams parduoti automobiliai gali pabrangti dvigubai. / Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Rusijoje taikomą utilizacijos mokestį į kaimynę šalį importuojamiems automobiliams mūsų šalies verslininkai atvirai vadina nesąžiningu. Tačiau rusų mokestis naudingas Lietuvos pirkėjams - dėl jo toliau mažėja nenaujų automobilių kainos.

Ko gero, tik nedaugelis lietuvių yra girdėję apie praėjusių metų rugsėjį Rusijoje įvestą automobilių utilizacijos mokestį. Tačiau būtent jis daugeliu atvejų lemia, kad Lietuvoje jau kurį laiką pinga nenaujos mašinos. "Šis mokestis taikomas ir naujiems, ir naudotiems į Rusiją įvežamiems automobiliams. Rusai šitaip gina rinką nuo importuojamos produkcijos", - dienraščiui LŽ sakė portalo autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas.

Jo vadovaujamas portalas jau kurį laiką stebi ir fiksuoja, kaip kinta kainos naudotų automobilių rinkoje. Net 4-10 proc. jos krito, kai 2010 metų liepos 1 dieną Baltarusija prisidėjo prie Rusijos ir Kazachstano sudarytos Muitų sąjungos, kuri jau tuomet taikė padidintus muitus iš trečiųjų šalių įvežamiems automobiliams. Tuomet nenaujų mašinų eksportas į Rytus smuko maždaug 50 proc., o neturėdami kur dėti atsigabentų mašinų pardavėjai viliojo pirkėjus nuolat mažindami kainas.

Viltis atkurti iki 2010-ųjų vidurio buvusią prekybos naudotais automobiliais apimtį sužibo paskelbus, kad nuo praėjusių metų rugsėjo Rusija tapo Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) nare. Stojančios į PPO valstybės įsipareigoja gerokai sumažinti muitus iš kitų organizacijos narių įvežamoms prekėms, o dažnai ir visai juos panaikina. Kaip rodo autoplius.lt duomenys, įstojusi į PPO Rusija kai kuriems į šią šalį importuojamiems automobiliams sumažino muito mokestį net iki 86,3 procento. Tačiau vietoj jo įvedė automobilių utilizacijos mokestį, kuris, kaip teigė V.Daukšas, ne tik nepagerino, bet dargi pablogino naudotų mašinų eksporto į Rusiją sąlygas. Geresnių laikų tikėjęsi pardavėjai vėl "liko ant ledo" - Lietuvoje toliau esant nenaujų automobilių pertekliui jų kainos vis krinta.

Bijo rusų

Naujausia autoplius.lt automobilių rinkos tyrimo apžvalga "Barometras" atskleidė, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2011 metų laikotarpiu, vidutinė naudotų automobilių kaina buvo smukusi 1,4 procento. Negana to, 3,5 proc. ji krito 2012 metų trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu užpernai.  

"Galėtume sakyti, jog tuomet, kai vyko aktyvi prekyba su Baltarusija, nenaujų mašinų kaina buvo išpūsta, o dabar ji tampa "normali". Aišku, verslui nuo to tikrai nėra geriau", - sakė V.Daukšas.

Pasak jo, nemažai lietuvių verslininkų Rusijoje įvestą utilizacijos mokestį vadina nesąžiningu. Dar griežtesnė tarptautinių ekonomikos ekspertų pozicija. Jie atkreipia dėmesį į tai, jog rusų taikomas mokestis prieštarauja PPO reglamentui, ir daro išvadą, kad rinkos saugojimas tokiu būdu yra mažų mažiausiai neleistinas.

V.Daukšas tikina, kad Rusijoje galiojantis utilizacijos mokestis nėra sąžiningas. / LŽ archyvo nuotrauka 

Tačiau kritika nevirto praktiniais žingsniais - Rusija ir toliau sėkmingai apdeda nauju mokesčiu įvežamus automobilius. "Po dvidešimties metų derybų su Rusija PPO nėra linkusi grįžti atgal ir pradėti konfliktuoti, todėl viskas taip ir "kabo", - dienraščiui LŽ teigė autoplius.lt plėtros vadovas.

Mokestis, atsiduodantis mistika

Anot V.Daukšo, utilizacijos mokestis akivaizdžiai pablogino sąlygas Lietuvos verslininkams eksportuoti naudotus automobilius į Rusiją.

Oficialiai dabar įveždamas iki trejų metų amžiaus automobilį į Rusiją juridinis asmuo privalo sumokėti nuo 1,5 tūkst. iki 9,5 tūkst. litų siekiantį mokestį. Dėl senesnių nei trejų metų automobilių situacija dar prastesnė. Jiems taikomas mokestis svyruoja nuo 9,1 tūkst. iki 60,2 tūkst. litų. Dėl to mašina gali pabrangti lygiai tiek pat, kiek kainuoja pats automobilis.

Tačiau, kaip sakė V.Daukšas, Lietuvos verslininkus labiausiai erzina ne pats mokestis. "Veždami per sieną mašiną pardavėjai pastebėjo, kad Rusijos muitininkų apskaičiuotas utilizacijos mokestis paprastai būna didesnis nei tas, kuris išvedamas naudojantis Muitų sąjungos interneto svetainėje pateikiamomis formulėmis. Todėl verslininkai pradeda nuo to, kad pirmiausia išsirenka automobilį, kurį nori eksportuoti, paskui veža jo dokumentus į Rusijos muitinę ir laukia skaičiavimo. Tiktai rankose turėdami sumą, kurią reikės sumokėti Rusijai, toliau sprendžia, ką daryti. Nenorėdami mokėti daugiau, nei suplanavo, verslininkai daro daugybę tokių bandymų", - dalijosi pastebėjimais autoplius.lt plėtros vadovas.

Blogiausia, pasak V.Daukšo, kad net atvykę į Rusijos muitinę su tikslia suma, kurią ta muitinė ir apskaičiavo, Lietuvos verslininkai vis tiek dažnai priversti daugiau mokėti. "Todėl utilizacijos mokestis ir vadinamas mistiniu", - stebėjosi LŽ pašnekovas.

Panikai nepasiduoda

LŽ kalbintas Kauno automobilių turgų administruojančios bendrovės "Varanas" direktorius Valentinas Naujanis pažymėjo, kad Rusijoje įvestas mokestis palietė toli gražu ne visus pardavėjus. "Drakoniškus mokesčius kaimynė šalis taiko tik Lietuvos juridiniams asmenims. Tuo tarpu privatūs pardavėjai atsiperka palyginti nedideliu, ne daugiau kaip 100 JAV dolerių (apie 269 litų) siekiančiu utilizavimo mokesčiu. Ir kadangi daugumą naudotų automobilių iš Lietuvos išveža fiziniai asmenys, pardavėjams kol kas tai nėra didelė problema", - tikino verslininkas.

V.Naujanis sakė, kad Lietuvos automobilių verslo dalyviai jau įprato greitai prisitaikyti prie spontaniškai besikeičiančių teisės aktų Rusijoje. "Jei į Lietuvą atvažiuoja pirkėjas rusas, jo vardu įforminame automobilį, ir šis jį išsiveža. Nežinau, kiek ten automobilių leidžiama vienam privačiam asmeniui per metus įsigyti, tačiau tai mūsų šalies verslininkams ir nėra labai svarbu", - sakė "Varano" vadovas.

Tačiau jis neneigė, jog nenaujų automobilių kainos Lietuvoje galėjo sumažėti ir dėl rusų pradėto taikyti utilizacijos mokesčio. Vis dėlto Kauno verslininkas įžvelgė kitą problemos aspektą nei tas, kurį mato V.Daukšas. "Rusų pirkėjams tas mokestis yra naujas, todėl jiems reikia įsigilinti į situaciją. Kol jie tai padarys, nevažiuos pas mus pirkti mašinų. Manau, situacija pasikeis jau balandžio, vėliausiai - gegužės mėnesį. Tada ir kainos grįš į ankstesnes vėžes", - optimistiškai kalbėjo V.Naujanis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"