TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusų pagamintas BMW bus brangesnis nei analogas Amerikoje

2014 06 05 15:35
Rusų iš Kaliningrado "Avtotor" gamyklos neatsakingas požiūris į darbą ne kartą gadino ir BMW įvaizdį.  LŽ archyvo nuotrauka

Stebuklų šalimi vadinama Rusija šįkart automobilių pasaulį apstulbino pagamindama naujos laidos visureigį BMW X5, kuris vietos pirkėjams kainuos brangiau nei identiškas amerikiečių rinktas visureigis.

Bavarai Kaliningrade (Karaliaučiuje) vokiškas prabangias mašinas surinkinėja nuo 2004 metų. BMW nuo konvejerių automobilius ridena rusų kompanijai „Avtotor“ priklausančioje gamykloje. Praėjusią savaitę Vokietijos gamintojo biuras Rusijoje „BMW Russland Trading“ paskelbė naujos laidos BMW X5 kainas. Bazinė naujojo visureigio kaina prasidės nuo 3 415 000 Rusijos rublių (246 262 litų), skelbiama biuro pranešime spaudai.

Skirtumas – iki 0,7 mln. rublių

Anot „BMW Russland Trading“, galingesnės „BMW X5 xDrive 30d“ versija, kurios ratus varo 3 l ir 249 AG V6 turbodyzelis, kainuos nuo 4 395 000 Rusijos rublių (316 932 litų). Prestižo požiūriu labiau vertinamo automobilio „BMW X5 xDrive 40d“ su 313 AG dyzeliniu motoru kaina prasidės nuo 5 040 000 Rusijos rublių (363 444 litų), „BMW X5 xDrive 35i“ su turbininiu benzininiu 3 l ir 306 AG motoru – nuo 4 375 000 Rusijos rublių (315 490 litų).

Tačiau Rusijos žiniasklaida netruko pastebėti, kad Kaliningrade pagaminti vokiečių visureigiai bus daug brangesni netgi už daug galingesnius JAV Spartanburgo gamykloje gaminamus tos pačios laidos X5, nors Amerikoje vien darbo jėgos kaina keliskart brangesnė nei Rusijoje. Pasirodo, už Atlanto pagamintas dviejų turbinų 4,4 l ir 450 AG „BMW Xdrive 50i“ kainuos 537 000 Rusijos rublių (38 724 litų) mažiau nei rusų rinktas silpnesnis „BMW X5 xDrive 35i“ - 3 838 000 Rusijos rublius (276 765 litus).

Tas pat – ir dėl dyzelinių versijų. Amerikoje rinktas „BMW X5 xDrive M50d“, kurio ratus suks 381 AG 3 l darbinio tūrio dyzelis, Rusijoje kainuos nuo 4 338 000 Rusijos rublių (312 821 litų), arba net 702 000 (50 622 litų) mažiau nei rusų analogas „BMW X5 xDrive 40d“.

Lietuvoje BMW X5 kaina svyruoja nuo 217 150 litų iki 311 450 litų.

Kapitalinis remontas – po 10 tūkst. km

BMW Kaliningrado gamykla nuo pat jos įkūrimo garsėja skandalais. Vienu metu gamyklos netgi buvo išsižadėjusi ir Vokietijos koncerno atstovė Rusijoje „BMW Russland Trading“. Tai įvyko paskutiniais praėjusio dešimtmečio metais, kai Kaliningrade pagamintus naujus BMW klientai masiškai pradėjo grąžinti gamintojams. Dalis automobilių buvo apskritai neremontuotini ir pirkėjams privalėjo būti grąžinti pinigus. Tvirtinama, kad anuomet „BMW Russland Trading“ atsiribojo nuo gamyklos Kaliningrado srityje, nes esą „gamintojai atstovai nėra mašinų pardavėjai“, o nemažas būrys vairuotojų taip ir liko neatgavę įdėtų lėšų.

Itin vaizdžiai situaciją portale "Avtozglyad" 2014 metų vasario 12 dieną aprašė automobilių ekspertas Sergejus Aslanianas. Daug pasakantis jau buvo publikacijos pavadinimas: „Avtotor“ gamina falsifikuotus BMW?“. O straipsnio šerdimi laikytume šią citatą: „BMW klientai nemirė nuo kantrybės pertekliaus, todėl už falsifikuotą produkciją sumokėję po du, tris, keturis milijonus rublių kreipėsi į teismus ir laimėjo bylas. Iki nuosprendžio koncerno atstovai laikėsi iš paskutinių jėgų – kaip vokiečiai prie Kenigsbergo (šitaip prūsų žemes valdant vokiečiams buvo vadinamas Karaliaučius – aut.). Atstovai klientams ir teismui atkakliai aiškino, kad yra niekaip nesusiję su Kaliningrado gamintojais, o „BMW Russland Trading“ nėra tikroji gamintojo atstovė. Tačiau faktų priremti atsakovai galiausiai buvo priversti atsitraukti ir atlyginti pirkėjams padarytus nuostolius.

Stebina pirkėjų pateiktų pretenzijų, kurias klientais pateikė BMW gamintojui „Avtotor“, sąrašas. Iš esmės pirštu besta į viską, iš ko gaminami BMW – nuo greitai suplyštančių išmetamųjų dujų sistemos tarpinių iki užsikertančių vairo mechanizmų. Pirkėjai skundėsi, kad įsigiję naujus kaliningradiečių gamybos BMW juos kapitaliai remontuoti būdavo priversti nuvažiavę vos 10 000 kilometrų. Brokas vietinio proletariato rankomis surinktose mašinose lindo visur, kur tik galėjo“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"