TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusų valdininkų ateitis - be "Mercedes-Benz"

2014 08 19 6:00
Aukščiausi Rusijos valdininkai šiandien labiausiai pamėgę vokiškus automobilius ir vargu ar ryšis jų atsisakyti.  LŽ archyvo nuotrauka

Rusijoje brandinama mintis drausti vietos valstybiniam sektoriui pirkti tuos automobilius, kurių prekės ženklo kilmės šalis rusų valdžia laiko priešiškomis, t. y. Europos Sąjungos valstybės, JAV, Australija ir Norvegija. Manoma, kad iš to daugiausia išloš Kinijos ir Pietų Korėjos mašinų gamintojai.

Oficialiai teigiama, kad iš naujojo draudimo neva daugiausia išloštų rusų sukurti modeliai. Dabar jų padėtis savo pačių šalyje – tragiška. Iš 2014 metų pirmąjį pusmetį geriausiai Rusijoje pirktų 25 naujų lengvųjų automobilių, kuriuos savo reitinge mini Europos verslo asociacija (AEB), keturi yra rusų kilmės. Kol kas sąrašo viršuje tebėra „Lada Granta“. Tačiau šių modelių populiarumas nuolat smunka - per pirmus šešis metų mėnesius, palyginti su 2013 metų tuo pačiu laikotarpiu, buvo fiksuotas 15 proc. pardavimo kritimas.

Vis mažiau rusai perka ir savo šalyje sukurtų visureigių "Chevrolet Niva" (per pirmąjį pusmetį pardavimas smuko 19 proc., 18-oji reitingo vieta), "Lada Priora" (-15 proc., 14-oji vieta), "Lada Kalina" (-4 proc., 9-oji vieta). Šuolį padarė tik "Lada Largus" (+41 proc., 4-oji vieta). Tačiau liepą, palyginti su to pačiu 2013 metų mėnesiu, ir šio modelio pardavimas smuktelėjo 1,5 procento.

Tikrų rusiškų automobilių pardavimas nuosekliai smunka kelerius pastaruosius metus, tačiau prasidėjus ekonominiam karui tarp Vakarų ir Rusijos tas smukimas jau primena katastrofą.

Gelbėja užsienio modeliai

Vos kvėpuoja ir rusiškų prekės ženklų mašinas gaminančios įmonės. Beveik visos jos priklauso valstybei ir gyvena iš dotacijų. Tačiau į automobilių pramonę kišami rusiški rubliai nepadeda. Tarkime, per tą patį pirmąjį pusmetį UAZ gamykla pardavė 21,7 proc., „AvtoVAZ“ - 15 proc. mažiau naujų lengvųjų automobilių nei pernai nuo sausio iki birželio.

Šiandien Rusijoje daugiausia naujų mašinų nuo konvejerio ridena Toljačio miesto gamykla, kuri sovietiniais laikais buvo VAZ, vėliau - „AvtoVAZ“, o galiausiai atsiskyrė nuo pirminės bendrovės ir tapo bendra Prancūzijos ir Rusijos įmone „AvtoVAZ-Renault-Nissan“. Tačiau ir ji per pirmąjį pusmetį patyrė 5,9 proc. nuosmukį, daugiausia – dėl nuolat smunkančio „Lada“ markės automobilių pardavimo. Portalo autocar.co.uk duomenimis, 2012 metais „AvtoVAZ-Renault-Nissan“ Rusijoje pardavė 878 990 naujų mašinų, iš kurių net 578 387 buvo „Lada“.

Atrodo, užsienio kapitalo įmones gelbsti ne rusiškų modelių, kurių dalis gaminama ir Rusijoje, pardavimas. Pasak AEB ataskaitos, pavyzdžiui, tas pat „AvtoVAZ-Renault-Nissan“ per pirmąjį pusmetį pardavė net 756 proc. daugiau hečbekų „Nissan Almera“.

Kai kam Rusijoje atrodo, kad jeigu būtų uždraustas vakarietiškų automobilių importas į Rusiją, atgimtų vietiniai mašinų prekės ženklai. Su tuo nesutinka komersant.ru. Portalo nuomone, daugiausia išloštų Kinijos ir Pietų Korėjos kokybiškesnių automobilių gamintojai. Portalas teigia, jog kinų ir korėjiečių gamybos mašinos laimėtų net ir tuo atveju, jei būtų priimtas automobilių gamintojų brandinamas siūlymas.

Šokiruojantis planas

Mat aktyviau nei vietos valdžia planą drausti naujų vakarietiškų automobilių importą brandina gamintojų atstovai Rusijoje. Anot komersant.ru, gamintojai sako, kad „...efektyviausia būtų uždrausti valstybės vardu pirkti europietiškos ir amerikietiškos kilmės automobilius“.

Iš pirmo žvilgsnio toks siūlymas atrodo savižudiškas. Tačiau gamintojų atstovai Rusijoje jį vadina išsigelbėjimu. Gudrybė slypi naujų automobilių pirkimo užkulisiuose. Kokie jie?

Jei Lietuvos valdžia mūsų viešosioms institucijoms uždraustų pirkti vakarietiškus automobilius, daugeliui šių atstovų tektų išeiti iš šalies, kadangi mūsų valstybė ir jos valdomos įmonės nuperka, įvairiais duomenimis, nuo 90 iki 95 proc. importuojamų naujų automobilių. Pasak oficialios statistikos, Rusijoje šis skaičius kur kas mažesnis – sudaro apie 70 proc. viso importo kiekio. Maža to, dauguma Rusijos valstybės vardu perkamų automobilių yra „Lada“ ir „Niva“. Rusijoje gaminamiems ne rusiškų markių automobiliams viešoji rinka tapo prieinama tik pastaraisiais metais. Tačiau net ir per tą neilgą laiką jie smarkiai sumažino rusiškų automobilių populiarumą viešajame sektoriuje.

Išsigelbėjimas ar savižudybė?

Kas iš to užsienio gamintojų atstovams? Ką jiems duotų toks jų pačių siūlymas? Kaip galima spręsti iš komersant.ru publikacijos, patys brandindami naują draudimą gamintojų atstovai stengiasi užbėgti įvykiams už akių. Portalo teigimu, automobiliams pritaikius tas pačias sankcijas, kurios dabar taikomos žemės ūkio produkcijai, ir uždraudus importuoti iš tų šalių, iš kurių dabar draudžiama įvežti beveik visus maisto produktus, nebeliktų pasirinkimo ne tik Rusijos viešajam sektoriui, bet ir privačiam – įmonėms ir fiziniams asmenims.

Privačioms įmonėms ir fiziniams asmenims, kurie kasmet nuperka maždaug 700 tūkst. užsienio kilmės transporto priemonių iš bendro maždaug 2,5 mln. per metus parduodamo automobilių kiekio, beliktų pirkti tik Rusijoje gaminamus arba ne vakarietiškus modelius. „Privačiam pirkėjui būtina palikti galimybę įsigyti tai, ką jis nori įsigyti“, - teigiama portale. Neva panaudojus gamintojų atstovų sugalvotą gudrybę toks pasirinkimas išliktų. Juolab kad Rusijos valstybė iki šiol pirko tik palyginti nedidelį kiekį vakarietiškų markių automobilių. Dažniausiai tai buvo "Mercedes-Benz" ir BMW, skirti aukščiausiems šalies vadovams.

Kita vertus, komersant.ru teigia, kad ir labiausiai tikėtinas Rusijos valdžios sprendimas, ir verslininkų pasiūlymas aukštiems valdininkams gresia tuo pačiu - daliai jų tektų persėsti į Kinijoje ar Pietų Korėjoje gaminamas mašinas. Nes viešajam sektoriui vis tiek būtų draudžiama pirkti vakarietiškos kilmės naujus automobilius, o bloga naujų rusiškų mašinų kokybė visiems puikiai žinoma. Kitaip tariant, vietoj "Mercedes-Benz" ar BMW aukštiems Rusijos valdininkams tektų vairuoti palyginti kokybiškus "Geely" ar "Lifan", nes mažai tikėtina, kad pavažinėjęs mersedesais Rusijos elitas rinksis rusišką "Ladą".

Tiesa, komersant.ru žiniomis, bent jau praėjusią savaitę Rusijos vyriausybė neturėjo planų drausti vakarietiškų mašinų importo į savo šalį. Buvo svarstymų didinti nebent muitus įvežamiems automobiliams, tačiau ir šiai iniciatyvai „žalia šviesa nebuvo uždegta“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"