TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Rusų vilkikai užtvindė ir Vilnių

2016 02 18 6:00
Rusų vilkikai užkimšo Vilniaus gatves. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Vakar Lietuvos muitinės departamentas (LMD) ir Pasienio kontrolės punktų direkcija (PKPD) džiūgavo, kad po praėjusio įtempto savaitgalio sunkvežimių eilės prie Lietuvos sienos su Baltarusija sumažėjo ar net visai išnyko. Bet padėtis šalia muitinės sandėlių ir terminalų nepasikeitė – juos tebėra apgulę vilkikai.

Arnoldas Tvaronavičius, Lietuvos pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius, trečiadienį „Lietuvos žinias“ informavo, kad 10 valandą ryte svarbiausiame pasienio su Baltarusija Medininkų pasienio kelio poste (PKP) iš kaimynės valstybės įvažiuoti į mūsų šalį eilės laukė 209, Lavoriškių PKP – 80, Raigardo PKP – 80 sunkvežimių, dažniausiai su rusiškais valstybiniais numeriais. „Šalčininkų poste nebuvo nė vieno automobilio“, – sakė PKPD vadovas.

Vakar trumpiausiai – 10 valandų – eilėje reikėjo laukti Lavoriškių PKP, daugiausia – 25 valandas – Medininkų PKP kertantiems sunkvežimiams.

Pasak A. Tvaronavičiaus, prieš kelias dienas padėtis buvo kur kas sunkesnė. „Pavyzdžiui, praėjusį ketvirtadienį įvažiuoti į Lietuvą Medininkų PKP savo eilės laukė 390, Lavoriškių PKP – 190, Šalčininkų PKP – 147 sunkvežimiai. Penktadienį – atitinkamai 480, 178 ir 170, pirmadienį – atitinkamai 380, 120 ir 110. Padėtis stabilizavosi po Lietuvos ir Baltarusijos muitininkų susitikimo, kai, atrodo, lietuvių įkalbėti baltarusiai nusprendė padidinti tikrintojų pajėgas anapus sienos“, – pažymėjo „Lietuvos žinių“ pašnekovas.

Vilkikai keičia kryptį

Kaip jau skelbė LŽ, sunkvežimių grūstys Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje atsirado, kai nuo vasario 1 dienos buvo sustabdytas Rusijos krovininių automobilių įvažiavimas į Lenkiją, o netrukus ir Ukrainos valdžia uždraudė rusų vilkikų tranzitą per savo šalį. Pasak Ukrainos vyriausybės pranešimo spaudai, tai buvo atsakas į rusų veiksmus, kai šie Rusijos teritorijoje ėmė varžyti Ukrainoje registruotų vežėjų veiklą. Vien tik vasario 14-ąją rusai savo teritorijoje sulaikė 152 ukrainiečių sunkvežimius, tranzitu vežančius krovinius į Kazachstaną. Ukrainos vyriausybė reikalauja, kad rusai laikytųsi Pasaulio prekybos organizacijos (PPO) sprendimų, dvišalių bei tarptautinių susitarimų ir atnaujintų Ukrainos transporto eismą.

Jau savaitę Vilniaus Kirtimų rajono gyventojus stebina gatves užplūdusių rusiškų sunkvežimių gausa.

Draudimai krovinių vežėjams kenkia abiem šalims: Rusijai tapo ypač sunku prekiauti su Europos Sąjungos šalimis, o Ukraina negali eksportuoti maisto produktų partneriams Azijoje. Tiesa, Ukraina tikina turinti atsarginį variantą, kaip bent dalį krovinių nugabenti į Aziją. Šalis jau išbandė naujuoju Šilko keliu vadinamą geležinkelių liniją, leidžiančią kroviniams dundėti tiesiai į Tolimuosius Rytus.

Rusų krovinių gabenimas per Lenkijos teritoriją buvo sustabdytas, kai Lenkija ir Rusija nesusitarė dėl naujų vežimo kvotų 2016 metams. Lenkų valdininkai pareiškė, kad jie yra nepatenkinti „rusų vyriausybės sprendimais krovinių tranzito klausimu“. Kokie būtent tai sprendimai, Lenkija nepatikslino. Tiesa, lenkai ir rusai buvo sutarę iki vasario 15-osios netaikyti abipusio draudimo tiems kroviniams, kurie buvo jau pakeliui į Rusiją ar iš jos.

Rusai pasuko per Lietuvą

Dalis vilkikų, iš Rusijos važiuojančių į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą, dabar per Lietuvą važiuoja į Baltarusiją, taip aplenkdami Lenkiją, todėl Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje išsirikiavo šimtai krovininių automobilių. Negalėdami gabenti krovinių per Ukrainą ir Lenkiją, rusai suka vilkikus per Lietuvą, daugiausia – per Klaipėdos jūrų uostą.

Lenkų vežėjų iš Vakarų Europos vežamos prekės Lietuvos terminaluose perkraunamos į rusų sunkvežimius, nes keliauti toliau į Rusiją Lenkijoje registruotais vilkikais jos taip pat negali.

Dauguma muitinės sandėlių ir terminalų, kur perkraunami iš Vakarus į Rytus ir rečiau – priešinga kryptimi keliaujantys kroviniai, įsikūrę didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Pavyzdžiui, Vilniuje vienas didžiausių tokių terminalų veikia Kirtimų gatvėje. Nuo praėjusios savaitės šio terminalo teritoriją ir jo prieigas užplūdusių Rusijos sunkvežimių čia ypač gausu.

Tačiau ir prie kitų muitinės terminalų arti esančiose sostinės gatvėse rusų vilkikai jau kelios dienos rikiuojasi dešimtimis – sunkvežimiai su rusiškais numeriais vienas stovi tiesiog važiuojamojoje kelio dalyje, kai kur užimdami ištisas eismo juostas ir sudarydami kliūtis sostinės vairuotojams.

Terminalai gavo darbo

Kaip LŽ informavo terminalus ir sandėlius prižiūrinčios privačios muitinės tarpininkų bendrovės „Vilniaus tranzitas“ direktorius Minautas Petronis, prie muitinės terminalų ir sandėlių per pastarąsias dienas sunkvežimių srautas, priešingai nei pasienyje, nė kiek nesumažėjo.

„Dažniausiai vežėjams padedame perkrauti iš Vakarų į Rusiją vežamus krovinius. Per pastarąsias kelias dienas krovos darbų gerokai padaugėjo dėl prasidėjusio vežimo leidimų karo tarp Lenkijos ir Rusijos. Lenkai, negalėdami vežti krovinių tiesiai į Rusiją, pakeliui terminaluose krovinius perkrauna – toliau į savo šalį juos gabena jau rusų vežėjai“, – pasakojo pašnekovas.

Pasak M. Petronio, muitinės tarpininkus džiugina padidėjęs krovinius per Lietuvą gabenančių vežėjų srautas. „Ir mūsų kompanija surenka daugiau pajamų, ir mokesčių daugiau sumokame valstybei“, – konstatavo „Vilniaus tranzito“ vadovas.

Lietuvos vežėjai jau bijo konkurentų

Erlandas Mikėnas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobilių keliais asociacijos „Linava“ prezidentas, būgštavo, kad lazda turi du galus. Jis sakė, kad tarp Rusijos ir Ukrainos bei Lenkijos vežėjų kilęs konfliktas mūsų šalies transporto verslo nenaudingas. „Gal muitinės tarpininkams ir yra dėl ko džiaugtis, bet tik ne vežėjams. Negalėdami vežti krovinių į Rusiją ar tranzitu per Rusiją lenkų vežėjai savo žvilgsnius kreipia į Vakarų Europą, kur aktyviai dirba mūsų vežėjai. Su lenkais užsakovai aktyviai derasi dėl vežimo tarifų – tai gali kirsti per Lietuvos įmonių pajamas. Be to, iš Lietuvos terminalų krovinius dabar sėkmingai perima Rusijos vežėjai, nes jie negali vykti į Vakarus. Taigi tas antras, blogasis, lazdos galas smogia Lietuvos vežėjams“, – guodėsi „Linavos“ vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"