TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ryškėja Klaipėdos aplinkkelio kontūrai

2014 04 26 6:00
Aplinkkelis – neišvengiama būtinybė ir Kairių gatvės tąsa. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Uostamiesčio politikai žada akylai stebėti, kad spūstis keliančios Jakų viaduko planavimo klaidos nesikartotų pietinio aplinkkelio projekte. Naujos magistralės paskirtis – dešimtmečiams sureguliuoti transporto srautus.

Maždaug 11 kilometrų jungtis tarp Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir IXB transporto koridoriaus, už "Draugystės" geležinkelio stoties įsikertanti į 141 valstybinį kelią Klaipėda-Šilutė, ateityje bus svarbiausia magistralė tarp pietinės uostamiesčio dalies, pramoninės Klaipėdos rajono zonos ir didžiausių Lietuvoje Dituvos sodų bendrijų. Jai nutiesti gali prireikti 200-250 mln. litų.

Bendrovės „SWECO Lietuva“ specialistai jau antrą kartą rengia pietinio išvažiavimo iš uosto koncepciją ir iki vasaros tikisi baigti planavimą. Iš naujo už darbą turinti sumokėti savivaldybė teigia nuostolių dėl teismo panaikinto pirmojo plano nepatyrusi, nes šįkart 250 tūkst. litų pagal paramos sutartį skyrė bendrovė „Klaipėdos nafta“. Jai kuo skubiau reikalingas į suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalą vedančio dujotiekio, sutampančio su aplinkkelio trasa, planavimo dokumentas.

Kai kurie miesto politikai linkę tiek išleisti ir trečią kartą, kad per ateinančius kelis dešimtmečius nekiltų rūpesčių dėl sunkiojo uosto transporto miesto gatvėse ir nereikėtų projektuoti naujų viadukų.

Dvejopa gatvių paskirtis

Klaipėdiečiai abejoja, ar būtų tikslinga imtis antro didelio gatvių infrastruktūros projekto nebaigus pirmojo – šiuo metu dar tik pradedamo nuo trečiosios sankryžos Baltijos prospekto rekonstrukcijos. Visoms sankryžoms gali prireikti 300-400 mln. litų, finansavimas patvirtintas tik vienai.

Šiemet vasarą uostamiestyje automobilių spūsčių padaugės dėl uždaryto Pilies tilto, todėl įvažiuoti iš Vilniaus plento į Baltijos prospekto žiedą truks dar ilgiau. Kartą per mėnesį į SGD terminalo statybos vietą atvykstantis premjeras Algirdas Butkevičius netrukus galės stebėtis ne tik 180 mln. litų kainavusio Jakų viaduko trūkumais, bet ir asfaltą lydančio „karštojo“ taško vaizdais.

Jeigu aplinkkelio organizatore įgaliota būti uostamiesčio savivaldybė pati sudarinėtų gatvių tiesimo eiles, jam tikriausiai skirtų žemesnę poziciją negu ta, kokią jam suteikė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Pagal uosto poreikius sumanyta ir prieš mėnesį baigta 760 metrų ilgio Kairių gatvės rekonstrukcija, kainavusi per 32 mln. litų ir atlikta panaudojant Europos Sąjungos (ES) paramos transporto tinklų plėtrai lėšas, yra dalis programos, apimančios krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtrą pietinėje uosto dalyje. Aplinkkelis – neišvengiama būtinybė ir Kairių gatvės tąsa. Šiai magistralei valstybinę reikmę suteikusi Susisiekimo ministerija lėšų tikisi gauti iš ES.

Pietinių priemiesčio teritorijų perspektyva, kai statomas SGD terminalas pastūmėjo uosto verslą į marias, o ne į jūrą, apima pramonės parkų vizijas rajono teritorijoje. Didelį logistikos parką prie "Draugystės" geležinkelio stoties sukūrusi bendrovė „VPA Logistics“ buvo viena pirmųjų įmonių, supratusių atokių nuo uosto, kaip anuomet atrodė, žemės plotų komercinę naudą. Kol valstybė visą dešimtmetį viešajam logistikos centrui rinko vietą prie Vilhelmo kanalo, verslininkai iš privačių asmenų pirko dirvonuojančias žemes ir sėkmingai jas pavertė komerciniais sklypais. Aplinkkelis reikalingas jų verslo perspektyvai.

Pageidavimų gausa

Prieš šešerius metus pradėtą braižyti pietinio išvažiavimo projektą, kai buvo parengti techniniai sprendiniai ir baigtos procedūros, sustabdė sklypų savininkai. Privatūs asmenys ir įmonė „Ferteksos transportas“ buvo nepatenkinti ne tiek jų valdas kertančiu valstybiniu keliu, kiek atimta galimybe į tą kelią įvažiuoti. Pernai birželį pietinio aplinkkelio detalųjį planą Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas panaikino dėl procedūrinių pažeidimų, bet magistralės schema liko ta pati.

Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas mano, kad dabar procesas vyks sklandžiau, nes teismas neuždraudė tiesti magistralinio kelio. Į žemės savininkų pageidavimus atsižvelgta, bet pirmumas teikiamas viešajam interesui. „Su gyventoju, kuris kreipėsi į teismą, visiškai susitarta, o su įmone kilusius nesutarimus nutarta spręsti taip, kad visuomenės poreikiams būtų paimtas didesnis žemės sklypas, už tai išmokant kompensaciją“, - aiškino teisininkas.

„Ginčo klausimai iš esmės išspręsti. Dabar suplanuotos dvi papildomos nuovažos, numatyti servitutiniai privažiavimai į greta esančius visus sklypus, dėl ko ir buvo skundžiamas detalusis planas. Įvažiavimai dabar atsiranda ir tais atvejais, kai planuojamas aplinkkelis sklypą padalija į dvi dalis. Miesto dalyje aplinkkelis projektuojamas kaip gatvė, rajono teritorijoje – kaip 1 kategorijos magistralinis kelias, 4 eismo juostų ir su dviejų lygių sankryžomis. Rajono dalis yra maždaug 9 kilometrai, miesto – pora“, - sakė „Sweco Lietuva“ projekto vadovas Remigijus Šimkus.

Klaipėdos savivaldybės Urbanistikos skyriaus vedėja Mantė Černiūtė-Amšiejienė Teritorijų planavimo komiteto pastabas, kad reikėtų tiesinti aplinkkelio trasą, įrengti 2 lygių sankryžą transportui išvažiuoti iš uosto, vertina kaip naujus trukdžius užbaigti detalųjį planą. Ji mano, kad miesto politikų norą aplinkkelį išplėsti atkarpa Dituvos sodų link – rajono savivaldybės infrastruktūros projektų užduotis. Pasak jos, vėliau, patvirtinus detalųjį planą, kai prasidės sprendinių konkretizavimas, visuomenė dėl trasos galės reikšti siūlymus.

Klaipėdos miesto taryba savo poziciją suformuluos artimiausiame posėdyje, bet jau aišku, kad projektuotojų darbą kontroliuos atidžiau. Grakštus ir inžineriniu požiūriu modernus statinys, toks kaip pastatytas Jakų viadukas, priemiesčių gyventojams nėra patogus. Dabar matyti, kad sureguliuoti transporto srautus reikėjo kitaip.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"